• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
5

رئیس هیئت برکنار شده اما لابی‌گرها اجازه خروج نمی‌دهند/ به‌خاطر تولد فینال ساحلی ۲ هفته به تأخیر افتاد/ فکر می‌کردیم زیر نظر تهران برویم بهتر است اما بدتر شد

  • کد خبر : 19231
  • 05 تیر 1399 - 17:49
رئیس هیئت برکنار شده اما لابی‌گرها اجازه خروج نمی‌دهند/ به‌خاطر تولد فینال ساحلی ۲ هفته به تأخیر افتاد/ فکر می‌کردیم زیر نظر تهران برویم بهتر است اما بدتر شد

پیشکسوت فوتبال: رئیس هیئت فوتبال کیش توسط دکتر مظفری برکنار شده و جانشین آن انتخاب شده و این موضوع در فدراسیون مطرح گردیده، اما لابی‌گرها اجازه نمی‌دهند که شخص از جزیره خارج شود.

گفتگوی اختصاصی سایت فوتبال جزیره با آقای سید حسین اوجی پیشکسوت فوتبال کیش را در ادامه می‌خوانید:

  • ابتدا خودتان را برای مخاطبان معرفی کنید و بگویی از چه سالی به کیش آمدید؟

سال ۱۳۷۴ به‌مدت ۱۱ سال ریاست اداره آتش نشانی جزیره کیش را بر عهده داشتم و از همان زمان به جزیره آمدم، به همین دلیل به جزیره کیش منتقل شدم، بعد از آن در شرکت‌های هلیکوپتری کار می‌کردم. در حال حاضر کار خاصی ندارم و در یکی از مجتمع‌های مسکونی کیش مدیریت می‌کنم، در صدد آن هستیم که یک تیم فوتبال برای مجتمع تشکیل دهیم.

در دوران حضورم در آنش نشانی، از آنجایی که آتش نشانان باید بدنی ورزیده داشته باشند و ورزشکار باشند توانستیم تیم آتش‌نشانی کیش را تشکیل دهیم، در آن زمان جزیره از امکانات ورزشی خوبی بهره‌مند نبود مثلا زمین فوتبال خاکی بود، برای بازی‌ها از داوران خارج از جزیره دعوت می‌شد، امکانات پزشکی در کنار زمین بازی برای ورزشکاران نبود.

آتش نشانی خدماتی مثل در اختیار قرار دادن آمبولانس در هنگام بازی و ارائه خدمات پزشکی در کنار زمین و … را به هیئت فوتبال کیش ارائه داد و همین مسائل باعث شد که در کنار هیئت فوتبال قرار گیرم.

  • از زمانی که در تیم فوتبال آتش نشانی و کامران کیش بودید بگویید؟

بیشتر بچه‌های آتش نشانی در آن زمان در تیم شرکت خدمات کیش بازی می‌کردند، تیم شرکت خدمات یک تیم استخوان دار و قوی بود، آتش نشانان نیز تیم فوتسال را تشکیل داده بودیم و در جام رمضان همیشه مقام‌های اولی و یا دومی از آن ما بود.

در جام رمضان با تیم ارم کیش که یک تیم عالی بود و بازیکنان سرشناسی همچون وحید شمسایی را داشت بازی کردیم و ما تنها تیمی بودیم که توانستیم جلوی این تیم مقاومت کنیم و کمترین گل خورده را داشتیم و در نهایت مقام دوم را کسب کردیم.

مسئولیت سرپرستی تیم کامران کیش بر عهده من بوده، این تیم بازیکنان خیلی خوبی داشت و در جام رمضان اول شد، آقای پازوکی هم مربی تیم بود، در آن زمان تیم خوبی داشتیم.

  • سرپرست چه نقشی در یک تیم فوتبال دارد؟

سرپرست در واقع پدر تیم است و تیم را آماده می‌کند، از شرایط روحی گرفته تا خدمات، و حمایت کامل را از بازیکنان به‌عمل می‌آورد، سرپرست اگر بازیکن خوبی ببیند به سرمربی نیز پیشنهاد می‌دهد، علاوه بر تیم‌های آتش نشانی و کامران کیش سرپرست تیم‌های دیگر از جمله تیم پیشکسوتان بودم.

  • در هیئت فوتبال کیش هم سابقه فعالیت داشته‌اید؟

با توجه به شرایط کاری که در آن حضور داشتم دوستان محبت کردند و سال ۱۳۸۰ اولین حکم را برای کمیته اجرایی به بنده دادند و چند سال بعد نیز مسئولیت کمیته انضباطی به من سپرده شد. در آن زمان آقای خسروانی رئیس هیئت فوتبال بود و آقای ارزانی دبیرهیئت فوتبال بودند و شرایط خیلی خوبی بود.

