• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

نصب دوربین‌ و تابلو برای کاهش تصادف با آهوان/ حضور ۷۵۰ رأس آهو در جزیره

  • کد خبر : 20264
  • 17 آبان 1399 - 15:51
نصب دوربین‌ و تابلو برای کاهش تصادف با آهوان/ حضور ۷۵۰ رأس آهو در جزیره

بعد از انتشار چند ویدئوی ارسالی مخاطبان در کیشوندنیوز از تلف شدن سه رأس آهو، رئیس اداره محیط‌ زیست کیش با تأیید این مطلب از مذاکره با پلیس راهور برای نصب دوربین‌های کنترل سرعت در مناطق پرخطر خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز، مریم محمدی با اعلام این خبر افزود: البته نصب دوربین هم ممکن است بازدارنده نباشد و بهتر است مردم با اطلاع از مخاطراتی که برای خود یا آهوان وجود دارد در سطح جزیره و به خصوص در مناطق جنگلی و در تاریکی با سرعت کم رانندگی کنند تا در صورت مشاهده آهوان امکان کنترل ماشین را داشته باشند.

وی ادامه داد: در مناطقی پر خطر تصادف با آهو،‌ نصب تابلوهای هشداردهنده با همکاری شرکت عمران و خدمات در نیز دستور کار قرار داده‌ایم.  

رئیس اداره محیط زیست کیش همچنین با اشاره به این که از سال ۶۳، ۳۰ رأس آهو وارد جزیره شدند گفت: در طی این سال‌ها خوشبختانه به علت مناسب بودن شرایط زیستی و تهیه آب و علوفه به صورت دستی،‌ تعداد آهوان در حال حاضر به بیش از ۷۵۰ رأس افزایش پیدا کرده است.

او در ادامه افزود: با توجه به توسعه جزیره، مناطقی که قبلا بکر و دنج بودند مثل مناطق شمالی و شرقی جزیره، از حالت امن خارج شدند و در نتیجه احتمال تصادف‌های جاده‌ای افزایش یافته است و در حال حاضر،‌ تنها عامل غیرطیبعی مرگ آهوان،‌ تصادف با ماشین‌هاست ولی با این وجود،‌ خوشبختانه رشد آنها در جزیره همچنان مثبت است.

محمدی حضور آزادانه آهوان را یکی از ویژگی‌های مثبت جزیره عنوان کرد و گفت: عدم ترس از شکار یا دشمن دیگری،‌ شرایط امن زیستگاهی برای آنها به وجود آورده است.   

وی همچنین ایجاد پارک‌ آهوان را برای نگاهداری از آنها در یک شرایط امن‌تر دانست و افزود: در حال حاضر ۲۰۰ راس آهو در این پارک نگاهداری می‌شوند و فعلا امکان افزایش ظرفیت وجود ندارد. /ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20264
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