• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کتاب “جاشوی فانوس دار” کشمیری منتشر شد

  • کد خبر : 19146
  • 08 تیر 1399 - 17:47
کتاب “جاشوی فانوس دار” کشمیری منتشر شد

مجموعه اشعار کلاسیک کوروش کشمیری شاعر کیشوند، توسط نشر ایهام وارد بازار کتاب شد.

 به گزارش کیشوندنیوز، کوروش کشمیری از شاعران ساکن در جزیره زیبای کیش مجموعه‌ای از آثار کلاسیک منتخب خود، طی دو دهه اخیر را با عنوان ” جاشوی فانوس دار” توسط نشر ایهام وارد دنیای کتاب کرد.

بر پایه این این گزارش نام کتاب که اشاره به یکی از المان‌های شهری جزیره زیبای کیش دارد از یکی از اشعار درج شده در مجموعه، الهام گرفته شده است.

دفتر شعر جاشوی فانوس دار مجموعه‌ای منتخب از اشعار عاشقانه، احساسی، آیینی و اجتماعی است که غالبا در گرگان (زادگاه شاعر)، تهران، کرج و کیش سروده شده است. این مجموعه با ۴۵ شعر حال هوای شاعری را در خود دارد که در شمال کشور به دنیا آمده و پس از تحصیل در پایتخت در جنوب سرزمین خود رحل اقامت افکنده است و البته در بسیاری از اشعار حال هوای محیط زندگی شاعر بیان شده است .

همچنین شاعر این مجموعه بدون ابراز تعصبی بر اعتقادات و عقاید خود، دنیای درون خود را از پنجره شعر به مخاطبان می‌نماید.

کوروش کشمیری که یکی از آثار او اخیراً در جشنواره فرهنگی هنری زیبانو به‌عنوان یکی از آثار برگزیده انتخاب شده است خود را همیشه یک شاعر گرگانی که دودهه از عمرش را در شهر خود گذرانده است، دانسته اما تاثیر طبیعت زیبای کیش را در تکامل طبع شعری خود غیر قابل انکار می خواند.

وی در زمینه انتشار آثار خود ابراز داشت: “چند سال است که درصدد چاپ مجموعه اشعارم هستم ولی بنا به دلایل مختلف این کار به تعویق می افتاد. سال گذشته با لطف برخی دوستانم ویرایش و حروف چینی آثار تمام شد و مجموعه جهت انتشار به نشر ایهام که در زمینه انتشار آثار ادبی اخیراً بسیار قوی وارد شده و خوشنام است سپرده شد.”

شاعر جاشوی فانوس دار این مجموعه را نمونه ای دست نخورده و صریح از وجود خودش دانست که اندیشه های اجتماعی، سیاسی، مذهبی و عاشقانه خود را دارد و البته ممکن است همه مخاطبان همه این اندیشه هایش را قبول نداشته باشند.

وی ابراز داشت در این مجموعه اشعار آیینی با همان اعتقادی بیان شده است که اشعار عاشقانه بیان شده و تمام آثار از واقعیت های درون شاعر الهام گرفته شده است.

گفتنی است به دنبال شیوع کرونا در کشور و برگزار نشدن نمایشگاه کتاب امسال برای این مجموعه مراسم رونمایی نیز برگزار نشد اما احتمالاً پس از بازگشت کشور به شرایط عادی مراسمی برای معرفی این کتاب در کیش و شهرهای دیگر برپا می شود.

مجموعه جاشوی فانوس دار نخستین اثر ادبی کوروش کشمیری است که در۹۲ صفحه به چاپ رسیده و توسط پخش صدای معاصر در کتاب فروشی‌ها و مراکز فرهنگی کشور قابل تهیه می باشد. ضمنا علاقمندان می توانند این اثر را از سایت های اینترنتی نبض هنر و سی بوک تهیه کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19146
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.