• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

ماجرای آب آلوده در کیش چه بود؟

  • کد خبر : 18162
  • 22 بهمن 1398 - 19:12
ماجرای آب آلوده در کیش چه بود؟

شکستگی خط لوله آب شبکه شهری در منطقه میدان ملل کیش و نفوذ آب های سطحی ناشی از بارندگی در شبکه آبرسانی جزیره موجب آلودگی آب این مناطق شد.

صبح امروز (سه شنبه ۲۲ بهمن) برخی مخاطبان در تماس با پایگاه خبری کیشوند نیوز خبر از آلودگی بسیار بالای آب در برخی مناطق کیش از جمله ۶۰۰ و ۵۰ دستگاه را دادند. طبق شواهد کیشوندان آب به‌شدت کدر بود و بوی نامطبوع فاضلاب را می‌داد.

با پیگیری‌های خبرنگار کیشوند نیوز، مشخص شد که روز گذشته(۲۱بهمن) خط لوله انتقال آب در منطقه میدان ملل به سمت میدان هرمز بدلیل فشار بالای آب و فرسودگی دچار ترکیدگی شده اما چون این بخش از خط لوله در کانال زیرزمینی قرار داشته این ترکیدگی قابل رویت نبوده است.

همچنین به‌دلیل بارندگی شب گذشته(دوشنبه ۲۱بهمن) و نزدیکی گودال حاوی پس‌آب باران به این کانال، آب آلوده از بخش شکسته لوله وارد بخشی از شبکه توزیع آب می‌شود و مناطق مذکور را کدر و بدبو می‌کند.

این در حالی است که برخی شایعه کردند لوله انتقال فاضلاب شکسته شده و وارد شبکه آب شهری شده است، شرکت عمران خدمات این شایعه را رد کرد و عنوان کرد: “آسیب دیدگی لوله آب واقع در کانال حد فاصل میدان ملل تا میدان هرمز و نفوذ مختصری آب باران حاصل از بارندگی چند شب پیش بود.”

صبح امروز(۲۳بهمن) مسئولان شرکت آب و برق با اطلاع از وضعیت موجود به‌دنبال منشا ترکیدگی می‌گردند که بعد از کمتر از یک ساعت محل ترکیدگی مشخص می‌شود.

بدین ترتیب آب مناطق ششصد دستگاه، پنجاه دستگاه، دیدنیها، هرمز، بیمارستان، ۲۸ سوله، گلدیس، محدوده مسکونی شرکت آب و برق دچار مشکل شد.

بعد از مشخص شدن محل ترکیدگی در همان اوایل صبح، ترمیم شبکه لوله انجام شد که بعد از ترمیم به‌سرعت نسبت به ضد عفونی و شستشوی شبکه آب آن منطقه اقدامات لازم صورت گرفت.

مرکز توسعه سلامت کیش نیز توصیه‌های لازم را برای ساکنان این مناطق بدین شرح منتشر کرد: کیشوندان ساکن در این مناطق می‌بایست سریعاً نسبت به تخلیه و شستشوی مخازن ذخیره آب منازل خود اقدام نمایند و از ساعت ۱۹ مسیر جریان آب، بعد از  کنتور خود را به مدت ۳۰ دقیقه باز بگذارند تا آب جریان یافته و کلیه مسیر را شستشوی کامل نماید ، سپس می توانند مخازن خود را به شبکه وصل و آبگیری نمایند.

تاکید می گردد حتما مخازن آب قبل از آب گیری مجدد ، تخلیه ، شستشو و ضد عفونی گردد. برای این منظور می توانند از مواد شوینده حاوی آنتی باکتریال یا وایتکس رقیق شده استفاده کنند.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18162
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. ممنون از سایت کیشوند نیوز که اخبار رو صادقانه و بدون هیچگونه سانسوری در اختیار مردم قرار میده