• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پایان دوران به تاراج بردن سرمایه‌های منطقه/ دشمنان منطقه را ترک کنند

  • کد خبر : 16217
  • 24 مرداد 1398 - 12:30
پایان دوران به تاراج بردن سرمایه‌های منطقه/ دشمنان منطقه را ترک کنند

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه جبهه مقاومت اسلامی دریایی در حال شکل گیری است گفت: دوران به تاراج بردن سرمایه های منطقه به پایان رسیده است و دشمنان باید هر چه سریعتر منطقه را ترک کنند.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از خبرگزاری فارس از کیش، امیر دریادار حسین خانزادی، شامگاه چهارشنبه در آیین اختتامیه مسابقات غواصی عمق ارتش‌های جهان با تاکید بر اینکه جبهه مقاومت اسلامی دریایی در حال شکل گیری و انسجام است، اظهار د اشت: دشمنان باید هر چه سریع‌تر منطقه را ترک کنند و گرنه خروج خفت باری را تجربه خواهند کرد.

وی افزود: ملت‌هایشان هم باید بدانند، دولت‌های آن‌ها با سردرگمی در حال تلف کردن سرمایه آن‌ها در منطقه و بازی با جان فرزندانشان هزاران مایل دورتر از مرزهای دریایی‌شان هستند.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش با بیان اینکه دریا فرصتی بزرگ برای همکاری با دوستان و بهره‌مندی از همه برکاتی است که در آن نهفته است، گفت: از همین رو، مسابقات بین‌المللی نظامی غواصی عمق، تداعی‌کننده همکاری، تعامل و دوستی بین کشورهای شرکت‌کننده است.

دریادار خانزادی ابراز داشت: دریا فرصتی بزرگ برای پیشرفت ملت‌ها و بهره‌مندی از منافع آن است. این پیشرفت مرهون وجود صلح و امنیت پایدار است که با وجود نیروهای دریایی برقرار می‌شود و به میزان زیادی به وجود مردانی وابسته است که آگاهانه و برخوردار از تعهد، ایمان، دانش، تجربه، مهارت و شجاعت آن را محقق می‌سازند.

وی با بیان اینکه امنیت موضوعی اتفاقی نیست و برای استقرار آن خون دل‌ها خورده‌ایم تاکید کرد: حضور دائمی در دریاها و مراقبت‌های شبانه‌روزی، اهتمام ویژه در دریاها و اقیانوس‌ها، مواجهه با دشمنی‌ها و مهار ددمنشی‌ها و بازی‌های سیاسی دشمنان با مجاهدتی خاموش، ایثارگری، جانبازی و شهادت در راه میهن اسلامی برای سربلندی ملت شریف ایران، استقرار و حفظ امنیت ملی و امنیت جمعی در منطقه و جهان و ایجاد بستری امن برای توسعه ملی در زیر فشار تحریم ها و دشمنی های استکبار جهانی و الهام بخشی به ملت‌های آزاد جهان صورت گرفته است و نتیجه  آن امنیت دریاهای کشور، منطقه و مشارکت فعالانه، موثر و با استفاده کامل برای دستیابی به امنیت جمعی در دریاهای آزاد است.

فرمانده نیروی دریایی راهبردی ارتش، صلح و امنیت جمعی در دریا را مرهون دوستی، همکاری، همدلی و فهم مشترک از محیط دریایی برشمرد و افزود: این چیزی است که برخی قدرت‌های استکباری از درک آن عاجز هستند و متاسفانه دریا را محلی برای زورگویی و تحمیل ترتیبات امنیتی نامشروع مورد بهره‌برداری قرار می‌دهند.

این مقام مسؤول در نیروی دریایی ارتش با اشاره به اینکه حضور در دریا و ایفای نقش در آن مستلزم برخورداری از دانش، تعهد و قدرت و رفتن به ژرفای آن را اوج تسلط بر دریا و بهره‌مندی از همه منافع آن است؛ دریا را عرصه‌ای سخت و پرخطر و دارای بالاترین سطح پیچیدگی و دشواری برشمرد که با مهارت و شجاعت غواصان نیروی دریایی دست یافتنی می‌شود.

وی با بیان اینکه دشمنان منطقه، آمریکا، انگلستان، رژیم صهیونیستی و ایادی آن‌ها باید بدانند دوران جولان و پرسه‌زنی و نمایش ریاکارانه در منطقه خلیج فارس و دریایی عمان به سر آمده است، تاکید کرد: جبهه‌ مقاومت اسلامی دریایی در حال شکل‌گیری و انسجام است و دوران به تاراج بردن سرمایه‌های منطقه به پایان رسیده و دشمنان باید هر چه سریع‌تر منطقه را ترک کنند.

وی افزود: امروز ملت‌های آزاد منطقه هوشیارتر از همیشه به منافع‌شان آگاه هستند و نتیجه آن همراهی، همدلی و ائتلاف‌سازی برای برخورداری جمعی از منافع دریایی است.

دریادار خانزادی در ادامه گفت: فارغ از دشمنی‌های بی‌فرجام و تلاش‌های مذبوحانه دشمنان، شاهد نمایشی غرورآفرین و غیرتمندانه از تیم‌های غواصی نظامی از ۴ قاره آسیا، آفریقا و آمریکا در قلب خلیج فارس یعنی جزیره زیبای کیش بودیم؛ منطقه ای که با وجود نمایش فریبکارانه استکبار از همیشه امن‌تر و پایدار است.

وی با اشاره به اینکه کشورهای حاضر در مسابقات به عنوان سفیران صلح و امنیت کشورهایشان سطح بالایی از رقابت دوستانه و هم‌افزا را به نمایش گذاشتند و نشان دادند امنیت جمعی موضعی است که باید به صورت جمعی برای دستیابی به آن تلاش کرد و سطح مهار را بالا برد و دانش و آگاهی را به اشتراک گذاشت، افزود: اکنون که بیش از ۱۰ سال از آغاز به کار این مسابقات دریایی می‌گذرد، می‌توان تغییر را در ابعاد مختلف آن احساس کرد، تعامل زیادی در سطوح مختلف برقرار شده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش راهبردی با بیان اینکه این پیشرفت را مدیون توجهات و تلاش و اقدامات همهمسؤولان و کارکنانی هستیم که مشتاقانه و مسؤولانه در جهت تحقق هدف مشترک یعنی تعامل و رقابت دوستانه برای دستیابی به سطحی بالاتر از مهارت و تجربه که متضمن همکاری جمعی برای رسیدن به امنیت دریایی با استفاده از ظرفیت این مسابقات است گام برداشته اند از برگزار کنندگان مسابقات و سازمان منطقه آزاد کیش و دیگر عوامل و دست‌اندرکاران درگیر در برگزاری مسابقات همچنین شرکت‌کنندگان ارتش و میهمانان خارجی تقدیر کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16217

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.