• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

شرمندگی امام جمعه کیش از درد کهنه وضعیت مسکن و آموزش و پرورش

  • کد خبر : 18028
  • 11 بهمن 1398 - 21:24
شرمندگی امام جمعه کیش از درد کهنه وضعیت مسکن و آموزش و پرورش

امام جمعه کیش از وضعیت مسکن و آموزش و پرورش کیش به‌عنوان دو درد کهنه اظهار شرم کرد و از مسئولان خواست که در مدت کم باقیمانده به‌جای حرف زدن کار انجام دهند.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت الاسلام‌ والمسلین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با دعوت عموم مردم به تقوای الهی عنوان کرد: تقوا همچون حصاری به‌دور انسان که این حصار بسیار محکم است و مانع برخورد تیرهای شیاطین می‌شود.

وی به موضوع طرح “معامله قرن” برای سرزمین‌های فلسطین اشغالی پرداخت و افزود: طرح‌های صلح مختلفی در گذشته مطرح شد که هدف همه آنها مشروعیت بخشیدن به حضور صهیونیست‌ها در فلسطین اشغالی بود و تاکنون همه این طرح‌ها از ناحیه آمریکا برای رژیم صهیونیستی مطرح می‌شد.

خطیب نماز جمعه کیش ادامه داد: اما این بار طرح معامله قرن کاملاً صهیونیزیمی است و از طرف داماد صهیونیزمی ترامپ مطرح شده است، چند روز قبل بخشی از آن منتشر شد که هیچ سرو تهی ندارد و مبهم و بدون برنامه است.

 وی اظهار داشت: در این طرح می‌خواهند بیت‌المقدس و مسجدالاقصی را در اختیار صهیونیزم‌ها قرار دهند و به‌جای آن یک شهر دورافتاده به‌نام «ابودیس» را به فلسطینیان برای پایتختی بدهند، در واقع می‌خواهند هویت چندهزار ساله فلسطین را نابود کنند.

حسن زاده گفت: تمامی گروه‌های مقاومت فلسطین متحد شدند و به مقابله با این طرح قیام کردند، به کوری چشم ترامپ و دولتمردان آمریکایی سیاست شیطانی آنها به‌نام معامله قرن هرگز محقق نخواهد شد و آرزوی یهودی شدن فلسطین را به‌گور خواهند برد.

وی در ادامه به طرح دو معضل در رابطه با جزیره کیش پرداخت و تأکید کرد: موضوع آموزش و پرورش و مسکن ساکنان کیش را بارها مطرح کردیم و همه هم این دردها را می‌دانند اما آنرا درمان نکردیم و کهنه شده‌اند.

امام جمعه کیش در رابطه با وضعیت مسکن گفت: برخی افراد به ما مراجعه می‌کنند و از ما می‌خواهد که جایی را برای زندگی در اختیارشان قرار دهیم، بعضی وقت‌ها با دیدن وضعیت مسکن برخی شرمنده می‌شویم.

وی افزود: چرا باید در جزیره زیبای کیش این نازیبایی‌ها را داشته باشیم؟ چرا باید افراد ضعیف پایمال بشوند؟ چه کسی باید به داد اینها برسد؟ سال‌ها حرف زدیم و خطبه گفتیم، چرا نباید یک فکر اساسی کنیم؟

حسن زاده عنوان کرد: در کل کشور مسکن مهر اجرا شد، اما جزیره کیش از این طرح محروم بود، مسکن ملی نیز مطرح شد که باز هم کیش بی نصیب مانده است، به مسئولان محترم عرض می‌کم کار جهادی انجام دهید و در این مدت باقیمانده که زیاد هم نیست کاری برای مستضعفان انجام دهید، تنها حرف زدن کافی نیست و باید کار اجرایی و جهادی انجام داد و در این مدت پایان حضورتان در کیش این کار ضروری است.

وی در ادامه به معضل دوم و درد کهنه یعنی آموزش و پرورش کیش نیز اشاره کرد و گفت: آموزش و پرورش کیش در شأن مردم کیش نیست، هیچ کسی از بیرون دلش به‌حال آموزش و پرورش کیش نمی‌سوزد و خودمان باید به فکر باشیم.

خطیب نماز جمعه کیش اظهار داشت: در کیش پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما متوازن و همه جانبه نبوده است، در اجرای طرح‌ها بسیاری از پیوست‌های فرهنگی، زیست‌محیطی و… در نظر گرفته نشده است،

وی با اشاره به اینکه بسیاری از مدارس کیش فرسوده شده‌اند و نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، اظهار داشت: هر وقت حرف ساخت مدرسه می‌شود همه نگاه‌ها به سمت خیرین می‌افتد، خوب است خیرین انجام دهند، اما اگر نیامدند وظیفه دولتمردان چیست؟

حسن زاده عنوان کرد: اینجا هم کار جهادی می‌خواهد، منتظر خیرین و کمک افراد از بیرون کیش نباشید، در حوزه مدرسه سازی و آموزش در این مدت پایانی کار جهادی انجام دهید.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18028
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.