• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مقدس زاده: کاهش سرعت توسعه، نتیجه محیط زیست نامناسب است

  • کد خبر : 17429
  • 13 آذر 1398 - 21:56
مقدس زاده: کاهش سرعت توسعه، نتیجه محیط زیست نامناسب است

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با اشاره به ارتقاء تکنولوژی بازیافت در کیش، کاهش سرعت توسعه را نتیجه محیط زیست نامناسب عنوان کرد.

همایش و کارگاه آموزشی یک روزه مدیریت آب، فاضلاب، پسماند و سرمایه گذاری با تاکید بر الگوهای برنامه ریزی و طراحی شهری با حضور سفیرهلند، نماینده وزارت زیرساخت و آب هلند، متخصصان مالی و آب و فاضلاب و پسماند و نمایندPIB، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، جمعی از مدیران و مسئولان سازمان منطقه آزاد کیش و فعالان محیط زیست جزیره کیش در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

علی مقدس زاده مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش در این سمینار با بیان اینکه ایران کشور پهناور با ظرفیت های متعدد و متنوع در حوزه های علمی، گردشگری، تاریخی و اقتصادی و با زمین های مستعد کشاوری و معادن غنی صرف نظر از نفت و گاز است افزود: کیش بخشی از این سرزمین پهناور و تارخی است که زیباترین و آرامش بخش ترین منطقه آزاد و جزیره در ایران است.

وی سواحل مرجانی، فرصت های اقتصادی و سرمایه گذاری متنوع و بی شمار، فرصت های گردشگری، آب و هوای بی نظیر، دریای زلال و سرانه فضای ۱۲ برابری نسبت به سرزمین اصلی را از ویژگی های جزیره کیش با ۱۹٫۵ کیلومتر وسعت و جمعیت بالغ بر ۳۵ هزار نفری را برشمرد.

توجه ویژه به محیط زیست، ظرفیت های نوآوری و پایلوت سازی برای سرزمین اصلی، نبود ترافیک، فرهنگ بالای رعایت قوانین و مقررات، هوای پاکیزه، آرامش و امنیت به گفته مقدس زاده از ویژگی های این جزیره مرجانی است.

وی با اشاره به رویکرد توجه به محیط زیست در سمینار مدیریت آب و فاضلاب، پسماند و سرمایه گذاری تاکید کرد: انسان ها در دهکده جهانی در حوزه های علمی، اقتصادی، هنری، اجتماعی وسیاسی در حال فعالیت هستند اما وجه اشتراک همه این انسان ها نیاز به محیط زیست مناسب و سالم است.

مقدس زاده ادامه داد: نبود این محیط زیست مناسب می تواند به یکی از مهمترین دغدغه های شهروندان و مسئولان در هر جامعه ای تبدیل شده و تمامی فعالیت های آنان را تحت تاثیرقرار دهد که نتیجه آن نیز کاهش فعالیت ها و سرعت توسعه در جهان خواهد بود.

وی تاکید کرد: در این راستا می طلبد که تمامی گروه های مردمی و انجمن ها و نهادهای رسمی و غیررسمی فعال در حوزه محیط زیست در جلسات گفتگو و تصمیم گیری شرکت کنند.

مقدس زاده با بیان اینکه طی سه دهه اخیر هلند و پایتخت آن شهر آمستردام از کشوری با آلودگی های صوتی و هوا امروز به یکی از زیباترین و استاندارد ترین کشورها و شهرهای جهان تبدیل شده است افزود: امروز نام کشور هلند با نام گل برای شنوندگان تداعی می شود؛ کشوری آرام، زیبا و پنجمین کشور موفق در زمینه تولید ناخالص ملی با فاکتورهای سلامت عمومی، آموزش و امید به زندگی  که مردم و مسئولان در آن دغدغه محیط زیست مناسب ندارند.

وی افزود: امروز هلند ششمین اقتصاد اروپا را داشته و تبدیل به هاب اقتصادی در اتحادیه اروپا و دروازه تجارت اروپا شده است.

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش محصور بودن کیش در میان آب ها و قرار گرفتن بخش عمده ای از کشور هلند در حصار آب را از جمله مشترکات کیش و هلند برشمرد و افزود: همانگونه که هلند به دروازه تجارت اروپا تبدیل شده است کیش نیز می تواند دروازه تجارت سرزمین اصلی و کشورهای حاشیه خلیج فارس باشد.

وجود مسیردوچرخه سواری با طول ۳۵ هزار کیلومتر در هلند با ۳۸ درصد سفرهای درون شهری در آمستردام به وسیله دوچرخه، و ۲۵ درصد سفرهای درون کشوری در هلند با دوچرخه و ایجاد زیرساخت ها دوچرخه سواری در کیش همچنین تجهیز کیش به دوچرخه های هوشمند از دیگر مشترکات کیش و هلند است که مقدس زاده به آن ها اشاره کرد.

وی جمع آوری روغن های خوراکی به صورت متمرکز و فرآوری و صادرات و تبدیل آن به بیوگازوئیل در یکی از کشورهای اروپایی را از اقداماتی برشمرد که برای نخستین بار در کشور و در جزیره کیش در حال اجراست و افزود: هدف سه سال آینده کیش « کیش بدون پلاستیک » است تا کمترین تهدید در حوزه زیست محیطی در این زمینه در کیش وجود داشته باشد.

توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهری با هدف تامین نیاز ۲۰ سال آینده کیش در بخش آبیاری فضای سبز  و ارتقاء تکنولوژی بازیافت و پسماند از دیگر برنامه های زیست محیطی در جزیره کیش است که مقدس زاده به آن ها اشاره کرد./ فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17429
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.