• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

جلوگیری از اچ آی وی با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان

  • کد خبر : 1926
  • 13 آذر 1395 - 19:09
جلوگیری از اچ آی وی با اطلاع رسانی، پیشگیری، تشخیص زودهنگام، درمان و حمایت از مبتلایان

به مناسبت هفته اطلاع رسانی ایدز جلسه درون بخشی در مرکز توسعه سلامت کیش برگزار شد.

به گزارش کیشوندنیوز وبه نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش با بیان اینکه آموزش و اطلاع رسانی یکی از برنامه های ملی پیشگیری از عفونت اچ آی وی و بیماری ایدز در کشور است ، گفت: تعیین یک مقطع زمانی خاص در سال برای برجسته سازی موضوع و حساس کردن سیاستگذاران، مسئولان و آحاد جامعه به موضوع اچ آی وی و ایدز بسیار ضروری است.

دکتر رضانیا با اشاره به اینکه در جمهوری اسلامی ایران همزمان با سایر کشورهای جهان ۱۰ آذر ماه و به عنوان “روز جهانی ایدز” در تقویم رسمی کشور در نظر گرفته شده است گفت : برای اطلاع رسانی مناسب در خصوص اچ آی وی و بیماری ایدز از  ۱۳ تا ۱۹ آذرماه به “هفته اطلاع رسانی ایدز” نامگذاری شده است. و باید توجه داشته باشیم که ایدز تنهاً یک موضوع بهداشتی نبوده و دارای ابعاد اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی است.

 رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تصریح کرد: گرامیداشت این هفته فرصت مناسبی برای تبیین برنامه ها، جلب مشارکت سیاستگذاران و مسئولان، بیان اقدامات، دستاوردها و چالش های موجود و همچنین تکریم فعالیت های دست اندرکاران این عرصه خواهد بود.

وی یادآور شد: اجرای پرده خوانی در سطح شهر و مدارس ، برگزاری کلاس های آموزشی در مدارس و دانشگاه ها ،زیر نویس شعار های مرتبط با ایدز و ارائه پیام های رادیویی و کارشناسی از طریق رسانه های جمعی ، نصب بنر در سطح شهر،توزیع بروشور و ارائه بسته های آموزشی زندگی عاری از خطر در مدارس وبرگزاری  نشست خبری با خبرنگاران، بخشی از برنامه های متنوع هفته اطلاع رسانی ایدز در کیش است.

شایان ذکر است، ، به منظور افزایش بودجه‌ها و افزایش آگاهی، آموزش و مبارزه با تبعیض‌ها ، از سال ۱۹۸۸روز اول دسامبر برابر با ۱۰ آذر به عنوان روز جهانی ایدز نامگذاری شده است و هر ساله برای این روز، شعار خاصی نیز در نظر گرفته می‌شود. هدف عمده این طرح یادآوری خطر ابتلا به ایدز به عموم مردم است تا فراموش نکنند که  HIV از بین نرفته و هنوز تا ریشه کنی و رسیدن به راهکارهای کارآمد مبارزه با این بیماری راه طولانی پیش رو است. در بسیاری از کشورها در روز جهانی ایدز مردم لباس‌هایشان را به روبان قرمز مزین می‌کنند تا توجه و مراقبت در برابر HIV و ایدز را متذکر شده و به دیگران یادآور شوند که تعهد و پایبندی و حمایت آنها مورد نیاز است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1926
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.