• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

آمار و ارقام‌ انتظامی کیش در سال ۹۷

  • کد خبر : 15067
  • 24 اسفند 1397 - 21:37
آمار و ارقام‌ انتظامی کیش در سال ۹۷

فرمانده انتظامی و پایگاه دریابانی کیش در نشست خبری آمارهای انتظامی سال ۹۷ در جزیره کیش را تشریح کرد.

چهارمین و آخرین نشست خبری فرماندهی انتظامی و پایگاه دریابانی کیش با حضور اصحاب رسانه جزیره کیش برگزار شد.

در ابتدای این نشست خبری سرهنگ علی‌اصغر جمالی فرمانده انتظامی و دریابانی کیش سال ۹۷ را سالی همراه با رجزخوانی‌های فراوان دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران خطاب کرد و گفت: دشمنان نظام می‌گفتند جمهوری اسلامی ایران چهلمین سال خود را نمی‌بیند، خوشبختانه این توطئه‌ها با رهنمودهای مقام معظم رهبری، هوشیاری مردم و تلاش مسئولان خنثی شد.

وی نشاط بهاری، نظم و قانون‌مداری را شعار سال جدید نیروی انتظامی عنوان کرد و گفت: به‌دست آمدن آرامش و نشاط در گرو قانون‌مداری و نظم است و اگر بخواهیم نظم داشته باشیم باید در چهارچوب قانون حرکت کنیم، رسیدن به این مهم تنها با همکاری مردم حاصل می‌شود.

سرهنگ جمالی در ادامه این نشست خبری که با حضور مدیران بخش‌های مختلف این فرماندهی برگزار شد، به ارائه گزارشی از آمارهای انتظامی در سال ۹۷ پرداخت و گفت: در طول این سال ۴۳هزار نفر بار مراجعه کننده به‌ کلانتری‌ها صورت گرفته شده است، با توجه به جمعیت کیش این آمار نشان از حجم بالای درخواست‌ها از پلیس کیش را نشان می‌دهد که باید توان بالایی را برای خدمت رسانی بروز دهیم.

وی با اشاره به اینکه ۴۳هزار و ۴۳۱ تماس با فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گرفته شد، افزود: تعداد ۶هزار و ۶۸۱ مورد از این تماس‌ها عملیاتی شد و نیروهای ما در محل حضور پیدا کردند، ۳۶هزار و ۷۴۰ مورد هم درخواست راهنمایی یا خدمات دهی به شهروندان بوده است و به‌طور میانگین هر روز ۱۲۰ تماس با این مرکز گرفته می‌شود.

فرمانده انتظامی کیش یکی از راه‌های ارتباط با مردم را دیدار چهره‌ به چهره عنوان کرد و گفت: تقریباً هر هفته سعی می‌کنیم که روزهای سه‌شنبه جلسات ۱۹۷ را در معاونت اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش برگزار کنیم، امسال ۳۲ جلسه برگزار شد، در این جلسات ۲۱۲ مراجعه کننده حضور پیدا کردند و مشکلات‌شان را بازگو کردند و این مشکلات در محل مورد بررسی قرار گرفتند، همچنین ۷۰ تماس تلفنی نیز در این حوزه با سامانه ۱۹۷ برقرار شد.

وی از مراجعه روزانه حدود ۱۱۰ نفر به پلیس راهور کیش خبر داد و گفت: در سال ۹۷ حدود ۳۲هزار نفر بار مراجعه کننده به این مرکز داشتیم، امیدواریم که توانسته باشیم رضایت‌مندی مراجعه‌کنندگان را کسب کنیم.

جمالی ادامه داد: ۱۲۹هزار و ۵۳۶ مورد جریمه راهنمایی و رانندگی در یک‌سال گذشته برای رانندگان خودروها اعمال شده است، ۹هزار و ۱۷۷مورد آن مربوط به خودروهای پلاک ملی و خودروهایی است که از بیرون به جزیره آمدند و ۱۲۰هزار و ۳۵۹ مورد نیز مربوط به خودروهای پلاک کیش است که با توجه به جمعیت حدود ۴۰هزار نفری کیش این آمار بالا است.

وی از مراجعه ۱۵هزار و ۱۸۲ نفر به اماکن عمومی و ۱۸هزار و ۴۸۰ نفر به اداره مهاجرت و گذرنامه خبر داد و افزود: این امنیت و آرامش امروز جزیره کیش حاصل تلاش شبانه‌روزی پرسنل نیروی انتظامی و دستگاه‌های مختلف است که پلیس کیش علاوه بر اجرای وظایف خود، ۸۶۸ مورد طرح عملیاتی جداگانه صورت گرفته شده است.

این مقام انتظامی افزود: امسال ۵۲ نفر پلیس افتخاری جذب کردیم که با همکاری نهاد امامت جمعه قرار است ۴۰ نفر دیگر به این جمع اضافه شود.

وی مبارزه با قاچاق سوخت و کالا را از اولویت‌های پایگاه دریابانی کیش عنوان کرد و افزود: ۱۷ شناور حامل ۲۳۰هزار لیتر سوخت قاچاق را در یک سال گذشته توقیف کردیم.

سرهنگ جمالی ادامه داد: ۴۹ لنج باری حامل کالای قاچاق به ارزش ۹۴۰ میلیارد ریال هم در سال ۹۷ توقیف شد، مقصد هیچ‌یک از این لنج‌ها جزیره کیش نبود و همگی قصد عزیمت به بنادر غیر مجاز استان‌های ساحلی داشتند، در این رابطه ۲۰۰ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی در پایان نیز از افزایش جرائم سایبری در سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ خبر داد و گفت: خوشبختانه توانستیم ۹۷ درصد این جرایم را کشف کنیم، این درحالی است که میانگین کشف جرائم سایبری در کشور ۸۵ درصد و در دیگر کشورهای دنیا بسیار پایین است، این برای ما کافی نیست و در این حوزه نیاز هست خانواده‌ها دقت کافی را داشته باشند و با نظارت صحیح اجازه ندهند معضلات اجتماعی جبران ناپذیر از این راه وارد خانواده شود. 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15067
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.