• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

جزیره کیش،به بهترین پایگاه تولید و صادرات تجهیزات پزشکی در کشورتبدیل میشود

  • کد خبر : 1931
  • 13 آذر 1395 - 19:39
جزیره کیش،به بهترین پایگاه تولید و صادرات تجهیزات پزشکی در کشورتبدیل میشود

رئیس اداره نظارت بر تولید اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو گفت: مناطق آزاد مکان مناسبی برای سرمایه گذاری های مشترک با تولید کنندگان خارجی است و باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

اولین همایش ملی تولید و صادرات تجهیزات پزشکی کشور صبح امروز شنبه ۱۳ آذر و در  مراسمی با حضور کارشناسان و صاحب نظران حوزه سلامت، غذا، دارو و تجهیزات و ملزومات پزشکی، در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش برگزار شد.

در این همایش که یک روز پس از آغاز به کار سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمز هلث در جزیره کیش برگزار شد عامری دبیر ستاد برگزاری نمایشگاه هرمز هلث از صادرات تجهیزات پزشکی به عنوان مهمترین دغدغه این عرصه در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، نام برد وگفت: در جلسات متعدد با مدیر کل نظارت و ارزیابی تجهیزات و ملزومات پزشکی، مقرر شد پایگاه های صادراتی در کشور ساماندهی  و زیر ساخت ها ی توسعه صادرات ایجاد شود.

عامری با اشاره به اینکه بسته های حمایتی برای تولید کنندگان و صادر کنندگان تجهیزات پزشکی در نظر گرفته شده است، خاطر نشان ساخت: باید ضمن یافتن دغدغه ها، چالش ها و مشکلات صادر کنندگان، و راهکارهای مناسب رفع آن، پتانسیل مناطق آزاد از جمله کیش را بررسی کرد که  برای هم افزایی بیشتر برگزاری چنین همایش هایی بسیار موثر و مفید است.

عامری ضمن اشاره به اینکه چند کارخانه پزشکی  دارویی در کیش به فعالیت مشغول هستند، منطقه آزاد  کیش را بهترین پایگاه تولید و صادرات پزشکی خواند.

وی با ابراز امیدواری برای برگزاری موفق سالانه این همایش یاد آور شد: اعتقاد ما این است که اداره کل تجهیزات پزشکی و تمام حوزه های مرتبط با تجهیزات پزشکی و تولیدات این عرصه ، باهدفی مشترک فعالیت می کنند و نتیجه این تلاش علاوه ارتقاء توانمندی کشورمان در زمینه تولید تجهیزات پزشکی ، اشتغالزایی و رونق کسب و کار کارگران و صنعتگران ایرانی  را به همراه خواهد داشت.

همچنین مریم  قاسمی دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان و صادرکنندگان تجهیزات پزشکی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی  ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این همایش، گفت: این انجمن به عنوان قدیمی ترین تشکل کشور در عرصه تجهیزات پزشکی از ۲۰ سال  پیش تا کنون با  بیش از ۲۰۰ عضو  تولید کننده فعالیت دارد.

وی افزود: امیدوارم با برگزاری این همایش ها بستر تولید و صادرات در کشور تقویت شود.

رزا مختاری رئیس اداره نظارت بر تولید اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو نیز در این مراسم با بررسی اجمالی وضعیت تولید تجهیزات پزشکی در کشور، و با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵۰ شرکت فعال در این زمینه در زمینه رویکرد و آینده این صنعت گفت: در سال های اخیر توجه بیشتری به تولیدکنندگان تجهیزات پزشکی شده است و همه ارگان های دولتی تلاش می کنند تا از تولید کنندگان حمایت کنند.

وی افزود: شرکت های واردکننده محصولات پزشکی نیز پس از مذاکره با شرکت های خارجی قصد تولید آن محصولات را در داخل کشور دارند وبرخی از کشورهای خارجی از جمله آلمان برای سرمایه گذاری در ایران و همکاری با تولید کنندگان داخلی اعلام آمادگی کرده اند که تحقق این برنامه ها موجب کاهش هزینه های تولید و توسعه و رونق صادرات می شود.

رئیس اداره نظارت بر تولید اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان غذا و دارو افزود: مناطق آزاد مکان مناسبی برای سرمایه گذاری های مشترک با تولید کنندگان خارجی است و باید از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

مختاری با اشاره به اینکه بالابردن کیفیت تولیدات مهمترین هدف تولیدکنندگان داخلی است گفت: ارتقاء کیفی محصولات تولیدی مهمترین عامل توسعه صادرات و حضور موفق در بازارهای جهانی است.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: کاهش بروکراسی، تعامل گسترده تر با فعالان این عرصه و تفویض برخی اختیارات ضمن اینکه روند اداری مراجعه سرمایه گذاران در اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی سازمان  غذا و دارو را کاهش داده و روال سرمایه گذاری را تسریع می کند. ضمن اینکه  موجب افزایش جذب سرمایه گذار در این عرصه شده و  در دانشکده های علوم پزشکی انگیزه و رغبت بیشتر برای تعامل گسترده تر در زمینه تولید تجهیزات پزشکی ایجاد می کند.

شایان ذکر است، پس از این مراسم دو نشست تخصصی با موضوع های کیش، از تولید ملی تا بازار جهانی و توسعه و ارتقاء تولید و صادرات تجهیزات پزشکی برگزار شد.

سومین نمایشگاه بین المللی تجهیزات پزشکی هرمز هلث که از ۱۲ آذر در مرکز نمایشگاه های بین المللی کیش گشایش یافته تا ۱۴ آذر برپا است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1931
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.