• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

فشار خون را جدی بگیریم/ امروز برخی خانم‌ها سیگار کشیدن را برای خودشان کلاس می‌دانند

  • کد خبر : 15772
  • 17 خرداد 1398 - 17:48
فشار خون را جدی بگیریم/ امروز برخی خانم‌ها سیگار کشیدن را برای خودشان کلاس می‌دانند

امام جمعه کیش استعمال دخانیات را یکی از عوامل اصلی افزایش فشار خون در کشور عنوان کرد و گفت: قبلاً خانم‌ها اهل سیگار نبودند، اما امروز برخی خانم‌ها سیگار کشیدن را برای خودشان کلاس می‌دانند، از این کار تعجب می‌کنم.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از خبرگزاری فارس در کیش، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در سی‌امین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) به تشریح دکترین مقاومت امام(ره) پرداخت و اظهار داشت: نظریه‌ مقاومت امام(ره) امروز جای خودش را در بین سیاسیون باز کرده و وارد ادبیات سیاسی عالم شده است، آنها تشخیص داده‌اند که دکترین مقاومت امام شاهرگ‌های سیطره غرب و آمریکا را هدف گرفته است.

وی افزود: در قاموس امام(ره)، «ما نمی‌توانیم» و «فایده‌ای ندارد» وجود نداشت، ایشان معتقد بودند که ما می‌توانیم در برابر گردن‌کلفت‌های دنیا بایستیم و نشان دادند که ما می‌توانیم و ایستادند، این ایستادگی امام مثال‌زدنی بود.

امام جمعه کیش بیان داشت: از این مهم‌تر، تزریق روحیه مقاومت به جامعه بود، امام(ره) هم خودش مقاوم بود و هم مردم را نیز مقاوم بار آورد.

وی ادامه داد: سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود از ایران و انقلاب اسلامی به صراحت دفاع کرد، او تهدید هم کرد اگر جنگ با ایران آغاز شود دایره آن در هر نقطه‌ای که پایگاه آمریکایی وجود دارد، خواهد بود، هرکسی در دنیا نمی‌تواند از ایران دفاع کند، این صحبت‌ها یعنی تزریق روحیه مقاومت امام‌(ره) به سراسر دنیاست.

فشار خون را جدی بگیرید

حسن زاده در ادامه به اهمیت کنترل فشار خون و حفظ سلامت جسمانی افراد پرداخت و گفت: طرح بسیج ملی کنترل فشار خون با شعار بدانیم و اقدام کنیم از ۱۸ خرداد تا ۱۵ تیر اجرا می‌شود، در جزیره کیش هم این طرح توسط مرکز توسعه سلامت اجرا خواهد شد.

وی افزود: فشار خون را جدی بگیرید، حتماً در این طرح شرکت کنید، از نگاه دین هم موظف هستیم جان خود را حفظ کنیم، برخی از ما نسبت به جان خودمان هم بی‌خیال هستیم، جان یک نعمتی است که خدا به ما داده است این نعمت را باید حفظ کرد.

خطیب نماز جمعه کیش تصریح کرد: فشار خون در دنیا متهم اصلی سکته‌های قلبی و مغزی است، با یک کنترل خیلی کوتاه و با دقت می‌توانیم خودمان را از خطر نجات دهیم.

وی چهار عامل بی‌تحرکی، تغذیه ناسالم( به‌ویژه مصرف نمک و چربی)، استرس، استعمال دخانیات را از عوامل تشدیدکننده افزایش فشارخون در کشور عنوان کرد و افزود: استعمال دخانیات متأسفانه در حال گسترش در کشور است، سن مصرف سیگار در حال پایین آمدن است، گروه‌هایی که مصرف می‌کنند نیز در حال گسترش هستند.

حسن زاده ادامه داد: قبلاً خانم‌ها اهل سیگار نبودند، اما امروز برخی خانم‌ها سیگار کشیدن را برای خودشان کلاس می‌دانند، از این کار تعجب می‌کنم، عقل و منطق کجا رفته؟ مگر خودکشی کلاس گذاشتن است؟ این نهایت بی‌کلاسی یک انسان است که خودش را از بین ببرد و بخواهد بگوید من یک فرد متمدن هستم، الله‌اکبر از این افکاری که امروز در ذهن برخی ورود کرده است.

وی افزود: به پدرها و مادرها توصیه می‌کنم که بچه‌ها را کنترل کنید، به جوانان و نوجوانان می‌گویم که مواظبت کنیدو فریب نخورید، متأسفانه برخی مراکز به اسم کسب و کار دارند قلیان سرو می‌کنند، سرو قلیان مگر کسب و کار است؟ افرادی که این کار را انتخاب کرده‌اند از آن دور شوند، شغلی را انتخاب کنیم که به مردم ضرر نزند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15772
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.