• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

غدیر، محور اتحاد جامعه اسلامی/ کودتای ۲۸ مرداد غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را اثبات می کند

  • کد خبر : 16249
  • 25 مرداد 1398 - 18:05
غدیر، محور اتحاد جامعه اسلامی/ کودتای ۲۸ مرداد غیرقابل اعتماد بودن آمریکا را اثبات می کند

امام جمعه کیش با تاکید بر محوریت غدیر خم در اتحاد جامعه مسلمانان؛ کودتای ۲۸ مرداد را یادآور غیرقابل اعتماد بودن دشمنانی مانند آمریکا برشمرد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کیش، حجت الاسلام سید علی سیدین درخطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته با توصیه به رعایت تقوی الهی و تبریک ولادت با سعادت امام هادی(ع) توجه به زیارت کبیره امام و قرائت این زیارت مبارکه را به عنوان یک مجموعه امام شناسی کامل سفارش کرد.

وی با اشاره به شرافت و کرامت عید بزرگ غدیر در میان دیگر اعیاد مسلمان افزود: عید غدیر روزکمال و در میان ۴ عید قربان، فطر، جمعه و غدیر مانند ماه در میان ستارگان است.

خطیب جمعه موقت کیش با گرامی داشت این روز و تاکید بر یادگیری و به کارگیری گفتار، کردار و سلوک امیرالمومنین در زندگی افزود: دشمن برای از بین بردن اسلام و شیعه ۳ نکته را نشانه گرفته است که مهمترین آن ها مسئله امامت، ولایت و غدیر است.

وی تاکید کرد: زمانی که اتحاد مسلمین حول محوری شکل گرفت دشمن دیگر نمی تواند آن را نابود کند همانگونه که در خطبه فدکیه حضرت زهرا(س) به آن اشاره شده است دشمن تلاش می کند این محوریت الهی را از بین ببرد.

حجت الاسلام سیدین با تاکید بر اهمیت تبعیت از ولایت الهی، ولایت رسول خدا، ولایت ائمه اطهار و ولایت کسانی که در جایگاه و امتداد این ولایت با ویژگی های وصف شده از سوی ائمه قرار می گیرند ادامه داد: به فرموده رهبر معظم انقلاب هر جایی که دشمن دست گذاشته و در صدد از بین بردن آن برآید بدانید که از اهمیت بالایی برخوردار است و امروز دشمن ولایت و امامت را نشانه گرفته است.

وی با ذکر جمله «پشتیبان ولایت فقیه باشید تا آسیبی به مملکت شما نرسد» از امام راحل(ره)؛ ولایت را محوریتی برشمرد که زوال ناپذیر است و تصریح کرد: اگر حول این محور جمع شویم تفرقه از ما دور می شود.

امام جمعه موقت کیش همچنین با اشاره به ملاقات هیئت یمنی و محمدعبدالسلام سخنگوی انصارالله با رهبر معظم انقلاب ادامه داد: در این دیدار پیام سید عبدالمالک به رهبر انقلاب عرضه شد که در آن عنوان شده بود« ما ولایت شما را در امتداد خط رسول خدا(ص) و امیرالمومنین می دانیم».

وی با بیان اینکه کسانی که از بیرون، ایران و انقلاب اسلامی را نظاره می کنند توجه دقیق تری نسبت به ما و دریای بیکران مودتی که در آن غرق هستیم دارند تاکید کرد: در ادامه این پیام آمده« مواضع حیدری و علوی شما در حمایت از مردم یمن را ادامه خط امام خمینی(ره) و مایه برکت و روحیه خود می دانیم .»

حجت الاسلام سیدین با اشاره به اینکه دشمن، عاشورا، نهضت حسینی، مهدویت و روحیه امید را در مسلمانان هدف قرار داده است و خود به این مسئله اذعان دارد افزود: آن‌ها بارها اعلام کرده اند که اگر این ها را از شیعه بگیریم، شیعه و همه مسلمانان متزلزل می شوند.

وی همچنین به انجام درمان شیخ زکزاکی برای این رهبر مسلمان آرزوی شفا از درگاه الهی کرد و ضمن گرامی داشت سالروز آزادی اسرا و بازگشت این قهرمانان دفاع مقدس به کشور، ولادت امام موسی کاظم (ع) را به شیعیان تبریک گفت.

خطیب موقت جمعه کیش با اشاره به سالروز کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ که برای سرنگونی مصدق توسط انگلیسی و آمریکا شکل گرفت افزود: این کودتا که به ظاهر توسط انگلیس صورت گرفت اما مجری اصلی آن آمریکا بود غیرقابل اعتماد بدون دشمنی همچون آمریکا را با هر ملتی که خواهان آزادی و استقلال است نشان می دهد.

وی با تاکید بر اینکه ملاک دوستی و دشمنی آمریکا سرسپردگی و تو سری خور بودن است خاطر نشان کرد: هر کس سرسپرده و توسری خور آمریکا نباشد آمریکا با او دشمن است و ما باید توجه کنیم که این اعتماد ما را به کجا کشیده و می کشاند تا این تجربه ها را تکرار نکنیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16249

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.