• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

جزئیات مسابقه داستان کوتاه جنوب

  • کد خبر : 19042
  • 08 خرداد 1399 - 16:05
جزئیات مسابقه داستان کوتاه جنوب

ابراهیم حسن‌بیگی از برگزاری جایزه «داستان کوتاه جنوب» و روزهای پایانی آن خبرداد و گفت: این جایزه در دو مقطع محلی و ملی برگزار می‌شود. مقطع محلی به نویسندگان ۴ استان مجاور آب‌های جنوب اختصاص دارد و مقطع ملی، نویسندگان کشور را در برمی‌گیرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از خبرگزاری فارس ابراهیم حسن‌بیگی از نویسندگان کشورمان درباره جایزه «داستان کوتاه جنوب» و اهداف برگزاری آن گفت : این جایزه ادبی در دو مقطع محلی و ملی برگزار می‌شود. مقطع محلی که به نویسندگان ۴ استان مجاور آب‌های جنوب (خوزستان، بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان) اختصاص دارد، اما در مقطع ملی، نویسندگان تمام سطح کشور می‌توانند داستانی در باب اقلیم جنوب بنویسند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه هدف از برگزاری این جایزه، کشف نویسندگان مستعد این اقلیم با هدف آموزش‌هایی در قالب کارگاه و نشست و همایش است، ابراز داشت: تلاش برای کشف استعدادها در اولویت است؛ هرچند هنوز داوران این جایزه مشخص نشده‌اند، اما بنا داریم برای مرحله نهایی، ۳ تن از نویسندگان مطرح جنوب را انتخاب کنیم.

حسن بیگی درباره برگزاری مرحله کشوری جایزه «داستان کوتاه جنوب»، با توجه به اینکه نویسندگان سایر مناطق، آشنایی زیادی با این ناحیه ندارند، بیان کرد: الزامی برای این نیست که اگر کسی می‌خواهد داستانی درباره جنوب بنویسد، حتما جنوبی هم باشد. هرچند فرد بومی ساکن آن منطقه امکان بهتری برای خلق اثر درباره زادبوم خود دارد، اما نویسنده با ذهن خلاق می‌‌تواند همواره داستانی خلق کند.

جایزه ادبی کیش «داستان کوتاه جنوب» با موضوعات گردشگری و سفر در جنوب، زندگی و باورهای بومی مردم جنوب، تاریخ مبارزات مردم جنوب، طبیعت و محیط جنوب برگزار می‌شود. حجم داستان‌های ارسالی نباید بیش از ۱۰ هزار کلمه باشد. نویسنده می‌تواند با ارسال دو داستان فقط در یک بخش ملی یا منطقه‌ای شرکت کند.

آخرین مهلت ارسال آثار ۳۰ خرداد ۱۳۹۹ است و مراسم اختتامیه آبان ماه ۱۳۹۹ در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

این جایزه ادبی شامل سه برگزیده و سه شایسته تقدیر در سطح ملی و سه برگزیده و شایسته تقدیر در سطح منطقه‌ای است که شامل استان‌های خوزستان، هرمزگان و مناطق ساحلی سیستان و بلوچستان خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19042
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.