• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

فیلم | مظفری در ارتباط تصویری با رئیس جمهور چه گفت؟

  • کد خبر : 19846
  • 21 شهریور 1399 - 17:40
فیلم | مظفری در ارتباط تصویری با رئیس جمهور چه گفت؟

روز پنجشنبه ۲۰ شهریور مراسم افتتاح ۱۱ طرح عمرانی در جزیره کیش به صورت ویدئو کنفرانس توسط حسن روحانی به بهره برداری رسید.

به گزارش کیشوندنیوز، صبح روز پنجشنبه ۲۰ شهریور، ۱۱ طرح ملی به ارزش ۲۰هزار میلیارد ریال در جزیره کیش به صورت ویدیو کنفرانس با نهاد ریاست جمهوری در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش به بهره برداری رسید.

طرح های عمرانی اقتصادی گردشگری فناوری از جمله موضوعات افتتاحیه های امروز ریاست جمهوری بود.

در این مراسم فریدون همتی  استاندار هرمزگان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و جمعی از مسیولین محلی به همراه تعدادی سرمایه گذاران این طرح ها حضور داشتند.

در حاشیه این مراسم فریدون همتی ، استان هرمزگان را جز ۵ استان مطرح کشور معرفی کرد که نقش بسزایی در اقتصاد کشور دارد.

استاندار هرمزگان اظهار داشت: استان هرمزگان با دلیل داشتن ۲ منطقه آزاد ، ۵ منطقه ویژه اقتصادی ، نفت، گاز، صنایع پتروشیمی، کشتی سازی و همچنین اتصال با آب‌های آزاد و بنادر فعال باعث شده جز استان‌های استراتژیک که در اقتصاد کشور نقش پررنگی دارد تبدیل کند .

همتی بیان کرد: ظرفیت های بالای منطقه باعث شده که سرمایه گذاری های خوبی در منطقه صورت گیرد و امیدواریم با برطرف شدن موانع سرمایه گذاران خارجی نیز وارد منطقه شوند، استان با تمام توان خود از دو منطقه آزاد قشم و کیش حمایت می کند تا سرمایه گذران دلگرم تر به فعالیت خود ادامه دهند .

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این مراسم از حجم بالای افتتاح پروژه ها خبر داد و گفت: افتتاح پروژه های امروز منتخبی از انبوه پروژه هایی است که قراراست تا پایان سال به بهره برداری برسد .

مظفری افزود: با سرمایه ای که در این پروژه ها گذاشته شده روند سرمایه گذاری در کیش افزایشی بوده نسبت به سال ۹۷ رشد ۲۹۳٪ داشته است. حجم سرمایه‌گذاری‌های تحقق یافته است.

وی عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰هزار میلیارد تومان پروژه در حال انجام است، مروز ۱۱ پروژه با ارزش ۲۰هزار میلیارد ریال افتتاح خواهد شد برای ۱۰۶۸ نفر شغل ایجاد خواهد کرد، هتل پانوراما ظرفیت جزیره را به ۱۳هزار تخت افزایش خواهد داد.

مظفری بیان کرد: جزیره کیش با همت و تلاش سرمایه گذران در جایگاه خوبی قرار گرفته و باید خدمات خوبی به مردم ارائه دهد .

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: در راستای ارائه خدمات مناسب جزیره کیش ۶۲ هتل در حال ساخت دارد که از مجموع این هتل‌ها ۳۲ هتل آن ۵ ستاره است و در حال حاضر با افتتاح هتل ۵ ستاره پاناروما ۲۴٪ هتل‌های ۵ ستاره ایران به این جزیره مرجانی اختصاص داده شده است و و با افتتاح هتل‌های ۵ ستاره دیگر، حدود بیش از ۵۰ درصد ‌هتل‌های ۵ ستاره کشور متعلق به کیش خواهد بود.  

وی گفت: تلاش ما این است که زیرساخت‌ها را برای ورود حداکثری گردشگر آماده کنیم، و فرودگاه جدید کیش به همین منوال است، زمانی که فرودگاه جدید به بهره برداری برسد جزیره کیش می‌تواند میزبان ۶ میلیون گردشگر باشد.‌ امیدواریم که شرایط عمومی کشور از نظر کرونا بهبود یابد.

مظفری در حوزه فناوری از ۳۷ شرکت مستقر در مرکز نوآوری کیش خبر داد و اظهار داشت: امروز با افتتاح رسمی مرکز نوآوری کیش ۳۷ شرکت دانش بنیان در این مرکز مستقر شده‌اند که ظرفیت بیش از ۱۰۰ شرکت را این مرکز دارا می‌باشد، و با اختصاص زمین به شرکت‌های دانش بنیان امیدواریم به‌زودی شهرک فناوری‌های نو راه اندازی شود .

وی ادامه داد: در حال حاضر جزیره کیش با داشتن ۷ پردیس بین الملل از دانشگاهای مطرح کشور قرار است دانشگاه مهارتی بین الملل را تاسیس کند که دانشگاه تعاملی بین دانشگاه‌های داخلی و خارجی است.

مظفری اظهار داشت: در زمینه فناوری و نوآوری اقدامات خوب یصورت گرفته شده است،  اجرایی شدن ۳۲ کیلومتر فیبر نوری دریایی با همکاری وزارت ارتباطات و ۱۰۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح جزیره در مدت زمان کوتاه دستاورد بسیار خوبی است.برای ۵۰ سال آینده ظرفیت فیبر نوری فراهم است.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، ۳۲۵ واحد صنعتی “فعال” در جزیره مستقر است و با افتتاح دو واحد زمهریر کیش و سام کیش چوب تعداد واحدهای صنعتی به عدد ۳۲۷ رسید اکنون با وجود این تعداد واحد صنعتی می‌توان تورهای گردشگری در غالب گردشگری صنعتی را کلید زد.

مظفری گفت: واحدهای خیلی خوبی افتتاح شد، افتتاح پروژه‌های مسکونی این نوید را با ما داد که جزیره کیش در حوزه ساخت و ساز توان رقابت با کشورهای توسعه یافته در حوزه ساخت و ساز را دارد.

وی افزود: پروژه های مسکونی که در افتتاح امروز به بهره برداری رسید از نظر کیفیت در سطح بالای استاندارها قرار گرفته‌اند و کیش می‌تواند جایگزین سرمایه گذاری مسکن در کشورهایی همانند ترکیه باشد .

مظفری بیان کرد در نظر داریم هتل آپارتمان هایی را طراحی کنیم که دو کاربرد هتلی و مسکونی را دارا باشد، تا از این سرمایه استفاده مطلوب‌تری گردد.

انتهای پیام/ ملیحه سادات ذاکر رضوی
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19846
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. با سلام خدمت مدیرعامل و تمام مسئولین منطقه آزادکیش افتتاح طرحهای عمرانی درجزیره کیش برای رشد واقتصاد کیش وبرای ایران الخصوص برای کیشوندان افتخاربزرگیه ولی این طرحها وساخت وسازها به دستان توانمند کارگران وپیمانکارنی که دراین جزیره باداشتن هوای گرم وشرجی کارمیکنن به سرانجام میرسد لطفا برای مسکن این عزیزان فکری بکنید که بتوانند درساخت وساز وعمران این اب وخاک با آسودگی و خیال راحت خدمتگذاری کنند من خودم ویکسری ازهمکارهایم واقعا مشکل زیادی داریم برای مسکن خواهشن فکری کنیدکارگرها نباشن این طرحها وساخت وسازها به سرانجام نمیرسه