• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

نمایشگاه کتاب در کیش برگزار می شود + جزئیات

  • کد خبر : 17072
  • 07 آبان 1398 - 16:44
نمایشگاه کتاب در کیش برگزار می شود + جزئیات

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری ۴ ویژه برنامه فرهنگی در آبان ماه گفت: ۴ ویژه برنامه مهم هفته وحدت، روز کیش، معرفی نام آوران کیش و هفته کتاب در نیمه دوم آبان در جزیره کیش برگزار می شود.

به گزارش کیشوند نیوز، سعید پورعلی در نشست خبری که به مناسبت برگزاری ویژه برنامه نمایشگاه بزرگ کتاب کیش همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از سیاست های مهم دولت جمهوری اسلامی برشمرد و اظهار داشت: برای درک عمیق تر اهمیت ترویج این فرهنگ ارزشمند نگاهی به پیشینه تمدنی کشورمان نشان می دهد که کتاب در تمدن ایرانی اسلامی یک امر ریشه دار و عمیق است.

وی با تاکید بر اینکه جامعه کتابخوان، بی تردید جامعه ای با ثبات تر، آگاه تر، معتقدتر و با فرهنگ تراست از برگزاری دومین نمایشگاه بزرگ کیش در آبان ماه خبرداد و افزود: همزمان با هفته کتاب وکتابخوانی نمایشگاه بزرگ کتاب کیش به مدت ۱۰ روز و از ۱۵ تا ۲۴ آبان ماه در تالارشهر کیش برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اجتماعی منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ هزار بازدید از نمایشگاه کتاب کیش به ثبت رسیده است افزود: در بازه زمانی برگزاری نمایشگاه حدود ۸۰۰ میلیون تومان کتاب توسط بازدید کنندگان خریداری شده و مبلغ ۴۰ میلیون تومان کتاب نیز به کتابخانه های مدارس کیش اهدا شده است.

 ارائه ۶۰۰ میلیون تومان کتاب در نمایشگاه کیش
وی با بیان اینکه برای برگزاری این نمایشگاه ۱۵۰ میلیون تومان بن خرید کتاب با ۵۰ درصد تخفیف از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اختصاص یافته است، افزود: به همین میزان(۱۵۰ میلیون تومان) اعتبار نیز از سوی هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد به این امر اختصاص داده شده است در نتیجه کیشوندان می‌توانند با استفاده از ۳۰۰ میلیون بن کتاب اختصاص یافته به نمایشگاه از ۶۰۰ میلیون کتاب در نمایشگاه بازدید کرده و کتاب‌های مورد علاقه خود را تهیه کنند.

پور علی با اشاره به سفارش اجرای پروژه پژوهشی ملی مصرف کالای کتاب در کیش به موسسه علوم و فنون کیش به موازات اجرای این طرح در کشوربا همکاری موسسه فرهنگ و ارتباطات وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: با اجرای این طرح می توانیم از میزان افراد کتابخوان و نرخ مطالعه کتاب همچنین نحوه گذران اوقات کیشوندان آگاه شده و در سیاستگذاری‌های فرهنگی جزیره از آن استفاده کرد.

وی با بهره گیری از آمارهای سال ۹۵ در جزیره کیش ادامه داد: با استناد به آمارهای موجود جزیره کیش دارای جمعیت جوان با میانگین سنی ۲۸.۵ و با سواد (۹۶.۶ درصد) روبرو هستیم که در آن ۷۰درصد جمعیت خود را از طبقه مرفه به بالا معرفی می کند که می توند در امر مصرف کالای فرهنگی اهمیت ویژه ای داشته باشد.

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان با بیان اینکه در ۵ ماهه اول سال ۹۸ بیش از ۲۴ هزار ۴۰۰ نفر به کتابخانه‌های کیش مراجعه کرده و حدود ۹ هزار و ۵۷۰ کتاب به امانت گرفته اند افزود: برای گسترش امر کتابخوانی باید سیاست‌های مردمی کردن کتابخوانی با تامین منابع، ایجاد انگیزه کتابخوانی، خرید کتاب از ناشران و کمک به نویسندگان در تولید و انتشار وتوزیع کتاب و برگزاری نمایشگاه های کتاب اجرایی شود.

