• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

مراسم گرامی داشت هفته پژوهش در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

  • کد خبر : 14088
  • 29 آذر 1397 - 0:56
مراسم گرامی داشت هفته پژوهش در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

مراسم گرامی داشت هفته پژوهش با حضور سه تن از اساتید برتر دانشگاه صنعتی شریف در سالن مینوی پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری کیشوند نیوز، علی سلک غفاری رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف درحاشیه این مراسم اظهار کرد: در این مراسم سه سخنران برجسته حضور یافتند که سخنران نخست دکتر محمد دورعلی از اساتید برجسته دانشکده مهندسی دانشگاه صنعتی شریف در خصوص تلاش و دستاوردهایی برای حل مشکلات میان دانشگاه و صنعت به ایراد سخن پرداخت.

وی با اشاره به ارائه بیش از ۵۰ پروژه صنعتی در کشور توسط دکتر دورعلی و اجرایی شدن این پروژه ها افزود: امروز یکی از مهمترین مسائل در کشور برقراری ارتباط میان دانشگاه وصنعت و استفاده از تجربیات ودانش نخبگان دانشگاهی در پروژه های صنعتی است.

به گفته غفاری رخنه گاه های سخت افزاری، تهدید یا توهم موضوع سخنرانی دومین سخنران این همایش امیرحسن جهانگیر از اساتید برتر دانشکده مهندسی کامپیوتر دانشگاه صنعتی شریف بود.

امروزه یکی از مهمترین مسائل در تمامی کشورها مسئله نفوذ و تهدیدات سایبری است وی با بیان این مطلب افزود: در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری سایبری در بخش پژوهش فعالیت های جدی در دانشکده مهندسی کامپیوتردانشگاه صنعتی شریف انجام شده است.

غفاری با بیان اینکه دکتر جهانگیر اقدام به راه اندازی یک آزمایشگاه تست سخت افزاری با مشخصات سازنده در این حوزه در دانشگاه شریف کرده اند افزود: دکتر جهانگیر قول مساعد داده اند که با حمایت پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعی شریف در این دانشگاه نیز آزمایشگاهی در این حوزه ایجاد کنند.

دکتر علیرضا خالو از اساتید برجسته گروه مهندسی عمران دانشگاه صنعتی شریف سومین سخنران این مراسم بود که به گفته رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف در خصوص سازه های فوق بلند بتنی اقدام به ایراد سخنرانی کرد.

با توجه به محدودیت منابع و زمین که امروزه جهان با آن روبروست ایجاد سازه های فوق بلند و آسمان خراش ها در دنیا در حال توسعه است که اجرای این سازه ها به صورت بتنی از موارد مهمی است که در دنیای مهندسی چالش هایی را به وجود آورده است.

رئیس پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف با اشاره به اینکه بیش از ۱۳۶ مقاله معتبر در طی ۱۰ سال گذشته توسط فارغ التحصیلان این پردیس در مجلات معتبر جهان ارائه و چاپ شده است و بیش از ۳۷۰ مقاله در کنفرانس های معتبر بین المللی توسط فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه و به چاپ رسیده است.

غفاری با اشاره به اینکه در سال ۹۵ نخستین گروه از دانشجویان دکترای این مرکز فارغ التحصیل شدند افزود: هم اکنون بیش از ۲۰ فارغ التحصیل در مقطع دکترا در رشته های مهندسی کامپیوتر، عمران، مکانیک ومواد به جامعه تحویل داده شده و بیش از ۲ هزار دانشجو در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد در ده سال گذشته در رشته های مواد، کامپیوتر، مکاترونیک، عمران، صنایع مکانیک و رشته های دیگر از این دانشگاه فارغ التحصیل شده اند.

وی با اشاره به حمایت از پروژه های پژوهشی خاطرنشان کرد: دو پروژه صنعتی در حوزه نفت خصوصا بحث حفاری با صنعت نفت منعقد شده و توسط یک شرکت دانش بنیان خصوصی که در حوزه نفت و سیالات فعالیت می کند یک آزمایشگاه مرجع در حوزه سیالات حفاری در پردیس بین الملل صنعتی شریف به طور مشترک ایجاد شده و از توتال فرانسه در حال دریافت استاندارد نهایی هستیم تا این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه در جنوب کشور و منطقه اقدام به ارائه خدمات در حوزه سیالات نفت داشته باشد.

در بخش پایانی مراسم از دستاوردهای پژوهشی دانشجویان و فارغ التحصیلان این پردیس چه در حوزه کارشناسی ارشد و دکترا پرده برداری خواهد شد

هفته پژوهش هر سال، فرصت مناسبی برای بررسی دستاوردها و چالش های فراروی حوزه پژوهش و پژوهشگران کوشا در سطح کشور و بخش های تحقیقاتی، سازمان ها و نهادهای گوناگون علمی به شمار می رود. نقش و اهمیت این حوزه مهم در عرصه اندیشه، در ابعاد مختلف حیات امروز بشر بارها بررسی و تأکید گردیده؛ به ویژه با ابتکار مقام معظم رهبری در طرح نظریه جنبش نرم افزاری، ضرورت توجه به آن بیشتر تبیین و تشریح شده است.

۲۴ تا ۳۰ آذر ۹۷ به عنوان هفته پژوهش در ایران اسلامی نامگذاری شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=14088
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.