• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

یادداشتی بر  یک حاشیه؛ جای خالی بیانیه داوران

  • کد خبر : 19612
  • 24 مرداد 1399 - 6:20
یادداشتی بر  یک حاشیه؛ جای خالی بیانیه داوران

خوبتر بود، پاسخ نشریه را دست اندرکاران و یا دبیر این رویداد توضیح و پاسخ می‌داد و یاحتی به انتشار بیانیه داوران بسنده می‌شد، تا آنکه روابط‌عمومی مستقل این همه وظیفه را یک تنه بدوش بکشد.

این یاددشت توسط یکی از مجسمه‌سازان با سابقه کشور برای تحریریه کیشوندنیوز ارسال شده است.

یادداشتی بر  یک حاشیه

گاه گاهی در جزیره کیش، تنم را به تنهایی و خلوت جزیره می‌سپارم  و دور از هیاهو ی دود و آلودگی‌ها هوای مطبوع در ریه فرو می‌برم که چه تمیز و پاک و مفرح است هوای پاک کیش.

اما چندی قبل، مطلبی در فضای رسانه ای منتشر شد. مطلبی از ساخت چند کار حجمی در شهر.(بیشتر بخوانید)

مطلبی که کمی بعد منجر به عکس العمل روابط عمومی محترم سازمان شد.(بیشتر بخوانید)

در این خصوص به‌عنوان یک مطلع رویداد هنری از اینکه یک مطالبه ساده شهروندی به مواردی از جمله تشخیص کیفیت آثار هنری توسط داوران اشاره شد، اما نکته و سوال من دقیقاً در اینجاست، اگر این رویداد داور هم داشت، چه خوب بود در روند برگزاری این رویداد، از آنان نام برده می‌شد و یا بیانیه‌ی داوران خوانده می‌شد!

چه خوب است برای روشن شدن افکار عمومی جامعه هنری، از نام داوران هم یادی کنید، با التفاط به این مهم که این رویداد کشوری است، بدیهی است پاسخ شما در میان جامعه مجسمه سازی کشور ضروری است.

همچنین خوب است بفرمایید کی و کجا این فراخوان کشوری منتشر شده است؟!

بنا به گفته  شما « برای تحقق ایده‌های خلاقانه هنری و فرهنگی باید از تمام پتانسیل‌ها بهره برد» حال با این دغدغه شما، این سوال مطرح می‌شود، که روند انتخاب کمی و کیفی چگونه انجام شده است؟!

یعنی آثار دریافتی (ماکت، تصویر، عکس و …) چگونه پذیرفته شدند؟

از آنجا که هر اثر هنری می‌تواند مانا نباشد، می‌تواند موقت باشد، می‌تواند میرا باشد. اما از آنجا که به‌قطع یقین آثار خوانده شده میرا نبودند چه سیاستی در قبال حفظ آثار باید انجام می‌شد که عمر بیشتری می‌کرد؟

وقتی از حضور هنرمندان کشوری استفاده می‌کنید این نکته بیشتر نباید مورد دقت و توجه قرار می‌گرفت و برای ماندگاری آنها در آب و هوای جزیره، پوشش‌های شیمیایی مناسب برای جلوگیری از اکسید شدن  به‌کار برده می‌شد!

خوبتر بود، پاسخ نشریه را دست اندرکاران و یا دبیر این رویداد توضیح و پاسخ می‌داد و یاحتی به انتشار بیانیه داوران بسنده می‌شد، تا آنکه روابط‌عمومی مستقل این همه وظیفه را یک تنه بدوش بکشد.

والسلام

رضا میم

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19612
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.