• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
7

رهاسازی دو لاکپشت سبز و پوزه عقابی در دریا پس از درمان + فیلم

  • کد خبر : 20109
  • 02 آبان 1399 - 18:15
رهاسازی دو لاکپشت سبز و پوزه عقابی در دریا پس از درمان + فیلم

دو قطعه لاکپشت سبز و پوزه عقابی که یکی بر اثر جراحت ناشی از برخورد با شناورهای دریایی و دیگری به علت بیماری به آکواریوم پارک دلفین ها منتقل شده بودند، بعد از گذشت چندین ماه از دوره درمان یکم آبانماه ۹۹ با بهبودی کامل به آغوش دریا بازگشتند.

به گزارش کیشوندنیوز، دو قطعه لاکپشت سبز و پوزه عقابی که یکی بر اثر جراحت ناشی از برخورد با شناور های دریایی و دیگری به علت بیماری پس از مشاهده توسط محیط بانان اداره محیط زیست کیش جهت مداوا به آکواریوم پارک دلفین ها منتقل شده بودند بعد از گذشت چندین ماه از دوره درمان و رسیدگی های لازم توسط پرسنل پارک دلفین ها روز یکم آبانماه ۹۹ با بهبودی کامل ام به آغوش دریا بازگشتند.

در تاریخ بیست و هفتم مهرماه ۹۸ طی تماس تلفنی کیشوندان مبنی بر وجود یک قطعه لاکپشت بیمار به صورت شناور در سطح آب در ساحل مجاورکشتی یونانی، محیط بانان اداره محیط زیست کیش به محل مراجعه نموده و لاکپشت بیماری که از گونه پوزه عقابی و نابالغ بود را جهت مداوا و تیمار به بخش آکواریوم پارک دلفین‌ها منتقل نمودند.

طی معاینه و بررسی علائم ظاهری مشخص گردید به‌دلیل عفونت ایجاد شده درکیسه‌های هوا که نقش بسزایی در شنا کردن و حفظ تعادل در آبزیان خصوصاً لاکپشت‌ها دارند لاکپشت قادر به حرکت به عمق آب و تغذیه از گونه‌های بستر دریا نبوده و دچار ضعف شدید بدنی شده است.

با تلاش پرسنل آکواریوم پارک دلفین و رسیدگی به موقع و تزریق آنتی بیوتیک‌ها و تغذیه دستی وضعیت عمومی آن‌ها بهبود یافته و پس از گذراندن دوره نقاحت در دریا رهاسازی شدند.

لاکپشت های دریایی در طول زندگی با خطرات متعدد طبیعی و انسانی مواجه می‌شوند که نسل آنها را تهدید و  موجب کاهش جهانی جمعیت آنها شده است.

 از جمله عوامل طبیعی تاثیرگذار بر نسل لاکپشت‌ها می‌توان به شکار شدن توسط شکارچیان طبیعی، برخورد با صخره‌های دریایی در اثر وزش طوفان های شدید اقیانوسی و… اشاره کرد.

اما بیشترین تاثیر منفی بر جمعیت لاکپشت‌ها فعالیت‌های مخربی است که توسط انسان صورت می‌پذیرد که می‌توان به برخورد با پروانه و بدنه شناورهای صیادی و تجاری، گرفتار شدن در تورهای صیادی و قلاب ماهیگیری، تخریب زیستگاه‌های ساحلی و سواحل محل تخمگذاری و بیماری ناشی از ورود پساب‌ها و آلودگی نفتی به دریاها اشاره کرد.

یکی از زیستگاه‌های مهم لاکپشت های دریایی سواحل و آبهای پیرامونی جزیره کیش می‌باشد که به منظور تخمگذاری و تغذیه به آنجا مهاجرت می کنند. که قطعا تعدادی از آنها  در طی مدتی که در اطراف جزیره حضور دارند بر اثر عوامل مختلفی که بدان اشاره شد یا بیمار می شوند و یا از بین می روند.

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=20109
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اسرائیل انسانها را قتل عام میکند و لاکپشت ها را مداوا خنده دار است