• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

مصوبات جدید شورای سلامت جزیره کیش

  • کد خبر : 18321
  • 12 اسفند 1398 - 21:53

مصوبات جدید شورای سلامت کیش در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا تصویب و به همه ارگان ها ابلاغ گردید لذا ارگان های مربوطه موظف به اعمال آن هستند .

به گزارش کیشوندنیوز در نشست خبری که ظهر روز دوشنبه ۱۲ اسفند با حضور رئیس مرکز توسعه سلامت بهداشت برگزارشد مصوبات جدید شورای سلامت را ابلاغ نمود :

۱_ کلیه مدارس ، اماکن تفریحی و گردشگری ، کنسرت ها ، جنگ ها ، کلاسهای آموزش هنری و سایر اماکنی که تا به اکنون تعطیلی آنها اعلام شده بود ، مجدداً تا تاریخ ۹۸/۱۲/۱۹ تعطیل اعلام میگردد .
( در بخش دولتی و خصوصی باید از پذیرش هنرجو و محصلین به این اماکن خودداری شود .)
۲_ ساعت کاری بازارها که قبلا اعلام شده بود همانند ابلاغیه قبلی ( صبح ۱۰ تا ۱۳:۳۰)( عصر ۱۸ تا ۲۱:۳۰) ، کلیه اماکن تجاری و پذیرایی ملزم رعایت تمام قوانین بهداشتی بوده و باید ساعت فعالیت خود را بر اساس ابلاغیه تغییر دهند ، تا با کاهش تجمعات مردمی و انتشار بیماری همراه باشیم .
۳_ کلیه آرایشگاه های مردانه و زنانه تا هفته آینده تعطیل اعلام میگردد .
۴_ کلیه کامیون هایی که اقلام ضروری و مواد خوراکی را وارد جزیره می کنند قبل از خروج از بندرگاه باید کابین سرنشین و بار ضد عفونی گردد و انجام این عملیات بر عهده شرکت توسعه مدیریت بندرگاه و فرودگاه می باشد .
۵ _ ساعت کاری تمامی شرکت ها و ارگان ها ( بخش خصوصی و دولتی ) از ساعت ۹ الی ۱۳ می باشد ، البته کادر بهداشت و درمان ، مراکز توسعه سلامت ، بیمارستان کیش و نیروهای امدادی هلال احمر استثنا بوده و ساعت کاری آنان همانند دیگر ارگان ها نمی باشد .
۶ _ عملیات سوختگیری همانند ابلاغیه گذشته باید توسط عوامل جایگاه صورت گیرد و در صورتیکه فرد از دستکش یکبار مصرف استفاده می کند این امر بلامانع است و عملیات پرداخت نیز باید توسط فرد انجام گردد .
دکتر رضانیا از مردم درخواست داشت که فقط در مواقع ضروری از منزل خارج شوند چرا که تمام دستگاه های اجرایی تمام تلاش خود را براب کنترل بیماری انجام داده و از این پس کنترل بیماری باید توسط مردم صورت پذیرد .
وی در خصوص ضوابط اعلام شده به هایپرمارکت ها افزود : تمامی ضوابط به هایپرمارکت ها اعم از تغییر ساعت کاری و ضدعفونی کردن محیط اعلام گردیده و باید هایپرمارکت ها پرسنلی را جهت ضدعفونی محیط ، گاری دستی و کانتر اختصاص دهند و اگر موارد را رعایت نکنند مجبور به تعطیلی صنف خواهیم بود ، ضمن اینکه مردم نیز رعایت کرده و از حضور در مراکز با جمعیت بالا خودداری کنند .
سخنگو شورای سلامت درباره ضدعفونی معابر گفت : در محیط های عمومی امکان دارد ترشحات تنفسی وجود داشته باشد و اگر این محیط ها پاکسازی گردد یک راه کنترلی است ، به طور مثال ویروس در سطوح امکان زنده ماندن دارد و اگر با همان کفشی که در معابر عمومی رفت و آمد کرده وارد منزل شوید به راحتی ویروس را به محیط منزل وارد میکنید و این گونه ویروس به همه جا پخش می گردد بنابراین ، این عملیات انجام میگردد تا ویروس از بین رفته و به محیط های دیگر راه پیدا نکند البته این پاکسازی با ضدعفونی هایی که در بازارها ، سالن های فرودگاهی و بندرگاه صورت می گیرد متفاوت است .
رضانیا اظهار کرد : کنترل مسافر از لحاظ تب سنجی در مبادی ورودی جزیره به طور متناوب در حال انجام است و پاکسازی سالن های بندرگاه و فرودگاه بجز اینکه روزی یک بار بطور کلی ضدعفونی می گردد در طی روز هم چندین بار این عملیات صورت می گیرد و هواپیماها ، ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس های داخل فرودگاه بطور متناوب در حال ضدعفونی هستند .

با بیان اینکه ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی توسط شرکت عمران آب و خدمات روزانه انجام میگردد خود رانندگان نیز مکرر این کار را تکرار میکنند و مکان هایی که توسط مسافر لمس میگردد را ضدعفونی میکنند .‌

نکته دیگری که رضانیا به آن اشاره کرد در خصوص آلودگی لباس ها بود : لباس هایی که ما با آنها در محیط بیرون هستیم ممکن است آلودگی پیدا کند و ویروس نیز روی پارچه می تواند زنده بماند ، پس فرد قبل از ورود به منزل ؛

🔹 نسب به خروج کفش های خود اقدام کند و کفش را وارد منزل نکند .

🔹️ لباس را توسط سشوار و یا بخار شو حرارت بالا ، حرارت دهند و لباس را در اتاقی که دیگر لباس ها نگه داری نمی شود نگه داری کنند .
دکتر رضانیا افزود : مردم میتوانند با شماره ۰۹۳۴۷۶۹۰۱۹۹ مشاوره ، انتقاد ، پیشنهاد و شکایات خود را بیان کنند .
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در پایان بیان کرد : با توجه به اینکه موارد مشکوکی در جزیره گزارش شده و جواب تست آنها منفی بوده ، مردم از قرارگیری در محیط های شلوغ خودداری کرده و حدالامکان از منزل خارج نشوند مگر به ضرورت و اگر زمانی مجبور به قرارگیری در محیط های آلوده شدند ضمن داشتن آرامش حتما از ماسک استفاده و موارد بهداشتی ذکر شده را رعایت کنند چرا که ۸۰٪ موارد مبتلا به کویید ۱۹ به راحتی درمان میشوند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18321
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. سلام و آرزوی سلامتی برای مردم و شفای بیماران بخصوص کیشوندان محترم
    میخوام بدونم این دستورالعمل از چه تاریخی اجرایی میشه ؟ و اگه با ابلاغ از طریق صدا و سیما کفایت داره چرا بعضی از ادارات دولتی در این خصوص مقاومت میکنند و اجرا نمی شود؟