• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

نامه نمایندگان هرمزگان به رئیس جمهور/ هرمزگان کانون کرونا شده است؛ چاره‌ای بیاندیشید

  • کد خبر : 19134
  • 25 خرداد 1399 - 23:35
نامه نمایندگان هرمزگان به رئیس جمهور/ هرمزگان کانون کرونا شده است؛ چاره‌ای بیاندیشید

رئیس مجمع نمایندگان هرمزگان گفت: نمایندگان هرمزگان در نامه‌ای به رئیس جمهور خواستار چاره‌اندیشی در خصوص وضعیت شیوع گسترده کرونا در این استان هشدار و خواستار توجه ویژه دولت به این موضوع و چاره‌اندیشی کارشناسانه نسبت به این وضعیت شدند.

احمد جباری صبح امروز در یک گفت‌وگوی خبری اظهار کرد: نمایندگان استان هرمزگان در نامه‌ای به رئیس جمهور با ابراز تأسف عمیق از جان‌باختن شمار زیادی از مردم هرمزگان در پی ابتلای به بیماری کرونا، از بی‌توجهی به این وضعیت گلایه و خواستار چاره‌اندیشی کارشناسانه و اتخاذ تدابیر فوری به منظور شده‌اند.

متن نامه نمایندگان استان خطاب به رئیس جمهور بدین شرح است:

جناب حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

عرض سلام و تحیت

افزایش آمار مبتلایان به بیماری کرونا و جانباختن فرزندان و عزیزان‌مان در استان هرمزگان تحت شرایطی رخ می‌دهد که این استان از همان آغاز بحران تاکنون مورد کم‌توجهی حضرتعالی، ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و درمان قرار گرفته است. توصیه‌های دلسوزانه و کارشناسانه نمایندگان مردم در روزهای سفیدسازی و رفع محدودیت‌ها توسط ستاد مقابله با کرونا جدی گرفته نشد تا در سایه انفعال مسؤولان و کمبود منابع، امکانات و تجهیزات پزشکی روز به روز شاهد گسترش این بیماری در استان هرمزگان باشیم.

در پی مدیریت بحران کرونا، مطابق درخواست حضرتعالی و با اذن مقام معظم رهبری، مجوز برداشت یک میلیارد یورو از صندوق توسعه ملی صادر شد تا این منابع در تمام کشور جهت مقابله با شیوع کرونا اختصاص داده شود. برای مردم هرمزگان که از قضا با محدودیت‌ها و کمبود عدیده‌ای در زمینه پزشکی دست به گریبان هستند، این پرسش وجود دارد که سهم این استان در تخصیص اعتبارات فوق چه میزان بوده است؟ و آیا اساسا توجهی به این استان شده است.

بر همگان واضح است که یکی از مهم‌ترین عوامل فاجعه بار شدن وضعیت کرونایی استان هرمزگان، عدم وجود امکانات و تجهیزات کافی در راستای شناخت و مقابله با همه‌گیری این بیماری بوده است. استانی با جمعیت قریب به دو میلیون نفر که فاصله شهرهای آن با مراکز استان بعضا ۵۰۰ کیلومتر می‌باشد. کدام عقل سلیمی می‌پذیر که فقط یک آزمایشگاه تشخیصی کرونا فقط در شهر بندرعباس داشته باشد؟ چرا جهت استقرار آزمایشگاه در سایر نقاط استان اقدام نمی‌شود؟ مگر نه آنکه این مهم نقش اساسی در جهت تشخیص، شناسایی و مهار بیماری کرونا ایفا می‌کند؟

علاوه بر مورد فوق، کمبود کیت‌های تشخیصی مورد نیاز و لوازم آن و محیط‌های نگهدای این لوازم، عدم وجود دستگاه‌های اکسیژن‌ساز و ونتیلاتور، عدم وجود تخت‌های کافی آسی یو و سی سی یو و عدم وجود نیروهای انسانی کافی بخصوص پزشک و پرستار ( که به علت ابتلا به کرونا از چرخه درمان خارج شده‌اند)، کمبود دستگاه‌های ام آر آی و سی‌تی اسکن و عدم وجود دستگاه‌های ماشین بیهوشی و بسیاری از تجهیزات بیمارستانی دیگر که قاعدتا می‌بایست بعضی از آنها از محل اعتبار اختصاص داده به کرونا تأمین می‌شد، متأسفانه تاکنون تأمین نشده است.

حقیقتا مردم استان هرمزگان از حضرتعالی، ستاد مقابله با کرونا و وزارت بهداشت و درمان به دلیل کم‌توجهی به این استان گلایه داشته و عادی‌سازی‌ها و محدودیت‌زدایی‌ها را در سایه کمبود امکانات پزشکی، موجب ایجاد وضعیتی فاجعه‌بار در این استان می‌دانند.

بر ماست که به افکار عمومی پاسخ بدهیم که مسؤولیت این فاجعه در استان هرمزگان بر عهده چه کسی است؟ و اهالی هرمزگان شکایت کجا برند؟

در همین راستا ما نمایندگان مردم هرمزگان که صدای محرومیت و مظلومیت‌شان کمتر به گوش مرکزنشینان می‌رسد، در روزهای که حال این استان به هیچ وجه مساعد نیست، خواستاریم که در اسرع وقت به نادیده‌انگاری بحران کرونا در هرمزگان پایان داده شود و تدابیری جدی حول مدیریت این مسأله اتخاذ شود.

از حضرتعالی به عنوان رئیس‌جمهور کشور که دغدغه سلامت مردم را دارید، استدعا داریم دستور فرمایید در جهت تخصیص اعتبارات لازم برای ایجاد و تجهیز امکانات مقابله با کرونا در استان هرمزگان اقدام عاجل شود و نیز اختیارات لازم قانونی را به مسؤولان استانی موثر در ستاد مقابله با کرونا واگذار فرمایید تا با اختیارات کافی در این راستا مجاهدت نمایند.

امید است تا اتخاذ تدابیر فوق و تغییر نگاه موجود به استان هرمزگان در بحث مدیریت بحران کرونا، روند تصاعدی شیوع این بیماری متوقف شده و جان و سلامتی مردم عزیز و نجیب هرمزگانی قدر ببیند و بر صدر اولویت‌ها بنشیند.

با احترام – مجمع نمایندگان استان هرمزگان

احمد مرادی، محمد آشوری، منصور آرامی، حسین رئیسی، احمد جباری

هر ۵ نماینده هرمزگان این نامه را به امضا رسانده‌اند و صبح امروز این نامه برای رئیس جمهور ارسال شده است./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19134
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. به فکر بوده اند،افزودن پروازها،راه اندازی گردشگری ورفع محدودیت ها،این همه فکر