• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

فقدان زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی پلیس در کیش

  • کد خبر : 16844
  • 09 مهر 1398 - 8:19
فقدان زیرساخت‌های لازم برای هوشمندسازی پلیس در کیش

فرمانده نیروی انتظامی کیش گفت: متاسفانه در جزیره کیش با وجود اینکه منطقه ای گردشگری است و باید برای رصد و پایش مناسب و درشان جزیره به روزترین تجهیزات مجهز باشد، اما از ابتدایی ترین زیرساخت های الکترونیکی بی بهره است.

به گزارش کیشوند نیوز ، نشست خبری هفته نیروی انتظامی ( ۱۱ مهر لغایت ۱۷ مهر) با حضور فرماندهی نیروی انتظامی کیش و جمعی از مسئولین امنیتی انتظامی جزیره کیش برگزار شد .

در این نشست سرهنگ علی اصغر جمالی امنیت را یک نعمت دانست و گفت: امنیت نعمتی است که بدون داشتن آن انجام خیلی از امورات ابتر بوده ، پیشرفت و بالندگی جامعه را کاهش میدهد .

وی افزود: امنیت دو بعد فردی و اجتماعی دارد، . جنبه عمومی اجتماعی بیشتر جز وظایف پلیس است ، هرچند برقراری امنیت اجتماعی باعث بوجود آمدن امنیت فردی خواهد شد .

سرهنگ جمالی جمهوری اسلامی ایران را کشوری مردم سالار دینی دانست و اظهار داشت: از آنجایی که شعار هفته ناجا، پلیس هوشمند امین مردم است، امروزه با توجه به گسترش جرائم مختلف و رشد فزاینده اطلاعات الکترونیکی، پلیس باید هوشمند بوده و هوشمندانه با این جرائم برخورد کند، لذا احتیاج به ابزار هوشمند دارد که متاسفانه به دلیل زیر ساخت‌های ضعیف در جزیره‌ای که پایلوت گردشگری است این امکان وجود ندارد، یک همت عالی طلبیده تا ابزارهای هوشمند در اختیار پلیس قرار گرفته شود و کنترل و پایش بدون حضور فیزیکی انجام گیرد .

فرمانده انتظامی کیش در راستای پایش تصویری بیان کرد: تصور برخی از پایش تصویری برخورد با جرائم اجتماعی نوع پوشش است، اما ما برای حل مشکلات امنیتی همچون قاچاق، ورود اتباع بی هویت و مواد مخدر نیازمند توسعه زیرساخت های پایش های تصویری هستیم .

وی عنوان کرد: پیگیری نصب دو دوربین چهره خوانی در فرودگاه و بندرگاه، تقویت سایت راداری، نصب دستگاه ایکس ری خودرویی در ورودی بندرگاه از مهمترین برنامه های نیروی انتظامی کیش بوده است.

جمالی در جمع اصحاب رسانه کیش برنامه‌های هفته ناجا را در قالب ۱۱۰ برنامه و ۷ محور عنوان کرد و افزود: در راستای گام دوم انقلاب با نگرش جوان گرایی و مردم سالاری دینی ، معرفی پلیس اخلاق مدار، تقویت جایگاه پلیس در ارتباط با مردم و رسانه، توسعه برنامه های آموزش همگانی، افزایش تعاملات با دستگاه های همکار، مسئولیت پذیری پلیس و امنیت و اقتدار و مرزبانی از محورهای هفته ناجا در سال ۹۸ است.

وی تصریح کرد: مردم می‌توانند با شماره ۱۹۷ تماس برقرار کرده و پلیس مهربان را معرفی کنند و نیز می‌توانند در صفحات اجتماعی خود با هشتک پلیس مهربان کارکنان شایسته نیروی انتظامی را معرفی کرده تا از آنها تقدیر به عمل آید.

در پایان سرهنگ جمالی چندین خبر خوش برای صاحبان خودروهای توقیف شده و موتورهای توقیف شده داشت و افزود : چنانچه صاحبان خودروهای توقیف شده از امروز تا پایان آبان ماه برای ترخیص خودرو خود مراجعه کنند آخرین جریمه آنها بخشیده شده و راکبان موتورهای شارژی که بدون دستور مرجع قضایی موتور آنها توقیف شده می‌توانند از تخفیف ۵۰ درصدی در جریمه و هزینه پارکینگ برخوردار شوند .

جمالی برای موتورهای توقیف شده قبل ۹۸ نیز تخفیف ویژه‌ای قائل شد و در صورت مراجعه راکب از بیشترین تخفیف تا حد ۱۰۰٪ در شرایط خاص برخوردار شده و می‌تواند موتور خود را تحویل گیرد.

انتهای پیام/ ملیحه ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16844
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.