• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

کاشت گل های فصلی

  • کد خبر : 17139
  • 15 آبان 1398 - 23:58
کاشت گل های فصلی

سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست از آغازکاشت گل های فصلی در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از  روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، مهندس آقازاده سرپرست معاونت امور شهری و محیط زیست در خصوص کاشت گل های فصلی در کیش گفت: با بهبود شرایط آب و هوایی در نیمه دوم سال و با هدف زیبا سازی بصری و استقبال شایسته از گردشگران ، کاشت گل های فصلی در میادین، معابر و پارک ها آغاز شده و تا پایان سال ادامه دارد.
وی در ادامه گفت: در این راستا کاشت بیش از ۵ میلیون بوته انواع گل هلی فصلی در دست اجرا است و تا پایان سال نیز گل های متنوع دیگری نیز کاشته خواهد شد.
مهندس آقازاده با بیان اینکه در طول سال اقدامات گسترده ای برای توسعه فضای سبز جزیره کیش اعم از خاکریزی، بهسازی و آماده سازی، تهیه و کاشت گل های فصلی و انواع درخت و درختچه انجام می شود، افزود: طبق برنامه ریزی های انجام شده تا آخر سال جاری نیز ۵۵ هکتار از اراضی درختکتری می شود.
وی در خصوص عملکرد معاونت امور شهری و محیط زیست در حوزه فضای سبز در طول ۶ ماه نخست سال ۹۸ عنوان کرد: در طول ۶ ماه نخست امسال ۶ هزار و ۸۳۲ اصله درخت، یک هزار و ۴۶۶ اصله درختچه، ۲۸ هزار و ۷۱۹ متر مربع گیاهان پوششی و ۲۵۸ متر پرچین کاشته شده است.
مهندس آقازاده در ادامه افزود: در مدت فوق الذکر، حدود ۵/۱ میلیون متر مربع سمپاشی آفات گیاهی و ۱۱۳ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم کود دهی انجام شده است. همچنین ۶۳ هزار و ۹۰۰ متر مربع لایروبی و روفوژهای فضای سبز و ۱۵ هزار و ۵۰۰ متر نیز به شبکه آبرسانی فضای سبز جزیره افزوده شده است. هرس کاری درخت و چمن، علف کشی، کودهی، دفع آفات، آبیاری و گلکاری جهت نگهداری فضای سبز کیش توسط کارگران انجام می شود.
لازم به ذکر است، سرانه فضای سبز در جزیره کیش برای هر نفر بیش از ۱۷۰ متر مربع و سرانه جهانی فضای سبز برای هر نفر ۲۰ تا ۲۵ متر مربع عنوان شده است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17139
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.