• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

برگزاری مسابقات غواصی ارتش‌های جهان در کیش

  • کد خبر : 16059
  • 26 تیر 1398 - 22:13
برگزاری مسابقات غواصی ارتش‌های جهان در کیش

برگزاری دومین دوره مسابقات غواصی ارتش های جهان در ایرانمرداد ماه امسال جاذبه ای جدید همانند ایرشو در گردشگری جزیره مرجانی کیش خواهد بود.

با قرار گرفتن در خلیج همیشه فارس به عنوان ویترین کشور از قابلیت ها و توانمندی های بسیاری برخوردار است که با کمی توجه به این ظرفیت ها می توان جاذبه های گردشگری فراوانی در راستای جذب گردشگران داخلی و خارجی با برگزاری مسابقات ملی و بین المللی در آن ایجاد کرد.

برگزاری مسابقات ایرشو یکی از این جاذبه‌هاست که توانسته است در طول سال‌های گذشته مخاطبان بسیاری از میان کیشوندان و گردشگران داشته باشد.

بی تردید برگزاری مسابقاتی از این دست مانند مسابقات غواصی ارتش های جهان نیز همچون ایر شو می تواند به مرور مخاطبان خاص خود را یافته و به عنوان یکی از رویدادهای مهم بین المللی بر شهرت و آوازه جزیره کیش بیافزاید.

اطلاع رسانی دقیق، شفاف و جامع از چنین برنامه هایی می تواند علاوه بر جذب بالای مخاطبان، اطلاعات کافی از نحوه و کیفیت برگزاری این مسابقات در اختیار علاقمندان قرار دهد.

در روزهای گذشته وجود تجهیزات برگزاری مسابقات غواصی نگرانی و برخی شائبه در خصوص آسیب زایی این تجهیزات و برگزاری مسابقات به وجود آورده بود که براساس مطالعات و تحقیقات انجام شده از سوی برخی مسئولان در جزیره کیش و همچنین برگزار کنندگان مسابقات مشخص شد این تجهیزات مشکلی برای اسکله بزرگ تفریحی کیش به وجود نخواهد آورد.

با توجه به اینکه هر ساله تعداد کثیری از کیشوندان و گردشگران به صورت اجتماعات بزرگ چندهزار نفری بر روی این اسکله راهپیمایی برگزار می کنند نشان از آن دارد که این اسکله زیبا از توانایی تحمل بالایی برخوردار است که در غیراینصور به هیچ عنوان مسؤولان اجازه حضور چند هزار نفری جمعیت و برگزاری راهپیمایی بر روی اسکله تفریحی زیبا و بزرگ کیش را صادر نمی‌کردند.

چهارمین دوره مسابقات غواصی ارتش‌های جهان با شرکت ۱۶۰غواص از ۱۰ کشور جهان مرداد ماه امسال در جزیره کیش برگزار می شود.

به گفته مسئولان برگزار کننده بیش از ۴۰ داور مسئولیت قضاوت این مسابقات را بر عهده دارند و ۲۰۰ تن از عوامل پشتیبانی نیروهای مسلح، نیز در برگزاری این مسابقات مشارکت دارند.
برگزاری همایشی با حضور سرپرستان، مربیان و ورزشکاران در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی کیش و برپایی نمایشگاهی در خصوص آداب، رسوم، فرهنگ و صنایع دستی کشورهای مختلف با همکاری شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه کیش از جمله برنامه های جانبی این مسابقات خواهد بود.

نخستین دوره مسابقات غواصی جهان سال گذشته به میزبانی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در نوشهر برگزار شد و با توجه به درخواست روسیه مبنی بر برگزاری مسابقات در آب های آزاد با مطالعات و بررسی های صورت گرفته و با توجه به توانمندی و ظرفیت های جزیره کیش، این جزیره به عنوان ویترین کشور برای برگزاری این دوره از مسابقات برگزیده شد.

شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات در هفت بخش غواصی عمق از جمله میدان موانع، جوشکاری و برشکاری زیرآب، فلنچ ( گونه ای از اتصال دهنده ها است)، نجات زیر دریایی و کشتی مغروق، کار در فضای بسته و امداد و نجات غواص Cprرقابت کردند که تیم ارتش جمهوری اسلامی ایران در بخش غواصی عمق مقام اول را کسب کرد و در مجموع به مقام پنجمی جهان دست یافت.

نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در سال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷ نیز توانست قهرمانی مسابقات را از آن خود کند.

این دوره از مسابقات با حمایت مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، اتحاد و همدلی دستگاه‌ها و همراهی رسانه‌ها در جزیره کیش برگزار می‌شود.

ایجاد وفاق، اتحاد و همدلی در سطح منطقه و بین المللی و توسعه روابط بین الملل، انتقال فرهنگ ایرانی اسلامی و نمایش اقتدار نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از دیگر اهداف برگزاری این مسابقات جهانی است.

چهارمین دوره مسابقات غواصی نظامیان جهان که برای دومین بار به میزبانی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران می شود از ۱۳ مردادماه آغاز و تا ۲۳ مرداد ادامه می‌یابد./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16059
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.