• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

افتتاح رسمی خانه هلال در مسجد خاتم

  • کد خبر : 19256
  • 08 تیر 1399 - 17:23
افتتاح رسمی خانه هلال در مسجد خاتم

خانه هلال احمر جزیره کیش تیر ماه امسال به طور رسمی افتتاح شد تا بار بزرگی از فعالیت‌های بشردوستانه و آموزشی هلال احمر در این جزیره را به دوش بکشد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، «مصطفی رنجبر» مسئول خانه هلال احمرجزیره کیش می‌گوید:« خانه ­های هلال مجموعه  کوچکی از هلال احمر است که فعالیت­ های جزئی در مناطق روستایی و محروم انجام می­ دهند. یکی از اهداف تاسیس خانه هلال­ احمر کمک به افزایش آگاهی و آمادگی ساکنان جزیره کیش برای مقابله با حوادث و خطراتی مثل مارگزیدگی و حوادث غیر مترقبه است، تا اهالی قبل از رسیدن نیروهای امدادی فرصت ­های طلایی را از دست ندهند و خود اقدامات اولیه را برای نجات جان مصدوم انجام دهند.»

برگزاری کلاس­ های آمادگی و امداد و نجات، حمل مصدوم و سی پی آر یکی از اصلی­ ترین برنامه­ های خانه هلال­ احمر سردار شهید قاسم سلیمانی است که یکی یکی اجرا می‌شود. خانه هلال جزیره کیش برنامه‌هایی هم برای ارتقای سلامت ساکنان جزیره دارد. تشخیص بیماری‌های زمینه‌ای مثل دیابت و فشار خون و اطلاع رسانی دراین زمینه از اولین قدم‌های برنامه ارتقای سلامت در این خانه هلال است. 

خانه هلال جزیره کیش که به نام «خانه هلال احمر شهید سردار قاسم سلیمانی» نامگذاری شده است کار خود را با حضور ۲ نفر از اعضا آغاز کرد و حالا ۲۰ نفر عضو دارد. این اعضا با مشارکت شهروندان کیش در مدت کم فعالیت ­های پر شاخ و برگی انجام داده ­اند. مسئول خانه هلال کیش می‌گوید:«آغاز فعالیت های هلال احمر با شیوع بیماری کرونا در کشور همزمان شد. تعدادی از اعضای آموزش دیده در ورودی فرودگاه­ و بندرگاه­ ها به شناسایی مسافران مشکوک به کرونا پرداختند و بیماران مشکوک را به بیمارستان­ از پیش تعیین شده و یا شبکه ملی سلامت ارجاع دادند. بسیاری از اهالی بومی جزیره جزو اقشار کم درآمد و آسیب­پذیر جامعه محسوب می ­شوند و نیاز به کمک ­های مالی و معیشتی دارند. کمک به ستاد رزمایش مهر یکی دیگر از فعالیت­ های اعضا است که در بین خانواده ­های بی بضاعت بسته­ های معیشتی و اقلام بهداشتی توزیع کردند.» از دیگر طرح­ های خانه ­هلال­ کیش اجرای طرح خادم است که اعضا آموزش دیده به خانه اهالی جزیره می­ روند و نقاط امن هر خانه و نکات ایمنی و بهداشتی و اصول امدادی را به اعضای هر خانواده آموزش می­ دهند.

خانه هلال احمر کیش فعالیت جدی خود را به تازگی آغاز کرده است و بیشترین تمرکز خود را روی آموزش همگانی برای مقابله با مخاطرات طبیعی و همچنین بحران‌ها و آموزش کمک‌های اولیه و… گذاشته است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19256
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.