• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

دریافت ۱۲ میلیاردتومان ازحسابهای مصادره ای پدیده

  • کد خبر : 1457
  • 18 آبان 1395 - 21:15
دریافت ۱۲ میلیاردتومان ازحسابهای مصادره ای پدیده

علی حامد‌مقدم: اولویت هزینه‌کرد مبالغ، تکمیل پروژه‌های پدیده خواهد بود؛ ازاین‌رو بخشی از این مبلغ به پروژه مشهد و بخشی نیز به پروژه کیش اختصاص می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری کیشوندنیوز:

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل گروه شرکت‌های پدیده‌شاندیز عنوان کرد؛

دریافت ۱۲میلیارد تومان ازحساب‌های مصادره‌ای مدیران سابق

درحالی استاندار خراسان‌رضوی اعلام کرده که بخشی از مبلغ ۷۰میلیارد تومان مصادره‌شده مدیران سابق پدیده‌شاندیز، برای رفع مشکلات اضطراری برخی سهام داران معسر اختصاص می‌یابد که مسئولان پدیده تاکید می‌کنند تحقق این مسئله نیازمند تدوین سازوکار دقیق و مناسب است.


احمد نوروزی، رئیس هیئت‌مدیره پدیده‌شاندیز در گفتگو با شهرآرا گفت: درخصوص رقم اختصاص‌یافته اطلاع نداشته و بهتر است که اطلاعات موردنیاز را از روابط‌عمومی دریافت کنیم.

حدود ۱۲میلیارد دریافتی داشته‌ایم

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل گروه شرکت‌های پدیده‌شاندیز نیز در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه تاکنون حدود ۱۲میلیارد تومان از حساب‌های مصادره‌ای مدیران سابق به پدیده پرداخت شده است، گفت: هنوز به ما اعلام نشده که مابقی مبلغ را تا چه زمانی به پدیده خواهند داد.

علی حامد‌مقدم افزود: اولویت هزینه‌کرد مبالغ، تکمیل پروژه‌های پدیده خواهد بود؛ ازاین‌رو بخشی از این مبلغ به پروژه مشهد و بخشی نیز به پروژه کیش اختصاص می‌یابد. وی ادامه داد: به‌طور‌حتم هر چه روند اتمام پروژه‌های پدیده سرعت بیشتری بگیرد، امکان بهره‌برداری از پروژه افزایش یافته و منافع سهام‌داران بیشتر تامین خواهد شد؛ ازاین‌رو ما این مبالغ را برای اتمام پروژه اختصاص داده‌ایم.

معسران باید تعریف شوند

وی در پاسخ به این سوال که به گفته استاندار، بخشی از این مبلغ به سهام‌داران معسر تعلق می‌گیرد، گفت: این کار نیازمند تدوین ساز‌وکار دقیق است. با توجه به اینکه پدیده، سهام‌داران زیادی دارد، نمی‌توانیم بدون معیار اعلام کنیم که هر فردی که معسر است، مشمول پرداخت می‌شود.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل گروه شرکت‌های پدیده‌شاندیز افزود: به‌عنوان‌مثال اگر ملاک، بستری‌بودن در بیمارستان باشد، این سوال به وجود می‌آید که معیار پرداخت به چه بیماری‌هایی و تا چه هزینه‌هایی باشد و اینکه آیا هر فردی که گواهی آورد، مشمول می‌شود؟ یا اینکه آیا هر فردی از کمیته امداد نامه آورد، می‌شود او را جزو معسران قرار داد؟ یا اینکه معیارها را باید دقیق مشخص کرد.

حامد‌مقدم بیان کرد: برای همین ما تاکید داریم که حل مشکل تمامی سهام‌داران با کارهای زیربنایی مانند افزایش سرعت پروژه‌ها امکان‌پذیر است و این کار نیز بخشی از طریق تزریق نقدینگی امکان‌پذیر است. وی تصریح کرد: برای حل مشکل سهام‌داران باید اتاق تبادل سهام راه‌اندازی شود.

مدیرکل روابط‌عمومی و امور بین‌الملل گروه شرکت‌های پدیده‌شاندیز افزود: براین‌اساس اگر این کار اتفاق بیفتد، سهام‌داران نیز می‌توانند سهام خود را عرضه و پولشان را دریافت کنند. این روش به‌طور‌حتم منفعت بیشتری برای همه سهام‌داران خواهد داشت.

بخشی از پول به معسران تعلق می‌گیرد

بااین‌حال مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان‌رضوی با اشاره به دادن بخشی از مبالغ مصادره‌شده مدیران قبلی به پدیده شاندیز، گفت: بخشی از این مبلغ صرف اتمام پروژه‌های پدیده‌شاندیز شده و بخشی هم به سهام‌داران معسر تعلق می‌گیرد.

رسولیان با بیان اینکه این مسئله درخصوص سپرده‌گذاران میزان هم اجرایی شده بود، افزود: بااین‌حال نیازمند تعریف سازوکارهای دقیق برای مشخص‌کردن افراد معسر است تا به گروه‌های هدف پرداخت صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: به‌عنوان‌مثال ملاک‌هایی مانند بستری‌بودن در بیمارستان می‌تواند مدنظر قرار بگیرد؛ اما با توجه به اینکه این مسئله تازه مطرح شده، نیازمند تدوین سازوکارهای مربوطه است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری خراسان‌رضوی در پاسخ به سوالی درخصوص حل مشکل سنددارشدن پدیده گفت: این موضوع درحال پیگیری است و انتظار می‌رود به‌زودی با پیگیری‌های انجام‌شده به نتیجه برسد. وی ادامه داد: تحقق این کار می‌تواند دست پدیده را در اخذ تسهیلات بانکی باز کند.

رسولیان با بیان اینکه تاکنون چند پروژه پدیده فعالیت‌هایشان شروع شده، گفت: پروژه کیش پیشرفت‌های خوبی داشته است؛همچنین سایر پروژه‌ها نیز میسر خوبی را طی می‌کنند. ازاین‌رو انتظار می‌رود در ماه‌های آتی شاهد روند رو‌به‌پیشرفتی در پدیده‌شاندیز باشیم.

سوال از وزیر کشور درباره پدیده

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر که هفته آینده سوال از سه وزیر در دستورکار مجلس است، گفت: محور این سوال که توسط سه نماینده آقایان کواکبیان، مقصودی و حسن پوربیگلری از وزیر کشور مطرح شده، ضرورت تعیین‌تکلیف سهام‌داران پدیده‌شاندیز است.غلامرضا کاتب با بیان اینکه هفته آینده سوال از سه وزیر اقتصاد، کشور و تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستورکار مجلس شورای اسلامی است، گفت: سوال از وزیر درباره ضرورت تعیین‌تکلیف وضعیت سهام‌داران پدیده‌شاندیزاست که باید هرچه‌سریع‌تر تعیین‌تکلیف شود.

حضور سهام‌داران مقابل بورس

تعدادی از سهام‌داران شرکت پدیده‌شاندیز برای رسیدگی به صورت‌حساب‌های مالی خود، مقابل سازمان بورس و اوراق بهادار خیابان ملاصدرا حضور یافتند. براساس این گزارش، سهام‌داران شرکت پدیده‌شاندیز، خواهان سود سهام خود بوده‌اند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1457
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.