• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

موزه خلیج فارس در ایستگاه رنگ‌ها و چهره‌ها/ می‌خواهیم از مواد بازیافتی برای خلق آثار هنری بهره ببریم

  • کد خبر : 13943
  • 21 آذر 1397 - 15:07
موزه خلیج فارس در ایستگاه رنگ‌ها و چهره‌ها/ می‌خواهیم از مواد بازیافتی برای خلق آثار هنری بهره ببریم

هنرگردان وبهره بردار موزه خلیج فارس کیش گفت: در حال رایزنی و انعقاد تفاهم نامه هایی برای استفاده از مواد بازیافتی برای خلق آثار هنری هستیم .

منصور آزادکام هنرگردان و بهره‌بردار موزه خلیج فارس کیش در گفت وگوی اختصاصی با هفته نامه آوای کیش افزود: در بسیاری از کشورهای مترقی دنیا، هنرمندان برای اصلاح ساختار جامعه و حفظ محیط زیست با استفاده از مواد بازیافتی ، آثار فاخری را تولید می کنند که هم به لحاظ جنبه‌های بصری و هم به لحاظ تاثیر روانی روی جامعه بسیار پراهمیت هستند.

وی ادامه داد: در سطح ایران با مجسمه سازان مطرح ومعروفی در این زمینه گفت وگو کردیم که بتوانیم از مواد بازیافتی هر شهر در همان شهر اثر هنری خلق کنیم که خوشبختانه در کیش و با استقبال مسوولین شرکت عمران ، آب و خدمات ، این اتفاق نیز در حال شکل گیری است.

هنرگردان وبهره بردارموزه خلیج فارس کیش همچنین در مورد برگزاری نمایشگاه رنگ‌ها وچهره‌ها ، اثر خانم ژیلا شکری در این موزه بیان کرد: ایشان سال‌ها شاگرد اساتید بزرگی بودند که از ۳ یا ۴ سال پیش با مجموعه ما آشنا شدند و همکاری خود را آغاز نمودند، خانم شکری سعی کرد نگاه جدیدتری را در فضای هنری خود بوجود بیاورد و این نگاه منجر به خلق آثاری شد که در این نمایشگاه به نمایش درآمده است.

آزادکام خاطر نشان کرد: این آثار برگرفته از نقاشی های کنشی است که به سبک جکسون پالاک می باشد با این تفاوت که آثار او کاملا با نگاه آبستره خلق شده‌اند اما آثار این نمایشگاه برمحملی از محتوا که همان چهره است، ارایه شده ونگاه رئالیستی انتزاعی را در آنها به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد.

وی اضافه کرد: در واقع در این تابلوها به‌وسیله رنگ و حرکات کنش گرانه، تصاویری به‌وجود آمده است که ماقبل آبستره است و برای بیننده مفاهیمی که همان چهره‌ها هستند را نمایش می دهد.

مدیر موزه خلیج فارس کیش در مورد این هنرمند هم تصریح کرد: به نظرم ایشان درابتدای راه برای پیدا کردن خط شخصی خود هست اما بسیار فعال بوده ونگاه جستجوگری دارد که همین عامل باعث رشد ایشان بوده که در آینده هنرمند برجسته‌ای خواهد ساخت.

وی در توضیح این نمایشگاه افزود: ۱۵ اثر از خانم شکری در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده که یکی از این آثار چهار قطعه ای می باشد و از ابتدای آذر آغاز و تا ۱۵ دیماه ادامه خواهد داشت.

آزادکام در رابطه با فروش این آثار هم توضیح داد: میانگین  قیمت این تابلوها ۴ میلیون تومان است که قیمتی بسیار مناسب می باشد و برای دوستانی که می خواهند به عنوان یک سرمایه گذاری به آن نگاه کنند بسیار ارزشمند است .

 وی در رابطه با تعامل با اماکن دیگر مانند هتل ها اظهار داشت: برای این کار یک مسوول روابط عمومی تعریف کرده ایم که با مدیران هتل ها واماکن دیگر تماس بگیرند و به صورت ویژه این عزیزان را به نمایشگاه ها دعوت کنند تا زمینه تبادلات هنری انجام پذیرد.

هنرگردان و بهره بردارموزه خلیج فارس کیش ادامه داد: حدود ۴۵۰هنرمند در گروه فرا عضو هستند که ما می توانیم با استفاده از این عزیزان بصورت رزیدنتی ، آنها را با صرف هزینه های اندک در هتل های مختلف به کار گیریم و این هنرمندان بتوانند با اقامت در این هتل ها برای آنان آثار فاخری را خلق نمایند.

انتهای پیام/* سعید زرگانی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13943

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.