• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

۴ اثر از کیش در جشنواره فیلم کوتاه موج/ آغاز اکران ۵۹ اثر برگزیده + جزئیات

  • کد خبر : 16383
  • 04 شهریور 1398 - 23:07

سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج با موضوعیت سفر و گردشگری و با نگاه ویژه به دریا ، از فردا ۵ تا ۷ شهریور در جزیره کیش برگزار می‌گردد‌.

به گزارش کیشوند نیوز، مسعود رهبری مدیر امور هنری سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری ظهر امروز در این رابطه گفت: جشنواره فیلم کوتاه موج امسال با محوریت موضوعی سفر و گردشگری ، دریا ، متفاوت از  دو دوره قبل برگزار خواهد شد.

وی تفاوت این دوره با دوره‌های قبل را در موضوعیت یافتن جشنواره عنوان کرد و افزود: در دو دوره گذشته با آزاد بودن موضوع تمامی فیلم سازان در سراسر کشور در این جشنواره شرکت می‌کردند اما با تصمیم شورای سیاست گذاری  برای دست یابی به هویت متمایز با دیگر جشنواره‌ها در سراسر کشور، در کنار دو موضوع مشترک در هر سال ( سفر و گردشگری)، موضوع متغییر و ویژه‌ای قرار گرفته شد، و تمامی فیلم سازان بر اساس موضوع آثار خود را باید ارائه دهند.

رئیس سومین جشنواره سراسری فیلم کوتاه موج کیش اظهار داشت: امسال بیش از ۱۵۰۰ اثر به دبیر خانه جشنواره ارسال گردید ، در نهایت ۵۹ اثر در بخش فیلم کوتاه ، ۱۰ اثر در بخش فیلم نامه ، بعد از بازبینی و انتخاب هیئت داوران برگزیده شدند.

وی افزود: در این بین آثاری از  هنرمندان کیش هم انتخاب شده است، ۲۰ اثر از جزیره کیش به این جشنواره ارسال شد، که چهار اثر را برای اکران در جشنواره انتخاب کردیم، در بخش قیلمنامه هم یک اثر از کیش به جمع ۱۰ فیلم‌نامه برتر راه یافت.

به گفته ابراهیم حصاری دبیر جشنواره فیلم کوتاه موج همگام بودن فیلم‌ها با موضوع ، ملاک و شاخصه اصلی انتخاب داوران بوده است و اظهارداشت: پگاه آهنگرانی، نرگس آبیار، هومن بهمنش ، بهنام بهزادی و آرین وزیردفتر داوران این دوره از جشنواره فیلم کوتاه موج هستند.

رهبری با اشاره به اینکه برگزاری ۳ کارگاه آموزشی از جمله برنامه‌های عمومی  این دوره از جشنواره می‌باشد، افزود: دو کارگاه به صورت شبانه و با دریافت مجوز از ساعت ۲۴ تا ۲ بامداد در خانه بومیان کیش برگزار می‌شود و یک کارگاه نیز روز پنج شنبه ۷ شهریور ماه جاری در هتل پاناروما از ساعت ۱۰ تا ۱۲ با حضور فیلم سازان برتر کشور برگزار خواهد شد.

در پایان دبیر و رئیس سومین جشنواره فیلم موج کیش از همه علاقه مندان به هنر برای دیدن ۵۹ اثر منتخب که قرار است در طی ۳ روز به نمایش گذاشته شود، دعوت کرد.

انتهای پیام/ ملیحه ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16383
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.