حمایت از ترویج فرهنگ کتابخوانی در کیش
حمایت از حلقه ها و گروه‌های مطالعاتی، با هدف ایجاد انگیزه برای تشکیل حلقه‌های جدید، ارائه مشاوره در زمینه کتاب و کتابخوانی در قالب تقویت کتابخانه‌ها و آموزش کتابداران، اعمال سیاست‌های تشویقی مانند اهداء جوایز و تخفیف، حمایت از ناشران و نویسندگان جزیره، رونمایی از کتاب‌های نویسندگان، به روزرسانی منابع کتابخانه، تبلیغات موثر و مناسب در راستای معرفی کتاب‌های مناسب از مواردی است که به گفته معاون فرهنگی اجتماعی سازمان در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی ضروری است.

وی همچنین با اشاره به اینکه ۲۲۱ ناشر از ناشران برگزیده حوزه کتاب در این نمایشگاه تولیدات خود را در معرض دید علاقمندان قرار خواهند داد، افزود: پیش بینی می‌شود تعداد ناشران تا ۲۵۰ ناشر افزایش یابد.

حضور ۶۰ ناشر خارجی با معرفی کتاب‌های معتبر به ویژه در حوزه های تخصصی دانشگاهی از دیگر مواردی است که پورعلی به آن اشاره کرد و افزود: بیش از ۱۳ هزار و ۸۵۰ عنوان کتاب در نمایشگاه ارائه می شوند.

به گفته این مسؤول فرهنگی اجتماعی، ۱۱۳ هزار و ۶۳۳ جلد کتاب در این نمایشگاه عرضه می شود که پیش بینی می‌شود تا ۱۳۰ هزار جلد نیز افزایش یابد.

روش های تهیه بن کتاب
وی با اشاره به اینکه علاقمندان به تهیه کتاب از ۴ تا ۱۰ آبان می توانند با مراجعه به آدرس bon.tibf.ir به صورت آنلاین بن‌های کتاب خود را خریداری کنند تاکید کرد: هر یک از خریداران می‌توانند با خرید بن های ۲۵، ۵۰، و ۷۵ هزار تومانی در نمایشگاه کتاب به میزان دو برابر ارزش بن‌های خود (۵۰، ۱۰۰ و ۱۵۰ هزار تومان ) کتاب خریداری کنند.

خرید بن در محل نمایشگاه از غرفه بانک شهر مستقر در ورودی نمایشگاه به گفته معاون فرهنگی اجتماعی سازمان روش دیگر تهیه بن های مورد نیاز خریداران است.

برگزاری جلسات نقد و بررسی، رونمایی از کتاب، بازدید دانش آموزان از نمایشگاه با همکاری آموزش و پرورش کیش، تبادل کتاب در راستای تقویت کتابخانه‌های مدارس کیش از برنامه‌های جنبی دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کیش عنوان شد.

در این نشست معاون فرهنگی اجتماعی سازمان، مدیرعامل موسسه الست مجری برگزاری نمایشگاه، مدیرفرهنگی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان به سوالات خبرنگاران حاضر در مراسم پاسخ گفتند.

حضور ناشران برجسته کتاب کودک، حضورناشران کتاب های کمک آموزشی به میزان محدود و کنترل شده، محدودیت در واگذاری بن‌های خرید ۵۰ درصد به خریداران( هر فرد با در دست داشتن کارت ملی می‌تواند یک بار از امکان خرید بن کتاب به تخفیف ۵۰ درصد بهره‌مند شود)، و حضور کتاب های تخصصی دانشجویان که بخش مهمی از جمعیت فرهیخته جزیره کیش را تشکیل می‌دهند از مواردی است که معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در پاسخ به سوالات خبرنگار خبرگزاری فارس بیان کرد.

علاقمندان به حوزه کتاب که بیش از مبالغ مورد نظر ارائه بن‌های تخفیف تمایل به خرید کتاب داشته باشند می‌توانند با تخفیف ۲۰ درصد کتاب‌های مورد نظر خود را بدون هر گونه محدودیت تهیه کنند.

گفتنی است، دومین نمایشگاه بزرگ کتاب کیش از ۱۵ تا ۲۴ آبان همه روزه صبح ها از ساعت ۹ تا ۱۲ و عصرها از ساعت ۱۷ تا ۲۳ پذیرای علاقمندان به فرهنگ کتاب و کتابخوانی است. علاقمندان می‌توانند از دو طریق آنلاین با مراجعه به آدرس bon.tibf.ir  از ۴ تا ۱۰ آبان یا از طریق باجه فروش بن توسط بانک شهر مستقر در ورودی تالار شهر بن‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند. / فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17072
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.