• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

مظفری: زمین از سرمایه گذاران منفعل پس گرفته می‌شود/ با متخلفان و مفسدان در سازمان برخورد حذفی می‌کنیم/ بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کیش وجود دارد

  • کد خبر : 15500
  • 22 اردیبهشت 1398 - 17:13
مظفری: زمین از سرمایه گذاران منفعل پس گرفته می‌شود/ با متخلفان و مفسدان در سازمان برخورد حذفی می‌کنیم/ بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کیش وجود دارد

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در حال محدود کردن و متوقف کردن سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز واحدهای مسکونی هستیم، گفت: بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کیش وجود دارد و بنا بر سیاست‌های جدید سازمان ساخت واحد مسکونی در جزیره بسیار محدود می‌شود.

به گزارش کیشوند نیوز، غلامحسین مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا با اشاره به احیای پروژه‌های نیمه تمام عمرانی در منطقه آزاد کیش، اظهار داشت: با منطق اقتصادی و سرمایه‌گذاری به سراغ پروژه‌های نیمه تمام عمرانی رفتیم. به طور قطع هر پروژه‌ای شرایط خاص خود را دارد و ما هم بنا بر شرایط هر کدام از پروژه‌ها نسبت به شناسایی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات موجود اقدام کرده‌ایم و با سرمایه‌گذاران وارد مذاکره شدیم.

وی با بیان اینکه برخی از پروژه‌ها از جمله آفتاب علی رغم پیچیدگی‌های خاص اما با برطرف شدن برخی از مشکلات، به زودی  فعال می‌شوند، گفت: در شرایط موجود باید تلاش کنیم تا پروژه‌های عمرانی ادامه پیدا کنند وگرنه متوقف کردن پروژه‌ها با هر بهانه‌ای اقدام سختی نیست. مهم این است که در این شرایط کمک کنیم پروژه‌های نیمه تمام، فعال بمانند.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با اشاره به سرمایه گذارانی که با هدف فریز زمین و مالکیت اراضی نسبت به ورود به پروژه‌های عمرانی اقدام می‌کنند، گفت: در حال حاضر تمامی اراضی برای واگذاری به سرمایه گذاران از طریق مزایده و با الزام حضور سه متقاضی انجام می‌شود.

مظفری تاکید کرد: تمام سرمایه‌گذارانی که با هدف مالکیت زمین و ایجاد سود از طریق فریز اراضی واگذار شده وارد سرمایه‌گذاری در جزیره شدند را شناسایی کردیم و قطعا اگر سرمایه گذاری پس از واگذاری اراضی نسبت به ساخت و ساز پروژه متناسب با زمان بندی ها اقدام نکند،‌ اراضی مورد نظر از آنها پس گرفته می‌شود و به سرمایه‌گذاران جدید واگذار خواهد شد.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با بیان اینکه این موضوعات را تا بالاترین سطح قضایی یعنی دادستان کل کشور و وزیر دادگستری دنبال می‌کنیم، گفت: هر چند که قوه قضائیه در این موضوعات با ما همکاری دارد اما در بدنه قوه قضائیه با مشکل مواجهیم و از نظر ما این جریانات با هیچ منطقی سازگار نیست.

وی ادامه داد: در سازمان منطقه آزاد کیش با تمام ارتباطات ناسالم و فساد اداری به جد برخورد می‌کنیم و در این زمینه با کسی تعارف نداریم . قطعا با افراد متخلف در سازمان برخورد حذفی خواهیم داشت و موضوع را در قوه قضائیه هم پیگیری خواهیم کرد. چرا که جذب سرمایه‌گذار نیاز به ایجاد فضای مطمئن دارد.

مظفری با تاکید بر اینکه تمام سرمایه‌گذارانی که از سرمایه‌گذاری به دنبال فریز زمین هستند شناسایی کرده‌ایم، گفت: به طور قطع از واگذاری اراضی و ارائه پروژه به این سرمایه‌گذاران پرهیز می‌کنیم و قطعا طی یک پروسه‌ای اعتبارسنجی سرمایه‌گذاران را انجام می‌دهیم چرا که معتقدیم منابع ملی و بیت المال نباید در دست افراد نااهل بیفتد.

مظفری با بیان اینکه در حال محدود کردن و متوقف کردن سرمایه‌گذاری در حوزه ساخت و ساز واحدهای مسکونی هستیم، گفت: بیش از ۱۵ هزار واحد مسکونی خالی از سکنه در کیش وجود دارد و بنا بر سیاست‌های جدید سازمان ساخت واحد مسکونی در جزیره بسیار محدود می‌شود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه به دنبال اجرای پروژه‌های خاص در جزیره کیش هستیم، گفت: جزیره کیش یک گنج است که باید تمام فرصت‌های آن شناسایی شود. یکی از مهمترین جاذبه‌ها و مزیت‌های جزیره کیش وجود ۴۲ کیلومتر ساحل است که وضعیت فوق‌العاده‌ای را ایجاد کرده است که باید ساخت و ساز بدون برنامه در سواحل کیش مهار شود.

وی از آغاز پروژه ساخت هتل هفت ستاره در کیش خبر داد و گفت: خوشبختانه عملیاتی اجرایی این پروژه آغاز شده است البته توصیه ما به هتل‌سازان این است که در کنار ساخت هتل فعالیت دیگری از جمله ساخت مجموعه‌های ورزشی استاندارد داشته باشند تا هر دوی این پروژه‌ها اقتصادی شوند.

مظفری درباره کمرنگ شدن جاذبه‌های تجاری و خرید در کیش گفت: زمانی برگ سبز در مناطق آزاد از جمله کیش، جذابیت بسیار زیادی برای مسافران داشت اما امروز شاهد آ‌ن هستیم که مراکز بزرگ تجاری در بسیاری از شهرها ساخته شده است و دیگر مراکز تجاری نمی‌توانند جاذبه گردشگری کیش باشند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر با حذف کالای همراه مسافر تفاوت قیمت برای مسافران از بین رفته است، بنابراین باید به دنبال جاذبه‌های دیگری برای جذب گردشگر در کیش باشیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15500

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.