• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

ورود ۱۷۸ هزار گردشگر در طول جشنواره تابستانی/ افزایش ۲درصدی/ گرانی بلیت هواپیما علت اصلی کاهش سفر

  • کد خبر : 16427
  • 09 شهریور 1398 - 16:24
ورود ۱۷۸ هزار گردشگر در طول جشنواره تابستانی/ افزایش ۲درصدی/ گرانی بلیت هواپیما علت اصلی کاهش سفر

مدیرعامل موسسه جشنواره‌های کیش از افزایش ۲ درصدی گردشگر در طول جشنواره تابستانی به کیش خبر داد و گفت: یکی از مهمترین علل کاهش استقبال گردشگران از سفر به جزیره کیش گرانی بلیت هواپیما است.

به گزارش کیشوند نیوز، بیست و دومین جشنواره تابستانی کیش با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و اهدای ۵ خودرو و یک واحد آپارتمان در برج‌های طلایی کیش به ارزش یک و نیم میلیارد تومان به کار خود پایان داد.

محسن قریب مدیرعامل موسسه جشنواره‌ها و مناسبت‌های کیش در این مراسم با بیان اینکه جشنواره بییست و دوم پس از ۵۰ روز پر از فراز و نشیب به پایان رسید افزود: جشنواره کیش بی شک طولانی‌ترین جشنواره کشور است. اگر چه جشنواره فجر به لحاظ زمانی اولین جشنواره کشور باشد اما جشنواره کیش به لحاظ طولانی بودن قدیمی‌ترین جشنواره کشور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور که با افزایش هزینه‌های سفر و زندگی همراه بوده است گفت: علیرغم شرایط سخت اقتصادی جزیره کیش براساس آمار ارائه شده از مبادی ورودی بندر و فرودگاه کیش شاهد ورود ۱۷۸ هزارگردشگر از مسیرهای هوایی و دریایی به جزیره کیش بودیم که نسبت به سال گذشته از رشد ۲ درصدی خبر می دهد و این آمار نشان از موفقیت جشنواره کیش در جذب گردشگر دارد.

قریب با تاکید بر اینکه تنها با ۳۰ درصد بودجه مورد نیاز برآورد شده برای برگزاری، جشنواره بیست و دوم به ساحل موفقیت رسیده است بیان کرد: با توجه به افزایش سه برابری هزینه ها نسبت به سال گذشته توانستیم جشنواره در خور داشته باشیم اگر چه نقدهایی مطرح شد که به جای خود باید مورد تحلیل و بررسی قرار بگیرد اما جشنواره خوبی بود و می توانست در حد انتظارات بهتر برگزار شود.

گرانی بلیت علت اصلی کاهش سفر به کیش

وی یکی از مهم‌ترین علل کاهش استقبال گردشگران از سفر به جزیره کیش را گرانی بلیت عنوان کرد و افزود: با وجود گرانی بلیت هواپیما در دوره جشنواره شاهد ورود یک هزار و ۲۵۰ پرواز ورودی به کیش بودیم.

مدیرعامل موسسه جشنواره‌های کیش افزود: انتظار می رود با تدبیر جمعی مشکل قیمت بلیت برطرف شود تا انگیزه سفر به کیش افزایش یابد.

برنامه‌ریزی طولانی مدت و مستمر و انجام تبلیغات در طول سال از مواردی بود که قریب مطرح و خاطر نشان کرد: در طول سال باید برای معرفی کیش و ترغیب مردم به سفر و سرمایه‌گذاری در کیش برنامه ریزی و کار شود که ستاد جشنواره‌ها با حمایت سازمان می‌توان عهده دار این مسؤولیت باشد اما برای ادامه این مسیر نیاز است تا موسسه جشنواره‌ها از یک درآمد پایداربرخوردار باشد./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16427
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.