تیم فوتبال کیش زیر مجموعه استان هرمزگان بود و استقلالی از خود نداشت، بهترین شرایط در همان زمان بود، نه فدراسیون تهران و نه هیئت فوتبال بندرعباس هیچ جا کاری به ما نداشتند.

در آن زمان مجموعه المپیک وجود خارجی نداشت و زحمت فراوان برای درست شدن آن کشیده شد اما اکنون فوتبال جزیره کیش شرایط خوبی ندارد.

  • چرا از فوتبال هیئت فوتبال کیش جدا شدید؟

من از سال ۱۳۸۰ در هیئت فوتبال کیش بودم آن زمان مستقل نبود و شرایط خوبی بود، اما دوستان شرایطی را به وجود آوردند که هیئت فوتبال و موسسه کیش مستقل شد و زیر نظر فدراسیون تهران رفت، دارای صندلی و حق رای شد و از آن زمان به بعد فوتبال کیش رو به افول رفت، کم کم دوستان آقای خسروانی و ارزانی نیز از مجموعه جدا شدند و کسانی جایگزین شدند که بیشتر به فدراسیون وصل بودند و به نوعی فقط می‌خواستند از امکانات فدراسیون استفاده کنند.

همین باعث شد که فوتبال کیش رها شود و من به همین دلیل خودم را از هیئت فوتبال کیش جدا کردم،  فوتبالی‌های کیش با آن همه استعداد نابود شدند.

قبل از اینکه به تهران متصل شویم فوتبال کیش حرفی برای گفتن داشت دارای لیگ و دسته بود، ۱۱ تیم در لیگ فوتبال کیش بازی می‌کردند، مربیان خوب و تیم‌های خوب داشتیم از جمله آقای حاج رضایی، آقای نظری و آقای معینی بودند.

کلاس‌های داوری آقای نظری برگزار می‌شد و همه بدون هیچ چشم داشتی درگیر بودند و کار می‌کردند اما از وقتی که به فدراسیون متصل شدیم همه چیز سقوط کرد.

  • چه چیزی باعث شد فوتبال کیش مستقل گردد و به فدراسیون تهران وصل شود؟

در آن زمان همه فکر می کردند اگر به فدراسیون متصل شویم شرایط بهتر می شود اما در واقع فدراسیون است که به ما احتیاج دارد نه ما به فدراسیون، فدراسیون می‌تواند از امکانات ما بهره‌مند شود.

مدیرعامل موسسه ورزش و هیئت فوتبال بود که دوست داشتند به تهران وصل شوند و مستقل شوند و این پتانسیل بالا باید جایگاهی می‌داشت، اتفاق خوبی بود اما خب دوستان به بیراهه رفتند و نتوانستند کاری کنند و اگر کسی اعتراضی داشت با اعطای حکمی از جانب موسسه ورزش وی را ساکت می‌کردند که اعتراضی به شرایط نداشت باشد، به نوعی حق السکوت می‌دادند.

لیگ کیش که ۱۱ تیم داشت به چهار تیم رسید و با چهار تیم لیگ برگزار شد، افرادی که بعد آمدند وضعیت خیلی بدتر شد، مشخص نبود این افراد را چه کسانی انتخاب می کنند چرا باید رئیس هیئت بومی نباشد و از خارج کیش تعیین گردد.

اوج فوتبال کیش دهه ۸۰ بود در آن زمان خیلی ارتقا پیدا کردیم و کیش تیم های زیادی داشت ولی اکنون نامی از این تیم ها نیست.

جزیره کیش با توجه به اقلیم خوبی که دارد زمینه فوتبال ساحلی در آن بسیار است مثل دیگر شهرها نیست که برای بازی شن و ماسه تهیه کنند ، شرایط و امکانات خوبی داریم اما از آن استفاده نمی شود.

در سال گذشته فوتبال ساحلی بین تیم های داخلی جزیره کیش برگزار شد اما رئیس هیئت به دلیل نبودن در زمان بازی‌ها در جزیره بازی فینال را برای ۲ هفته بعد تعیین کرد که از شور و هیجان بازی‌ها کاسته شد.

در روز فینال، در مراسم اهدای جوایز رئیس هیئت دلیل دیر برگزار شدن مسابقه را تولد خود مشخص کند که درست همزمان با این روز باشد این یعنی خود نشان دادند.

وقتی رئیس هیئت فوتبال نباشد هیچ نظارتی نیست، نظارت بر کلاس‌های فوتبال، برنامه ریزی بازی‌ها و… وجود ندارد، وقتی در جزیره نباشد بر هیچ چیزی نظارتی ندارد.

