• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

درخشش دختران نونهال کیش در مسابقات بین المللی “محاسبات ذهنی چرتکه”

  • کد خبر : 17675
  • 05 دی 1398 - 22:53
درخشش دختران نونهال کیش در مسابقات بین المللی “محاسبات ذهنی چرتکه”

تیم محاسبات ذهنی ایران در مسابقات بین المللی محاسبات ذهنی با چرتکه پاما PAMA Global 2019 با کسب سه مقام قهرمانی در این رقابت ها، مقام اول تیمی را کسب کرد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، این مسابقات با حضور ۶۱۰ کودک و نوجوان هوشمند از ۲۳ کشور دنیا اول دی در تایلند برگزار شد که تیم ایران توانست مقام اول تیمی را از آن خود کند.

در این مسابقات جهانی که بزرگترین رویداد محاسبات ذهنی جهان محسوب می‌شود، نمایندگان تایوان، مالزی، تایلند، کانادا، هنگ‌کنگ، آمریکا، آفریقای جنوبی، ویتنام، کره جنوبی، لبنان، عربستان سعودی، استرالیا، هند، روسیه، چین، قزاقستان، امارات، ازبکستان، مصر، قرقیزستان، تاجیکستان، یمن و ایران حضور داشتند.

 در این رقابت ها، دانش آموزان کیش از جمله ایلیا دارائی، زهرا نصرت و نگین اسدی از تیم ۵۵  نفره ایران، مقام قهرمانی مسابقات جهانی محاسبات ذهنی با چرتکه تایلند را از آن خود کردند.

چرتکه وسیله‌ای قدیمی است که از صدها سال قبل از میلاد حضرت مسیح برای انجام محاسبات به کار می‌رود. از چرتکه برای انجام چهار عمل اصلی ریاضی(جمع، تفریق، ضرب و تقسیم) استفاده می شود و حتی می‌توان آن را برای محاسبه ریشه دوم و سوم اعداد نیز به کار برد.

کارشناسان حوزه آموزش از جمله مزایای یادگیری چرتکه را توسعه و استفاده از تمام مغز، بهبود سرعت و دقت، بهبود حافظه، ارتقای خلاقیت و تمرکز، بهبود اعتماد به نفس، قادر ساختن دانش آموزان به حل مسائل ریاضی در زمان کوتاه و بهبود قدرت تخیل افراد به ویژه در کودکان و نوجوانان می دانند.

گفتنی است اداره امور زنان با مربیگری سرکار خانم سحر بشردوست تنها نماینده انحصاری موسسه کودکان هوشمند در جزیره کیش است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17675
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.