• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

۳۰ درصد آب تصفیه‌ شده کیش قبل از مصرف از بین ‌می‌رود

  • کد خبر : 17101
  • 10 آبان 1398 - 17:49
۳۰ درصد آب تصفیه‌ شده کیش قبل از مصرف از بین ‌می‌رود

امام جمعه کیش با بیان اینکه ایران به اندازه ۱۰ کشور اروپایی در سال دورریز موارد غذایی دارد گفت: متاسفانه در کیش به دلیل فرسودگی خطوط انتقال و توزیع، ۳۰ درصد آب تصفیه‌ شده که برای به دست آوردن آن انرژی و هزینه‌ بالایی صرف می‌شود از بین می‌رود.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با ایراد سخنانی پیرامون ایمان و آثار فردی و اجتماعی آن به بیان مراتب و درجات ایمان، عوامل کاهش و افزایش و آفت‌های آن پرداخته و اظهار داشت: ایمان دارای مراتب و درجات است پس قابل افزایش و نقصان هم هست و ما موظفیم که در یک نقطه نایستیم و باید دائما در حال حرکت به سوی درجات بالاتر باشیم خصوصا قشر جوان و نوجوان باید روز به روز ایمان و اعتقاداتشان را کامل‌تر کنند.

وی ادامه داد: این گونه هم نیست که کسی در درجه بالا متوقف شود و سقوطی در کار نباشد بلکه ممکن است انسان از عالی‌ترین درجه ایمان به درجات بسیار پایین سقوط کند.

امام جمعه کیش با بیان اینکه دروغ، غیبت، تهمت، دزدی و غیره از آفت‌های ایمان است، یادآور شد: از امام کاظم علیه‌السلام پرسیده شده بود: «الکبائر تخرج من الایمان؟» یعنی آیا گناه کبیره انسان را از دائره ایمان خارج می‌سازد؟ فرمودند که بله و در ادامه هشدار سنگینی می‌دهند و می‌فرمایند که حتی غیر کبائر یعنی گناه صغیره هم ایمان را تضعیف می‌کند.
حسن‌زاده از بدعت در دین به عنوان دومین آفت ایمان یاد کرده و افزود: متأسفانه امروزه در برخی از جاها دیده می‌شود و بعضی از ما بدعت‌گزار در دین شده‌ایم. مثل این کار غیرمستند و غیرقابل تأییدی که شب آخر صفر بعضی‌ها راه می‌افتند و درب هفت مسجد را می‌زنند به نیت خبر دادن پایان صفر به پیغمبر که این بدعت است و باید از این گونه اعمال  پرهیز کرده و به دستورات متقن دین عمل کرد.

وی در خطبه دوم با بیان اینکه فرزندان ما می‌توانند جز نخبگان، دانشمندان و هنرمندان آینده باشند، گفت:‌ این امر به شرطی دست‌یافتنی می‌شود که اعضای خانواده اهل رعایت تقوا باشند مخصوصا پدران نقش مهمی در این شکوفایی استعداد دارند.

امام جمعه کیش در ادامه سخنان خود مناسبت هشتم ربیع‌الاول سالروز شهادت امام حسن عسکری علیه السلام را تسلیت و با اشاره به آغاز امامت امام زمان(عجل‌الله تعالی فرجه‌الشریف) اضافه کرد: یکی از کارهای مهمی که امام حسن عسکری علیه‌السلام انجام دادند مدیریت آینده جهان اسلام است، ایشان برای زمانی که امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) در پس پرده غیبت می‌روند یک مدل مدیریتی بسیار قوی و کارآمد به اسم ولایت فقیه را طراحی کردند. اگر چه این بحث در زمان ائمه(ع) پیشین شروع شده بود اما در زمان امام عسکری(ع) جنبه عملیاتی پیدا کرد.

حسن‌زاده افزود: امروزه اندیشمندان می‌گویند یکی از پیشرفته‌ترین روش‌های مدیریت، مدیریت آینده است که امام حسن عسکری علیه‌السلام این کار را انجام دادند، مدیریت فقهای اسلامی بر جامعه، پیشینه یازده قرنی دارد که اگر این طرح نبود امروز اثری از اسلام و تشیع نبود.

وی با بیان اینکه گزارش سازمان فائو (خوار و بار و کشاورزی ملل متحد) درباره میزان هدررفت مواد غذایی در ایران تأسف‌بار است، اضافه کرد:‌ این گزارش نشان می‌دهد که کشور ایران به نسبت جمعیت بیشترین ضایعات مواد غذایی در جهان را دارد به حدی که دور ریز مواد غذایی در ایران به اندازه ۱۰ کشور اروپایی است، حدود ۳۰ درصد مواد غذایی در ایران ضایع می‌شود که معادل غذای سالانه ۲۱ میلیون نفر است.

امام جمعه کیش افزود: در کیش ۳۰ درصد آب تصفیه شده در لوله‌ها و در شبکه توزیع فرسوده شهری از بین می‌رود، مسئولان باید پاسخگو باشند اگر ما به فکر جلوگیری از این اسراف‌ها نباشیم در روز قیامت مورد سوال قرار می‌گیریم.

وی در ادامه به سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و روز مبارزه با استکبار جهانی اشاره و افزود: ۴۰ سال قبل، دانشجویان پیرو خط امام، لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر کردند که کار بزرگی بود آن هم در زمانی که آمریکا در دوران اوج ابرقدرتی‌اش به سر می‌برد.

امام جمعه کیش ادامه داد: در این اقدام، ماشین‌ها و ابزارهای پیشرفته جاسوسی و اسناد بسیار مهمی کشف شد که همه دنیا با دیدن آنها فهمیدند این ساختمان، ساختمان سفارت نبوده بلکه لانه جاسوسی بود و حضرت امام رحمه الله علیه فرمودند این کار انقلاب دوم بود./ تسنیم

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17101
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.