• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

جوانان در ازدواج سخت‌گیری نکنند/ عاملان انتشار کلیپ‌های ترویج بی‌عفتی در کیش شناسایی و ممنوع الورود شوند

  • کد خبر : 14935
  • 10 اسفند 1397 - 20:48
جوانان در ازدواج سخت‌گیری نکنند/ عاملان انتشار کلیپ‌های ترویج بی‌عفتی در کیش شناسایی و ممنوع الورود شوند

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه برخی افراد که با ضبط و انتشار کلیپ و فیلم در فضای مجازی از بی حیایی و بی عفتی در سواحل، نام کیش را خدشه دار می کنند گفت: مسئولان باید با شناسایی آن ها از ورودشان به کیش جلوگیری کند.

به‌گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته توجه به خانواده را یکی از نکات مهم ذکر شده در سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با مداحان کشور عنوان کرد و اظهار اشت: توجه به جایگاه خانواده و اهمیت حفظ آن یکی از ضروری‌ترین اموری است که نیاز به توجه همگانی دارد.

وی با اشاره به اینکه نباید کاری کرد که بنیان خانواده آسیب ببیند، افزود: دشمن و جریان سرمایه‌داری بین‌المللی و صهیونیزمی تصمیم گرفته که بنیان خانواده نه‌ تنها در ایران بلکه در کل دنیا نابود شود، نباید کاری انجام دهیم که در خط دشمن باشد، باید خانواده‌هایمان را حفظ، و همه ما برای حفظ آن تلاش کنیم.

امام جمعه کیش با عنوان اینکه آمار طلاق نتیجه سستی بنیان خانواده است، خطاب به جوانان گفت: با مراقبت از رفتار و کردار، از قبل از ازدواج باید به فکر بنیان خانواده بود، باید با دقت کار کرد، همه باید تلاش کنند که بنیان خانواده حفظ شود و تنها راه آن حاکمیت اخلاق، ادب، معنویت و دینداری است.

حجت‌الاسلام حسن‌زاده، دیرهنگام شدن و سخت‌گیری در ازدواج  را یکی از دلایل سست شدن بنیان خانواده نامید و تصریح کرد: امروز زمینه‌های بسیاری برای به‌خطر افتادن نظام خانواده وجود دارد، ازدواج‌های دیرهنگام و سخت یکی از آنها است، به‌جوانان عرض می‌کنم اینقدر سخت‌گیری نکنید، اینقدر ازدواج را به عقب نیاندازید، نتیجه ازدواج‌های سخت و دیرهنگام، سستی نظام خانواده است که باعث فرزند‌آوری کم و گاهاً ترویج پدیده‌های زشتی چون ازدواج‌های سفید می‌شود.

وی ازدواج سفید را سیاه‌ترین نوع ازدواج دانست و افزود: گرچه تعداد ازدواج‌های سفید کم است اما همین تعداد کم هم در جامعه اسلامی خوب نیست، نگذاریم فرزندانمان گرفتار چنین ازدواج‌هایی شوند، ازدواج‌های سفید تهدید بزرگی برای بنیان خانواده است، کسی که ازدواج سفید کرد خانواده برای او مفهومی ندارد و این چیزی است که نظام سرمایه‌داری بین‌المللی به‌دنبال آن است.

امام جمعه کیش یکی دیگر از زمینه‌های در خطر قرار گرفتن نظام خانواده را از بین رفتن حیا و عفت در جامعه عنوان کرد و عنوان کرد: امروز هم دشمن و هم برخی از افراد تلاش می‌کنند که حیا و عفت را از جامعه اسلامی بگیرند، متأسفانه گاهی از اوقات در همین سواحل خودمان برخی از مصادیقی از بی عفتی و بی حیایی را می‌بینیم.

وی افزود: با نگاهی به فضای مجازی کلیپ‌های خلاف شرعی را می‌بینیم که برخی از افراد از بیرون به کیش می‌آیند و در اینجا برای خودشان فیلم‌برداری می‌کنند، این یک کاری است برای از بین بردن حیا و عفت که کار بسیار خطرناکی است، مردم کیش تحمل این جور برنامه‌ها را ندارند و افراد بی‌حیا و بی‌عفت مثل این افرادی که گذرا می‌آیند و می‌روند و احتمالاً حساب‌شده هم هست در کیش جایی ندارند.

خطیب نماز جمعه کیش ادامه داد: حداقل کاری که مسئولان می‌توانند و باید انجام دهند این است که این افراد را رصد و شناسایی کنند و افرادی را که دست به بی‌حیایی و بی‌عفتی می‌زنند و چهره زیبای کیش را از بین‌ می‌برند و نازیبا نشان می‌دهند، به جزیره راه ندهید و باید ممنوع‌الورود شوند.

بیانیه گام دوم رهبری نقشه راه عملیاتی برای مسئولان جوان

امام جمعه کیش در فراز دیگری از خطبه های این هفته نماز به بیانیه گام دوم رهبر معظم انقلاب در آغاز ورود به دهه پنجم انقلاب یاد کرد و افزود: این بیانیه نقشه راهی کامل و کاملا عملیاتی است که باید از سوی مدیران ومسئولان به ویژه مدیران جوان کشور پیاده سازی شود.

وی عملیاتی سازی و نحوه تحقق این بیانیه را از مهمترین وظایف مسئولان برشمرد و با اشاره به محور مهم علم و پژوهش در این بیانیه افزود: کشور باید به سمت تحقیق و پژوهش گام برداشته و در این راستا به درجات عالی دست یابد.

خطیب جمعه کیش با اشاره به اینکه علم قدرت می آورد و هر کس علم داشته باشد قدرتمند است تاکید کرد: کشور را باید صد در صد علمی کنیم و گام اول در این مسیر این است که از عقب افتادگی های دوران طاغوت خارج شده و علوم مختلف را گسترش دهیم.

وی افزود: باید از دامنه علم عبور کرده و مرزهای علم را درنوردیده به قله های دانش دست پیدا کنیم و حضور جدی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی در این مسیر اهمیت بسیاری دارد.

حجت الاسلام حسن زاده با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی(ره) و اغاز هفته احسان و نیکوکاری کمک به همنوعان را از مهمترین آموزه های الهی برشمرد.

وی با تقدیر از نامگذاری یکی از بلوارهای جزیره به نام شهدای گمنام، روزی درختکاری را گرامی داشت و افزود: فضای سبز جزیره کیش یکی از سرمایه های تاثیرگذاری است که محصول دست کارگران زحمتکش بوده در جذب گردشگران موثر است.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14935
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.