• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

امام جمعه کیش: دولت‌های مرتجع عرب در حال خیانت به مردم فلسطین هستند

  • کد خبر : 15664
  • 11 خرداد 1398 - 8:03
امام جمعه کیش: دولت‌های مرتجع عرب در حال خیانت به مردم فلسطین هستند

امام جمعه کیش گفت: دولت‌های مرتجع عرب در حال خیانت به مردم فلسطین هستند و آنها رسماً امروز اعلام می‌کنند که مسأله اولشان فلسطین نیست و حتی در اولویت‌های چندم آنها نیز قرار ندارد.

احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با اشاره به نام‌گذاری آخرین روز ماه مبارک رمضان به‌نام روز جهانی قدس گفت: امام(ره) حدود چهل سال قبل سنت حسنه روز قدس را مطرح کردند و این روز میراث ایشان است، از آن زمان تا کنون هر ساله این راهپیمایی باشکوه‌تر از سال قبلش برپا می‌شود و ثمرات آنرا امروز می‌بینیم.

وی با عنوان اینکه امسال اهمیت روز قدس چند برابر شده است، دو دلیل را برای افزایش این اهمیت عنوان کرد و گفت: شرایط کنونی جهان اسلام شرایط ویژه‌ای است، دولت‌های مرتجع عرب در حال خیانت به مردم فلسطین هستند، آنها رسماً امروز اعلام می‌کنند که مسأله اولشان فلسطین نیست و حتی در اولویت‌های چندم آنها نیز قرار ندارد.

امام جمعه کیش ادامه داد: دولت‌های عربی در حال عادی‌سازی روابطشان با رژیم صهیونیسمی هستند و در این شرایط می‌طلبد که به روز قدس امسال توجه ویژه‌ای کرد.

وی یکی دیگر از دلایل اهمیت روز قدس امسال را طرح مسأله معامله قرن عنوان کرد و گفت: طرح معامله قرن یک طرح خائنانه است که توسط دولت و رئیس جمهور آمریکا مطرح شده است و کشورهای عربی در حال همراهی با آن هستند.

حسن زاده افزود: مدت زیادی است که طرح به تصویب رسیده اما هنوز جرأت اعلام آنرا ندارند و جزئیاتی طرح معامله قرن بیرون نیامده است و صرفاً در برخی رسانه‌ها به آن اشاره شده است.

وی گفت: طرح معامله قرن برای مشروعیت به اشغال‌گری رژیم غاصب صهیونیسم است، ۷۰ سال است که کشور فلسطین را اشغال کرده‌اند و آمریکا می‌خواهد به این اشغالگری رسمیت ببخشد.

خطیب نماز جمعه کیش تصریح کرد: بر اساس این طرح بخشی از اراضی فلسطین به مسلمانان و اعراب و فلسطینی‌ها اختصاص می‌یابد و آنها دولت جدیدی با‌عنوان فلسطین جدید تشکیل شود، تصمیم گرفته‌شده که شهرک‌هایی که در اطراف کرانه باختری ساخته شده است را در اختیار کامل اسرائیلی‌ها قرار بدهند، شهرک‌هایی که خون‌های بسیاری برای آن ریخته شده است.

وی اظهار داشت: در این طرح عنوان شده کشور فلسطین بعد از اینکه شروع به فعالیت کرد حق ندارد ارتش و سلاح داشته باشد و فقط پلیس می‌تواند مسلح باشد، کشوری که قدرت و سلاح نداشته باشد که کشور نیست، می‌گویند حماس هم باید سلاح خود را تحویل دهد، حتی رئیس آنها نیز نباید اسلحه حمل دفاع شخصی داشته باشد.

حسن زاده عنوان کرد: بدتر از همه اینها در این طرح منتفی شدن همیشگی بازگشت آوارگان است، حدود ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار فلسطینی در نیا آواره هستند و که طبق این طرح باید تا همیشه آواره بمانند.

وی گفت: همچنین در این طرح یهودیان اجازه خرید خانه اعراب را دارند اما هیچ عربی حق خرید منازل یهودیان را ندارد، این طرح یک طرح خائنانه است و قطعاً محکوم به شکست خواهد بود، از حضور تمامی شما که در این گرمای هوا در راهپیمایی حاضر شدید تشکر می‌کنم.

امام جمعه کیش در پایان به خبر شهادت امام جمعه کازرون اشاره کرد و گفت: خبر شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین خرسند بسیار سخت و ناگوار بود و جامعه روحانیت را غم‌بار کرد، شهید لیله‌القدر لقب زیبا و برازنده‌ای برای این شهید بزرگوار است، او یک بسیجی واقعی بود، در دوران دفاع مقدس بارها به جبهه رفت و ۳ بار نیز مجروح شد، درود خدا بر این مرد بزرگ باد.

لازم به‌ذکر است که پیش از خطبه‌های نماز جمعه مراسم روز قدس با حضور باشکوه ساکنان و گردشگران جزیره زیبای کیش برگزار شد و سخنران این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین مصباحی مقدم بود./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15664
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.