• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

کمای دو ساله اسکواش کیش

  • کد خبر : 17518
  • 21 آذر 1398 - 3:41
کمای دو ساله اسکواش کیش

اسکواش یکی از پرمدال ترین ورزش های کیش است که دو سالی به بهانه بازسازی سالن، این ورزش به کما رفته و کاملا غیر فعال شده است.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از صبح کیش، ساخت مجموعه ورزشی المپیک کیش در دهه ۷۰ شروع و تکمیل آن تا اوایل دهه ۸۰ شمسی به طول انجامید.افشارزاده به عنوان ایده پرداز و سازنده این مجموعه در سال های اولیه حضور خود در کیش، یکی از جاذبه های توریستی پربازده کیش را بنا نمود.

جاذبه ای که علاوه بر تامین فضای ورزشی مورد نیاز ورزشکاران کیش، سالیانه ورزشکاران پرشمار رشته های مختلف ورزشی را برای برگزاری اردوها و مسابقات باشگاهی و ملی به جزیره کیش جذب می کرد.

حال اما با گذشته سال های پرشمار و مستهلک شدن این مجموعه، سالن ها و زمین های ورزشی آن یکی پس از دیگری از دور خارج شده و غیر قابل استفاده می شوند.

سالن اسکواش در کیش از اوایل دهه هشتاد با دو بخش مجزای آقایان در فضایی به وسعت ۸۰۰ متر و بانوان با فضایی به وسعت ۶۰۰ متر مربع شروع به کار کرد و به تدریج اسکواش به ورزشی مدال آور در کیش تبدیل شد به شکلی که هر ساله در تیم های ملی کشور یک تا سه نماینده از ورزشکاران این جزیره حاضر و در تمامی سکوهای قهرمانی باشگاهی اسمی از تیم یا ورزشکاران کیش دیده می شد.

سالن اسکواش اما…

۲۴ بهمن ۹۶ بود که معاون عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش با جمله “اجرای عملیات بازسازی از سالن اسکواش آغاز شد و قرار است ظرف مدت ۶ ماه کل سالن ها بازسازی شوند” و ” این اقدامات با اعتباری بین ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومان اجرا می شود”  سالن را به پیمانکاری به اصطلاح قوی سپرد و با این برون سپاری ورزش اسکواش در جزیره کیش را به تعطیلی مطلق کشاند چرا که پس از گذشت ۲ سال نه خبری از بازسازی این مجموعه است و نه خبری از بودجه ۲۰ تا ۳۰ میلیارد تومانی ای که خانزادی در مصاحبه اش با خبرنگاران در همین تاریخ از آن نام برد.

ورزشکاران این رشته پربازده اوایل با ساخت دیواره های مصنوعی و شبیه سازی سالن اسکواش به سختی تمرینات خود را پیگیری می کردند اما به مرور زمان یکی پس از دیگری دست از تمرینات حرفه ای اسکواش کشیده، یا خانه نشین شده و یا به رشته های ورزشی دیگر روی آورده اند.
با این تفاسیر دو سالی است اسمی از ورزشکاران اسکواش کیش نه در عرصه ملی و نه عرصه باشگاهی شنیده نمی شود و سهم کیش از مدال های این رشته به صفر رسیده است.

عملیات بازسازی سالن اسکواش هم تا به امروز با ۳۰ درصد پیشرفت بازسازی به صورت کامل متوقف شده و به نظر می رسد هیچ اراده ای برای اتمام بازسازی آن وجود ندارد چرا که سازمان منطقه آزاد کیش با مستقل کردن موسسه ورزش و تفریحات سالم و کم کردن بودجه این موسسه خود را از مسایل ورزش کنار کشیده و مدیرعامل جدید این موسسه را با چالش های فراوان بودجه ای روبرو کرده است.

تحریم بودجه ای ورزش…

حال باید دید در روزگاری که معاونت های مختلف سازمان منطقه آزاد کیش از جمله معاونت فرهنگی و اجتماعی با بودجه های سنگین جشنواره های رنگارنگ کم بازده اجرا کرده و روز به روز بر بودجه این بخش ها اضافه می شود، چرا مجموعه ورزشی المپیک این گونه به دست فراموشی سپرده شده و در سال های گذشته رنگ و بوی هیچ بودجه ای برای بازسازی به خود ندیده است.

حضور ۲ ساله افشارزاده پا به سن گذاشته به عنوان مشاور ورزشی مدیرعامل سابق و فعلی سازمان منطقه آزاد کیش هم در جهت دهی بودجه به این بخش اثرگذار نبوده و تنها باید صبر کرد و منتظر تصمیمی اساسی برای این مجموعه ماند چرا که با لغو رویدادهای ماننده تنیس فیوچرز و جام فجر و حذفی، لیگ برتر تیر و کمان و اردوهای ورزشی تیم های لیگ برتری فوتبال و … ساعت شنی تخریب کامل این مجموعه به حرکت افتاده و مشخص نیست ده سال دیگر سالن یا زمینی از این مجموعه قادر به میزبانی حتی یک رویداد محلی ساده باشد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17518
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.