• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

می‌گویند از قانون ورود خودرو به کیش بوی گردشگری اشرافی می‌آید/ مسئولان آن را لغو کنند

  • کد خبر : 14981
  • 17 اسفند 1397 - 18:11
می‌گویند از قانون ورود خودرو به کیش بوی گردشگری اشرافی می‌آید/ مسئولان آن را لغو کنند

امام جمعه کیش به شرایط سخت ورود خودرو به کیش در ایام نوروز واکنش نشان داد و گفت: مردم می‌گویند از این قانون بوی گردشگری اشرافی می‌آید و از مسئولان می‌خواهم به‌خاطر مردم قانون را لغو کنند.

به گزارش کیشوند نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه با تبریک آغاز ماه رجب و ولادت با سعادت امام محمد باقر(ع) گفت: امام محمد باقر(ع) بنیان‌گذار انقلاب فرهنگی و نهضت شیعی اسلامی است، ایشان آغازگر یک حرکت علمی پژوهشی است که الگوی مناسبی برای جوانان به‌جهت پیاده‌سازی بخشی از بیانیه گام دوم رهبر انقلاب است.

وی از کتابت تفسیر قرآن و صحیفه احادیث و تأسیس دانشگاه علوم انسانی توسط امام محمد باقر(ع) یاد کرد و افزود: یکی از کارهای این امام فرهنگ سازی و تشویق به علم آموزی است، باید جوانان، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب و … را نسبت به علم‌آموزی تشویق کنیم و بهترین الگو برای این کار امام محمدباقر(ع) است.

حجت الاسلام حسن‌زاده در ادامه به ذکر نکاتی در رابطه با مدیریت سفرهای نوروزی در جزیره کیش پرداخت و افزود: باید برنامه‌های فرهنگی خوبی با محوریت اسلامی و مذهبی را در ایام نوروز در اختیار مسافران و کیشوندان قرار بدهیم، باید واقعیت کیش را که اسلامی و مذهبی بودن است به گردشگران نشان داد.

وی افزود: وقتی مردم از ورودی‌ها وارد می‌شوند فکر می‌کنند کیش یک جای دور از معنویت است، ما با شادی مخالف نیستیم، اسلام هم موافق این است که مردم شاد و خوشحال باشند، اما شادی‌ای که با محوریت فرهنگ غنی اسلامی ایرانی باشد، گاهی اوقات کارهای مناسبی را نمی‌بینم، گروه‌هایی که در سال‌های قبل در ورودی‌ها مستقر بودند خیلی مناسب با شأن مردم جزیره کیش نبوده است، مسئولان قبل از اینکه این گروه‌ها را تأیید کنند، کار آنها را ببینند.

امام جمعه کیش تأمین نمازخانه را یکی دیگر از کارهای مهم در ایام نوروز نام برد و گفت: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در بازارها و اماکن عمومی از کارهایی است که باید در این ایام  انجام بگیرد و مسئولان نیز در این زمینه کمک کنند.

وی در رابطه با اقدامات اجتماعی قابل اجرا در ایام نوروز گفت: توجه به حوادث غیر مترقبه، ذخیره‌سازی اقلام و کالاهای اساسی و تأمین امنیت مسافران در این ایام بسیار مهم است، مخصوصاً افرادی که از راه زمین و با کشتی به این جزیره سفر می‌کنند.

حسن زاده در ادامه نقدی هم بر قوانین سخت‌گیرانه شرایط ورود خودرو به کیش در ایام نوروز داشت و گفت: مسئولان هر قانونی را که تصویب می‌کنند باید به پیوست اجتماعی آن نیز توجه کنند و اثرات روانی و بازخورد اجتماعی قانون در جامعه را هم ببینند، قانونی که امسال هم‌چون برخی سال‌های گذشته برای ورورد خودرو به کیش وضع شده، بازخورد اجتماعی خوبی نداشته است.

وی عنوان کرد: مردم امسال و سال گذشته گله داشتند که چرا این قانون تصویب شده است، به ما می‌گویند از این قانون بوی گردشگری اشرافی‌ استشمام می‌شود، گرچه بنده این را قبول ندارم و می‌دانم مسئولان این قانون را به‌جهت ملاحظات دیگری مثل ترافیک و … وضع کرده‌اند.

خطیب نماز جمعه کیش ادامه داد: اما حرف مردم این است که ما قبول داریم که مسئله ترافیک هست، اما آن‌را می‌شود از راه دیگری حل کرد، چرا یک مدل خاص خودرو مورد نظر و وضع قانون قرار گرفته است؟ یک قانون کلی بگذارید که هر ماشینی که دارای معاینه فنی هست اجازه دهید وارد شود و تا جزیره گنجایش دارد ماشین‌ها به جزیره بیایند، وقتی که گنجایش جزیره تمام شد از ورودی شهر جلوی ماشین‌ها را بگیرید و وقتی دوباره تخلیه شد عده‌ای دوباره وارد جزیره شوند، امیدوارم که ان‌شالله مسئولان محترم توجه کنند و من از عزیزان می‌خواهم به احترام مردم این قانون را لغو کنند.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده با حضور مردم مومن کیش در مصلا برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14981
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.