• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

بررسی دلیل جاماندن چند نفر از مسافران پرواز نجف به کیش

  • کد خبر : 1766
  • 04 آذر 1395 - 18:39

مسئول بسیج دانشجویی دراین باره گفت:ناهماهنگی بوجود آمده را از طریق کارگزاران عراقی فرودگاه نجف پیگیری کردیم که متاسفانه پاسخگوی مشکل بوجود آمده نبودند . با پیگیری های بیشتر نهایتا اعلام کردند که لیست مسافران توسط تیم حفاظت پرواز نهایی شده است و مسئله بایستی از طریق آنها پیگیری شود

به گزارش پایگاه خبری کیشوندنیوز، مسئول بسیج دانشجویی جزیره کیش در این باره گفت : مقرر بود تا مسافرانی که توسط پرواز کیش ایر در تاریخ ۹۵/۸/۲۶ از کیش به نجف اشرف مشرف شده بودند توسط پروازی مستقیم مجددا در ساعت ٢:٣٠ بامداد روز چهارشنبه ۹۵/۹/۳ به جزیره کیش بازگردانده شوند.

چند ساعت قبل از پرواز تمامی مسافران کیش در فرودگاه نجف حضور داشتند تا اینکه گیت ارائه کارت این پرواز گشوده شد دراین حین دوتن از مسافران متوجه می شوند که اسم آنها در لیست این پرواز موجود نیست .

ایشان افزودند: ناهماهنگی بوجود آمده را از طریق کارگزاران عراقی فرودگاه نجف پیگیری کردیم که متاسفانه پاسخگوی مشکل بوجود آمده نبودند . با پیگیری های بیشتر نهایتا اعلام کردند که لیست مسافران توسط تیم حفاظت پرواز نهایی شده است و مسئله بایستی از طریق آنها پیگیری شود .
وی افزود: سرتیم محافظت پرواز مذکور جناب سرهنگ جمال آبادی بودند که بنده پس از مراجعت به جزیره کیش خدمت ایشان رسیدم تا چرایی و چگونگی اتفاق را از زبان خود ایشان جویا شوم
ایشان در این باره فرمودند : طبق پروتکل های امنیتی پرواز تعداد محافظین برای هر پرواز مشخص است که در آن سفر بنده عهده دار تامین امنیت پرواز بودم . مقرر شده بود تا تعداد محافظین این پرواز نیز طبق روال عادی تعیین گردد که باتوجه به اینکه تعدادی از همکاران اینجانب می بایست در پرواز برگشت به تیم ما اضافه می شدند تا کادر امنیتی پرواز تکمیل شود متاسفانه این شائبه بوجود آمد که جاماندن دو تن از مسافران بخاطر حضور این افراد است ، درحالی که قبل از بسته شدن لیست نهایی مسافرین حتی شماره صندلی افراد تیم محافظت مشخص است ، بعد از اینکه به بنده اطلاع داده شد که دو تن از مسافران نتوانستند سوار هواپیما شوند این موضوع را چندین بار پیگیری کردم تا اگر مشکل بواسطه عدم وجود صندلی خالی برای مسافران است به نحوی این مشکل برطرف شود که در این راستا حتی برای یکی از اعضای تیم در صندلی کنار کابین خلبان جا خالی کردیم تا بتوانیم از دیگر صندلی ها برای انتقال این دو مسافر استفاده کنیم اما متاسفانه علی رغم تمام پیگیری ها متوجه شدیم کوردیناتور این پرواز که از اتباع کشور عراق بود لیست نهایی را بدون اضافه کردن اسامی این دو مسافر به خلبان داده است و خلبان نیز آن را امضا کرده است فلذا به هیچ وجه نپذیرفتند تا این دو نفر به این پرواز اضافه شوند .
ایشان در خاتمه افزودند هرچند کنترل این قبیل اتفاقات بویژه در پروازهای خارجی خارج از حیطه کاری و دسترس ماست اما همواره سعی ما بر این بوده و هست که جابجایی هموطنان عزیز با کمترین زحمت و بیشترین امنیت برای آنها انجام شود.
محمدحسین یوسف پور در خاتمه ضمن تشکر از جناب سرهنگ جمال آبادی فرمانده یگان حفاظت هواپیمایی فرودگاه کیش بمنظور شرح ماوقع بیان داشتند که حضور افراد مخلص و با تقوا در بدنه امنیتی کشور باعث دلگرمی و آرامش خاطر تمامی هموطنان است و از افراد مرتبط با رسانه ها و فضای مجازی خواستند تا در اخذ و نشر اخبار با صبر و متانت عمل کنند.
همچنین ایشان از حرکت شایسته سرهنگ جمال آبادی برای محیا کردن شرایط اقامه نماز صبح در این پرواز که زائرین اباعبدالله الحسین (ع) را به کیش باز میگرداند تقدیر کردند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1766
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.