• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

اکران فیلم ۲۳نفر با حضور شخصیت ها و عوامل فیلم در جزیره کیش

  • کد خبر : 19991
  • 06 مهر 1399 - 8:58
اکران فیلم ۲۳نفر با حضور شخصیت ها و عوامل فیلم در جزیره کیش

کارگردان فیلم سینمایی «آن ۲۳ نفر » با اشاره به اینکه ماجرای « آن ۲۳ نفر » گنج پنهانی است که در دفاع مقدس کشف شد گفت: از این دست گنج ها در کشور بسیار داریم که باید به آن ها پرداخته شود.

به گزارش کیشوندنیوز ، همزمان با ششمین ورق از دفتر خاطرات شب های هفته دفاع مقدس فیلم سینمایی « آن ۲۳ نفر » با حضور تعدادی از عوامل فیلم در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش به نمایش گذاشته شد.
فیلم سینمایی« آن ۲۳ نفر » که اقتباسی از خاطرات روزهای اسارت ۲۳ نوجوان ۱۳ تا ۱۷ ساله در دفاع مقدس است در جزیره کیش به نمایش درآمد.

این فیلم محصول ۱۳۹۷ به کارگردانی مهدی جعفری روایتگر داستان ۲۳ نوجوان است که در بند اسارت رژیم بعث عراق گرفتار شده اند و صدام حسین تلاش می کند تا با استفاده های ابزاری از این نوجوانان و پوشاندن لباس نو به آنان، همچنین ایجاد فضای گشت و گذار و دیدار با آن ها یک شوی تبلیغاتی به سود خود ساخته و این نوجوانان را دستمایه ای برای فریب جهانیان قرار دهد به این مضمون که این نوجوانان به زور و فریب پول به جنگ فرستاده شده اند و اینک صدام حسین با رفتاری انسان دوستانه سعی دارد تا آن ها را به ایران تحویل داده و به آغوش خانواده هایشان بازگرداند اما به خواست خود دست نمی یابد.
مهدی جعفری کارگردان فیلم در نشستی که پس از نمایش فیلم در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد ماجرای ۲۳ نفر نوجوان رزمنده که در دفاع مقدس اسیر شده بودند را گنج پنهانی برشمرد که نمونه های بسیاری در کشور دارد و باید غبار از روی آن ها کنار برود تا کشف شوند.
وی افزود: معنویتی که در این فیلم وجود دارد و برگرفته از واقعیت های وجودی آن ۲۳ است در کنار همدلی موجود، انرژی بسیاری به عوامل ساخت فیلم بخشید و در نهایت موجب دلنشینی این فیلم شد.
سعید آلبوعبادی، بازیگر این فیلم که نقش ملا صالح را در این فیلم اجرا می کند در این نشست با بیان اینکه بسیاری از کارهای هنری هستند که در زمان خود دیده و شناخته نمی شوند اما این فیلم نه تنها در زمان خود به خوبی دیده شد بلکه با گذشت زمان دلنشین تر و اصیل تر می شود.
وی افزود: جامعه ما به چنین فیلم هایی نیاز دارد و جای آن در سینمای ما خالی بود.
احمد یوسف زاده نویسنده کتاب این ۲۳نفر که یکی از همان نوجوانان بوده در این نشست با اشاره به بخشی از خاطرات خود در رابطه با نگاشته شدن کتاب افزود: با نوشتن این کتاب اتفاق های خوبی افتاد و توانستیم دوباره همه ۲۳ نفر گردهم آییم .
وی افزود: روایت خاطرات « آن ۲۳ نفر » موجب شد تا ماهیت واقعی صالح قاری که کمک های شایانی در اسارت به این ۲۳نفر و اسرای دیگر کرده بود برای حمایت از اسرا در ارتش عراق باقی مانده بود و پس از جنگ مورد سوظن و بی مهری مردم قرار داشت، شناخته شود و به واسطه این شناخت و بیان خاطرات این نوجوانان و کمک های وی به آن ها و دیگر اسرای دفاع مقدس، اتهام های وارد شده به وی زدوده شده و چهره واقعی وی نمایان شود.
جواد خواجوئی نیز یکی دیگر از آن ۲۳نفر با اشاره به حضور سردار دلها شهید قاسم سلیمانی در روزهای ابتدایی این فیلم گفت:ایشان بسیار علاقمند بودند که این فیلم ساخته شود چرا که ما در واقع نیروهای تحت امر او در جنگ بودیم .
همچنین ملا صالح قاری شخصیت اصلی که فیلم براساس او و ۲۳نفر ساخته شد ،در این مراسم اظهار داشت :امروز ما به جوانان وطنمان که دوشادوش هم در مقابل تحریم ها ایستادگی می کنند و چرخه تولید را به حرکت در می آورند مانند نوجوانان و جوانان دوران دفاع مقدس افتخار می کنیم.
گفتنی است؛ در آخرین روز از هفته دفاع مقدس آیین بزرگداشت حماسه عملیات ثامن الائمه و تجلیل از ایثارگران و جهادگران ساعت ۱۰:۰۰ با حضور مسئولان و مدیران محلی در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19991
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.