موسسه ورزش با پتاسیل‌هایی که دارد از خود یک تیم و یک مدرسه فوتبال ندارد و همه چیز بدون نظارت خصوصی سازی شده است.

موسسه باید تیم تشکیل بدهد که بیرون از کیش بازی کند کیش به‌عنوان یک برند مطرح گردد.

کلاس‌های فوتبال تشکیل می‌شود مربی‌هایی که هیچ دوره مربیگری ندیده‌اند و هنوز در لیگ بازی می‌کند به بچه‌ها آموزش می‌دهند این آسیب می‌زند وقتی می‌گوییم باید نظارت باشد یعنی اینکه بدانیم چه کسانی سرپرست هستند ، به بچه‌ها آموزش می‌دهند و چه مدرکی دارند.

  • آقای اوجی به نظر شما در راس هیئت فوتبال کیش چه کسانی باید باشند؟

قبلا هم گفتم ما نیاز نداریم به فدراسیون وصل باشیم بلکه فدراسیون است که نیاز به ما دارد و باید به ما متصل باشد، ما در گذشته نزدیک تیم های بزرگ مثل استقلال و پرسپولیس و … در کیش اردو می زدند و استیل آذین با آن همه مهره با افتخارش در مقابل تیم کیش بازی کرد، کیش بازیکن و مربی خوب دارد به نظر من اگر فرد بومی انتخاب شود بهتر است که هم شناخت دارد و هم در جزیره زندگی می‌کند و نظارت بر همه امور دارد‌.

چند وقت پیش جناب آقای مظفری برای امضا تفاهم نامه همکاری به فدراسیون تهران رفته بودند و جالب توجه است که رئیس هیئت فوتبال کیش همراه آنان نبوده است، چون این شخص حضور ندارد و کاری نمی‌کند.

  • چه کسی رئیس هیئت فوتبال را انتخاب می کند؟

رئیس هیئت فوتبال پیشنهاد منطقه آزاد است و فدراسیون آن را تعیین می کند، جالب اینجاست که آنقدر لابی‌گری هست که رئیس هیئت فوتبال کیش توسط دکتر مظفری برکنار شده و جانشین آن انتخاب شده و این موضوع در فدراسیون مطرح گردیده، اما لابی‌گرها اجازه نمی‌دهند که شخص از جزیره خارج شود و او را در هیئت فوتبال کیش نگه داشتند.

  • آیا منطقه آزاد و موسسه ورزش در فوتبال کیش موثر است؟

بله موثر است، آنها صاحب نظران فوتبال کیش هستند و پیگیر مسائل، دخالت و نظر دارند از جناب مظفری خواهش می‌کنم به جمع بندی این موضوع نیز بپردازند و تکلیف این قضیه مشخص کنند.

  • آیا از پتانسیل انسانی و افراد توانمند در فوتبال کیش استفاده می شود؟

استفاده نمی‌شود، ببینید در طول یک سال گذشته چقدر کمیته‌ها و مسئولین آن عوض شدند از بین آنها چند نفر فوتبالی بودند و هستند.

مسئولین دنبال کانال‌هایی هستند که قدرت داشته باشند و حکم بدهند و روزی برایشان فایده‌ای داشته باشد، اینها همه لابی‌گری را نشان می‌دهد.

  • اگر خودتان رئیس هیئت فوتبال کیش شوید چه می کنید؟

اول از همه یک فراخوان می‌دهم و افراد صاحب نظر را دور هم جمع می‌کنم و اتاق فکر تشکیل می‌دهم، از دوستان قدیمی و صاحب‌نظران از همه نظرات استفاده می‌کنیم. کاری که اکنون نمی‌شود و مشکل فوتبال کیش را نمی‌دانند، باید از افراد قدیمی و صاحب نظر استفاده شود تا مشکل فوتبال کیش شناسایی شود.

  • از ۱ تا ۱۰۰ به عملکرد فوتبال کیش چه عددی می دهید؟

به نظر من شاید ۱۰ هم ندهم متاسفانه فوتبال کیش قابل نمره دادن نیست و رو به افول است.

  • آرزوی شما برای فوتبال کیش چیست؟

آرزوی من این است که به دهه هشتاد برگردیم ، چون در آن زمان نقطه اوج فوتبال کیش بود.

  • به عنوان حرف پایانی اگر سخنی است بگویید ؟

اگر تندی کردیم ببخشید عذرخواهی می کنم من تنها ناراحتیم تیم فوتبال کیش است، فوتبالی که عالی بود و اکنون خراب شده باید فکری برای فوتبالی کیش کنیم و تغییر و تحول لازم را انجام دهید.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19231
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. آقای اوجی شما هزار تا پست دارید تو جزیره