• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پروژه های نیمه تمام جزیره کیش از طریق بورس تامین مالی می شوند

  • کد خبر : 1493
  • 21 آبان 1395 - 10:54
پروژه های نیمه تمام جزیره کیش از طریق بورس تامین مالی می شوند

مدیر تالار بورس و اوراق بهادار کیش از تامین مالی پروژه های نیمه تمام و یا در حال ساخت جزیره کیش از طریق بورس خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از خبرگزاری مهر، فرناز کازرانی با اشاره به امکان تامین مالی پروژه های نیمه تمام و یا در حال ساخت کیش از طریق بورس بیان داشت: با تعامل پیش آمده با مدیران سازمان منطقه آزاد کیش جهت برطرف کردن مشکلات مالی سرمایه گذاران قرار شد تا با صدور سند قطعی زمین پروژه ها از طرف سازمان بنام مالکان امکان رهن اسناد در صندوق های سرمایه ای بورس جهت تامین مالی مورد نیاز فراهم شود.

وی مزیت بزرگ حضور کارگزاریها در بورس کیش را معافیت مالیاتی از سود  البته به شرط داشتن حساب و گردش مالی در بانکهای کیش، سهل الوصول بودن معاملات و خدمات بانکی مناسب، دسترسی آسان و امنیت آرامش کیش، نداشتن نیاز به ویزا برای ورود اتباعه خارجی و ایرانیان خارج از کشور را نقطه قوت بورس کیش عنوان کرد.

وی با اشاره به دست آوردهای سومین نمایشگاه بورس، بانک و بیمه کیش از برگزاری نشستهای تخصصی از جمله پنل بازار سرمایه از طریق بورس که با حضور مدیر عامل بورس اوراق بهادار و نشست تامین سرمایه با حضور مدیر پذیرش شرکت بورس برگزار شد یاد کرده و افزود: سازمان بورس اوراق بهادار جهت همکاری با سازمان منطقه آزاد کیش در زمینه توسعه زیر ساخت های بورس اعلام آمادگی کردند.

وی خاطرنشان کرد: در نشستهای تخصصی تعدادی از درخواستهای تامین مالی منجر به قرارداد اولیه و ارایه مدل شد. انتخاب غرفه بورس اوراق بهادار ایران به عنوان غرفه برتر مشتری مداری از دیگر دستاوردهای این رویداد مهم بود.

مدیر تلار بورس و اوراق بهادار در ادامه اظهار داشت: خروجی مهم برگزاری نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه در جزیره کیش حضور مدیران و مسئولان بالادستی در کنار هم و ایجاد فرصتی محترم و با ارزش چهار روزه برای به ثمر رساندن خواسته ها و بر طرف کردن مشکلات و هموار کردن راه توسعه و رونق بورس و گرفتن مصوبات و عملیاتی شدن مصوبات و دستور کارها بود متاسفانه در طول سال امکان اجرای این حجم نشست تخصصی و دیدار و انعقاد قرارداد فراهم نمی شود.

کازرانی ابرازداشت: از دیگر اقدامت بورس جزیره کیش در سال ۸۹ ارایه کد بورسی برای اشخاص حقیقی جهت معاملات در بورس برای خرید و فروش سهام با نظارت کارگزار فراهم شد. تعداد دریافت کنندگان کد بورسی در کیش به بیش از ۶ هزار نفر رسید است.

وی اعلام کرد: از این پس به جهت سهولت و راحتی علاقمندان بخصوص دانش آموزان، دانشجویان و مدرسان بورس شخصا در محل مخاطبان حاضر شده و آخرین دست آوردها و قوانین بورس را بصورت رایگان آموزش خواهند دید.

کازرانی آمار آموزش افراد مختلف جزیره کیش را هزار و ۵۸۴ نفر ساعت در سال ۹۴با برگزاری ۷۰۱ نفر ساعت کارگاه آموزش اعلام کرد و گفت: میزان معاملات بورس جزیره کیش از منظر ریالی و حجم معاملات سهام پس از تهران در جایگاه دوم کشور با انجام بیش از ۹ درصد معاملات کل بورس ایران قرار دارد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1493
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.