• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مدل جذب گردشگر سلامت مالزی در کیش

  • کد خبر : 17583
  • 28 آذر 1398 - 16:31
مدل جذب گردشگر سلامت مالزی در کیش

تفاهم‌نامه توسعه گردشگری سلامت بین سازمان منطقه آزاد کیش و گروه اورینتال میس مالزی امضا شد.

به گزارش کیشوند نیوز، شب گذشته در نشستی با حضور مدیرعامل و برخی معاونان سازمان منطقه آزاد کیش، مدیرعامل شرکت اورینتال میس و خبرنگاران تفاهم نامه‌ای در زمینه گردشگری سلامت بین سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت مالزیایی به امضا رسید که هدف آن استفاده از مدل کشور مالزی در زمینه جذب توریسم سلامت برای جزیره کیش عنوان شد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در حاشیه امضای این تفاهم نامه گفت: خوشحالیم که بعد از نزدیک به یک سال زحمت امروز آماده امضای قرارداد هستیم، البته امیدواریم قرارداد سریع‌تر وارد مرحله اجرایی شود، از جهتی هم خوشحالیم که این قرارداد زمانی در جزیره کیش امضا می‌شود که رئیس جمهور در مالزی حضور دارد.

وی با اشاره به وجود ظرفیت‌های بالا در حوزه گردشگری سلامت در جزیره کیش ادامه داد: در این حوزه کاستی‌هایی وجود دارد، متخصصان خوبی در کشور هستند، اما خلأیی برای جذب گردشگر و ارتباط دادن این ظرفیت‌ها به خارج کشور وجود دارد که این شرکت‌ها با تجربیات خود می‌توانند آنها را بر طرف کنند و امیدواریم این تفاهم نامه نقطه آغاز برای همکاری‌های بیشتر باشد.

غلامحسین مظفری مفاد این قرارداد را در زمینه‌های آموزش، درمان و سلامت عنوان کرد و گفت: این قرارداد برای تقویت نرم افزاری و سخت افزاری حوزه گردشگری سلامت است، علی‌رغم دانش خوبی که داریم اما تخصص لازم را در زمینه جذب گردشگر نیاز داریم و باید برای این کار آموزش ببینیم و آنرا تقویت کنیم.

وی عنوان کرد: علاوه بر کشورهای حوزه خلیج فارس مذاکراتی با کشورهای اکو داریم که امیدواریم با این کشورها در این زمینه هم بتوانیم همکاری‌هایی داشته باشیم.

مدیرعامل گروه اورینتال میس مالزی در این مراسم گفت: اورینتال میس در زمینه گردشگری فعالیت‌های خوبی را داشته و پروژه‌های گردشگری بسیاری را انجام داده است، و امیدواریم که این پروژه را به خوبی به اجرا برسانیم.

وی افزود: کیش یک موقعیت جغرافیایی خیلی خوب در خلیج فارس دارد، فرصت‌هایی در زمینه گردشگری سلامت در کیش وجود دارد اما متاسفانه فقط یک بیمارستان در این جزیره وجود دارد، توریست‌های زیادی مایل هستند که برای بحث درمان وارد جزیره کیش شودند، اما این بیمارستان ممکن است پاسخگوی آنها نباشد.

وونگ کونگ یو اظهار داشت: مفاد این تفاهم نامه در بحث گردشگری سلامت برای توسعه زیرساخت‌ها و آموزش‌هایی که به صنعت گردشگری سلامت کمک خواهد کرد.

وی گفت: یک سال مذاکرات و بررسی‌های ما زمان برد، اما به هرحال به سرانجام رسید و امروز پای میز امضا هستیم، برنامه‌هایی برای این کار مشخص شده و امیدواریم این نقشه‌ها را به خوبی برای جزیره کیش پیش ببریم و برای جزیره کیش توریست بیاوریم./ فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17583
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.