• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

مدیران اسلامی ساده زیستی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند/ استفاده از بیت المال در میان برخی مدیران خودنمایی می کند

  • کد خبر : 15066
  • 24 اسفند 1397 - 21:33
مدیران اسلامی ساده زیستی را سرلوحه کار و زندگی خود قرار دهند/ استفاده از بیت المال در میان برخی مدیران خودنمایی می کند

امام جمعه کیش با تاکید بر اینکه مدیراسلامی باید ساده زیست باشند گفت: مسئولان اسلامی باید ساده زیست باشند و از تجملگرایی دوری کنند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فیدار، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز با توصیه به رعایت تقوی الهی، تقوی را بهترین زاد و توسعه آخرت برشمرد و اظهار کرد: تقوی یعنی عمل خالصانه برای خدا، انجام واجبات و ترک محرمات.

وی با تبریک ولادت امیرالمومنین(ع) و امام محمد تقی(ع) شاخصه بارز حکومت امیرالمومنین (ع) را ساده زیستی و پرهیز از تجمل گرایی عنوان کرد و افزود: حضرت علی(ع) به شدت ساده زیست بودند و مسئولان ما نیز باید ساده زیست بوده و از تجملگرایی دور شوند.

خطیب جمعه کیش افزود: وقتی قبول کردیم مدیراسلامی باشیم باید ساده زیستی را سرلوحه کار کنیم اما متاسفانه در میان مدیران ما این ساده زیستی کم دیده می شود.

وی با اشاره به اینکه امروز استفاده از بیت المال در میان مدیران بسیار ساده شده و خودنمایی می کنم افزود: امیرالمومنین خود ساده زیست بودند و به مسئولان هم ساده زیستی را تاکید می کردند.

امام جمعه کیش به اعطای نشان ذوالفقارکه بالاترین نشان افتخار نیروهای مسلح کشور است به سردار بزرگ اسلام حاج قاسم سلیمانی اشاره کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب در این مراسم دعایی در حق سردار سلیمانی کردند که این دعا همانند دعای حضرت امیر در حق یکی از فرماندهان خود بود.

وی افزود: رهبری در این مراسم فرمودند« ان‌شاءالله خدای متعال به ایشان اجر بدهد و تفضّل کند و زندگی ایشان را با سعادت، و عاقبت ایشان را با شهادت قرار بدهد، البتّه نه حالا. هنوز سالها جمهوری اسلامی با ایشان کار دارد. امّا بالاخره آخرش ان‌شاءالله شهادت باشد.»

حجت الاسلام در ادامه با بیان اینکه چه شد که سردار سلیمانی این چنین در میان مردم پذیرفته شد و مورد علاقه مردم قرار گرفته و مایه افتخار جهان تشیع و محور مقاومت شده است افزود: پدر مرحوم ایشان کسب روزی و لقمه حلال را در پاسخ به این سوال فرموده بودند.

خطیب جمعه کیش در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز جمعه کیش برگزاری جشن چهارشنبه سوری را از سنت های ناپسندی خواند که امروز در میان مردم گسترش یافته است و افزود: این سنت که گرفتار آن شده ایم دارای هیچ منطق عقلی و برهان نقلی نیست و حتی در کتب تاریخی نیز در این خصوص چیزی نگاشته نشده که ادعا کنیم از سنت های آباء و اجدادی است که اقدام به احیاء آن کرده ایم.

وی با بیان اینکه افروختن آتش در قدیم توسط برخی ایرانیان در آتشکده ها صورت می گرفت و آتش همردیف فرزند اهورا مزدا خوانده می شد افزود: آتش درست کردن، پریدن از روی آتش، استفاده از ترقه و دیگر مواد محترقه عملی نادرست است .

امام جمعه کیش خاطر نشان کرد: نظام باید در مقابل این سنت سیئه محکم ایستاده و با آن برخورد کند و ما نیز نباید در گیر آن شویم و به جای آ« باید سنت های الهی و اسلامی مانند عید قربان، عید غدیر و نماز جمعه را احیاء کنیم.

چقدر به آموزه های دینی خود عمل کرده ایم

غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در بین دو خطبه با تبریک پیشاپیش ایام نوروز سال ۹۸ گفت: خدا راشاکریم که شیعه و پیرو امامی هستیم که مظهر حق و عدالت و انساتی است.

وی با بیان اینکه اما اینکه چقدر توانسته ایم از آموزه های دینی ائمه به ویژه حضرت علی(ع) در زندگی فردی و اجتماعی تبعیت کرده و بهره بگیریم قابل تامل است اظهار کرد: جای بسی خرسندی است که حتی در میان غیرمسلمانانی مانند جرج جرداق که نهج البلاغه را ۲۰۰ مرتبه به گفته خود مطالعه کرده و در این رابطه ۶ جلد کتاب با عنوان صدای عدالت نگاشته است که به زبان های مهم زنده دنیا ترجمه شده است اما مسئله این است که ما خود به عنوان مسلمان و پیروان این امام بزرگوار از منش، گفتار و کردار ایشان به اندازه آگاهی داشته و چقدر به آن عمل کرده ایم.

مظفری تاکید کرد: اگر توجه به درس های ویژه، عمل و رفتار حضرت امیرالمومنین(ع) داشتیم بسیاری از گرفتاری های ما در جامعه کم می شد امروز ما از این آموزه های دینی و رفتار و کردار ائمه فاصله گرفته ایم که باید به آن برگردیم این را پیش از همه به خودم تذکر می دهم همانطور که برای سال جدید خانه تکانی می کنیم باید دل و روح خود را آماده کنیم برای سال ۹۸ و از آموزه های دینی و رفتار و منش ائمه درس و الگو بگیریم.

وی با اشاره به اینکه امروز به دلیل شرایط کشور همه به ویژه اقشار کم درآمد در رنج و سختی قرار گرفته اند، درایت رهبری، تلاش مسئولان و ایستادگی مردم را عامل مهم پایداری نظام اسلامی عنوان کرد و افزود: با وجود شرایط سخت اقتصادی امروز ما در انتظار استقبال از هموطنانی هستیم که برای گذران لحظاتی از روزهای خوش زندگی مهمان مردم کیش هستند و باید شرایط میزبانی را به خوبی فراهم کنیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه خاطر نشان کرد: زیبایی و امنیت به عنوان مهمترین جاذبه های جزیره کیش حاصل زحمات کسانی است که زحماتشان دیده می شود اما خودشان دیده نمی شود و من به سهم خودم و نیابت از مردم از این عزیزان تقدیر می کنم.

پس از پایان نماز جمعه این هفته کیش آخرین میز خدمت سال ۹۷ با حضور مدیرعامل و معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش برگزارشد و کیشوندان به بیان مشکلات خود پرداختند.
 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15066
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.