• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

اولین رویداد بین المللی هکاتوریسم در کیش برگزار می‌شود

  • کد خبر : 16916
  • 16 مهر 1398 - 10:45
اولین رویداد بین المللی هکاتوریسم در کیش برگزار می‌شود

رئیس اولین ماراتن برنامه‌نویسی گردشگری الکترونیک گفت: رویداد بین المللی هکاتوریسم ۲۰۲۰ دهه فجر امسال در جزیره کیش با حضور تیم‌های داخلی و خارجی در راستای حل چالش‌های حوزه گردشگری کشور برگزار می‌شود.

سجاد سنگسری اظهار داشت: در هکاتوریسم که رویدادی بین المللی است، چالش‌های حوزه گردشگری به مسابقه گذاشته می‌شود. 

وی افزود: سامانه اینترنتی ثبت نام چهار زبانه شامل زبان‌های فارسی، انگلیسی، عربی و چینی به نشانی  http://www.hackatourism.org هفته آینده با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در تهران رونمایی می‌شود و پس از آن علاقمندان می‌توانند تا پایان آذر ماه در این سامانه ثبت‌نام کنند.

رئیس اولین ماراتن برنامه‌نویسی گردشگری الکترونیک گفت: در دی ماه تیم‌هایی که امتیازات لازم در سامانه را کسب کرده‌اند را اعلام خواهیم کرد و از آنان برای مسابقه نهایی در تاریخ ۱۶ لغایت ۱۸ بهمن ماه سال جاری در کیش دعوت می‌شود. 

سنگسری ادامه داد: این تیم‌های برگزیده در ۷۲ ساعت در محیط دانشگاه صنعتی شریف در کیش حاضر می‌شوند و زیرنظر کارشناسان و اساتید این حوزه به کد نویسی می پردازند، در نهایت سامانه‌هایی تولید و سپس به داوری گذاشته می‌شوند و به برترین‌ها جوایزی اهدا خواهد شد. 

وی گفت: پس از برگزاری مسابقه، پروژه‌های برتر از طریق وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مجوعه‌های شتاب دهی که در کشور وجود دارد هزینه‌هایی دریافت می‌کنند و ارتقاء می‌یابند و به عنوان استارت آپ ویژه گردشگری وارد این عرصه می‌شوند که نهایتا موجب ایجاد اشتغال و ارز آوری برای کشور خواهد شد. 

رئیس اولین ماراتن برنامه‌نویسی گردشگری الکترونیک افزود: امیدواریم در این رویداد حداقل چهار یا پنج تیم خارجی نیز حضور داشته باشند و در کنار ۳۵ تیم داخلی به رقابت بپردازند. 

سنگسری در پایان اظهار داشت: برای برقراری عدالت، در این سامانه بخشی نیز به دریافت ایده‌های برتر اختصاص یافته تا افرادی که دسترسی و امکان حضور در کیش را ندارند بتوانند ایده‌های خود را ثبت کنند و در نهایت نیز ایده‌های برتر حوزه گردشگری تجلیل خواهند شد. 

گفتنی است، طی احکامی جداگانه از سوی علی اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سجاد سنگسری به عنوان رئیس اولین ماراتن برنامه نویسی گردشگری الکترونیک و علی سلک غفاری نیز به عنوان رئیس شورای سیاستگذاری اولین ماراتن برنامه نویسی گردشگری الکترونیک کیش منصوب شدند. 

این رویداد بین المللی با حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، سازمان منطقه آزاد کیش و پردیس بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف در کیش برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16916
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.