• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

رحمان سادات نجفی: پیگیر راهکارهای اجرایی برای خروج از رکود هستیم / برگزاری جشنواره خرید زمستانی در کیش / تقریبا به تعداد بازارهای موجود، مراکز تجاری و خدماتی در حال ساخت است

  • کد خبر : 8651
  • 04 دی 1396 - 5:44
رحمان سادات نجفی: پیگیر راهکارهای اجرایی برای خروج از رکود هستیم / برگزاری جشنواره خرید زمستانی در کیش / تقریبا به تعداد بازارهای موجود، مراکز تجاری و خدماتی در حال ساخت است

گفت‌وگوی اختصاصی پایگاه خبری کیشوند نیوز با مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در رابطه با آخرین برنامه ها و تحولات این جامعه صورت گرفته شده است.

پایگاه خبری “کیشوند نیوز” در نظر دارد گفت و گوی اختصاصی با افراد حقیقی یا حقوقی ساکن در جزیره کیش داشته باشد. این مصاحبه ها به منظور آشنایی هرچه بیشتر کیشوندان با این عزیران و در نتیجه رفع برخی نیازها و یا خدمات رسانی هرچه بهتر صورت می گیرد و اینکه گاهاً نسل جوان و جدید کیش بتواند از تجربیات این افراد استفاده کند.

 رحمان سادات نجفیبدین ترتیب این هفته با رحمان سادات نجفی مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش به گفت‌وگو پرداختیم. آقای سادات نجفی حدود ۳۱ سال قبل به جزیره کیش آمده است و در حال حاضر مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش می‌باشد.

– ابتدا خودتان را به‌طور کامل معرفی کنید و بگویید که چندسال است به کیش آمده اید؟

با سلام خدمت شما و مخاطبین محترم. بنده رحمان سادات نجفی هستم و از ۳۱ سال گذشته در کیش ابتدا به‌عنوان کارمند در یک شرکت بازرگانی مشغول به فعالیت شدم و پس از سپری شدن دو سال مستقلاً در حوزه لوازم خانگی و صوتی و تصویری شروع به فعالیت نمودم. البته در سال بعد بدلیل متغیرهای اقتصادی تغییر شغل داده و در حوزه لوازم آرایشی و بهداشتی و پوشاک در بازارهای فرانسوی ها، مریم، پانیذ و مرجان و سارینا ادامه فعالیت دادم.
از سال ۱۳۸۰ بعنوان بازرس و در سال‌های بعد عضو هیات مدیره و کارگروه‌های تخصصی و در حال حاضر به‌عنوان مدیرعامل جامعه بازاریان و بازرگانان کیش در خدمت اعضاء محترم و زحمتکش جامعه هستم.

 

– آیا خودتان هم در عرصه اقتصادی فعالیت دارید و اگر بله در چه زمینه‌ای؟

در حال حاضر با توجه به مشغله‌های فعلی فعالیت‌های خاصی در حوزه اقتصادی کیش ندارم اما با یکی از بستگان شرکتی در منطقه آزاد شانگهای تاسیس کرده‌ایم و در حوزه آی تی فعالیت‌هایی را داریم.

 

– وظائف اصلی و امور جانبی جامعه بازاریان چه چیزهایی هستند؟ همچنین مهمترین برنامه‌های هیئت مدیره‌ی منتخب، در دوره‌ی جدید فعالیت خود را شرح دهید.

وظایف جامعه بازاریان طبق اساسنامه که در سایت جامعه برای اعضاء محترم قابل دسترس می‌باشد، مشخص گردیده است. که البته با توجه به کثرت مشکلات مبتلابه اعضاء فراتر از آن، موضوعات مختلفی را برای پیگیری و اخذ نتیجه دنبال می‌کنیم.
مهمترین برنامه این دوره هیأت مدیره با توجه به رکود حاکم بر جزیره کیش، ارائه راهکارهای اجرایی برای خروج از آن می‌باشد که از طریق سازمان منطقه آزاد کیش پیگیر هستیم.
از دیگر برنامه ها طبق سنوات گذشته، ایجاد تعامل سازنده با نهادهای مستقر در کیش می‌باشد که خوشبختانه با حضور آقای دکتر انصاری و همکارانشان در بهترین فضای ممکن قرار دارد.

 

– جامعه بازاریان در حال حاضر چند عضو دارد و این اعضا از چه تسهیلاتی برخوردا می‌شوند و آیا عضویت اجباری است؟

جامعه بازاریان در حال حاضر متشکل از بیش از ۳۰۰۰ عضو و ۳۲ صنف فعال و به لحاظ تنوع صنفی بزرگترین تشکل صنفی می باشد.
خیر عضویت اجباری نیست اما با تعاملات انجام شده با سازمان، اعضاء ملزم هستند برای تایید صلاحیت صنفی، گواهی صلاحیت از جامعه اخذ کنند. البته موضوع فوق جهت صیانت از حق و حقوق اعضایی می‌باشد که به تمامی وظایف و تکالیف خود عمل می‌کنند.
تسهیلاتی که معمولاً اعضای تشکل‌ها بهره‌مند می‌شوند معنوی و حمایتی است و در حال حاضر این حمایت‌ها در همه عرصه‌ها در جریان است. در ضمن همانطور که استحضار دارید جامعه بازاریان در همه مناسبت‌ها و جشنواره‌ها که با هدف ایجاد رونق انجام می‌شود حضور و مشارکت فعال داشته و دارد.

 

– اهداف و طرح‌های در حال اجرا و مورد نظر برای اجرا در آینده را چیست؟

جامعه بازاریان همواره پیگیر مسائل مرتبط با بازاریان عزیز می باشد. اخیرا در حال برنامه‌ریزی جهت برگزاری جشنواره خرید زمستانی هستیم که انشااله به‌زودی جزئیات آن به اطلاع عموم خواهد رسید.
ضمنا یکی دیگر از برنامه‌ها تلاش برای بازگرداندن مزیت‌های از دست رفته منطقه می‌باشد که خدا را شکر با همکاری و مساعدت مسئولین جدید سازمان در حال انجام است. به هر حال مناطق آزاد نه به لحاظ رونق اقتصادی و نه از نظر آسانی کار دیگر مثل سابق و روزهای اول نیستند.

۱۳۹۶-۱۰-۰۳-Sadat-Najafi-1

– تعداد بازارهای موجود و در حال ساخت در کیش چند تا است؟ وضعیت کلی بازارهای کیش در حال حاضر چگونه است؟

تقریبا به تعداد بازارهای موجود، مراکز تجاری و خدماتی در حال ساخت وجود دارد و تعدادی از آنها به پیشرفت قابل توجهی رسیده‌اند و یکی از نگرانی‌ها برای بازاریان حضور بازارهای جدید می‌باشد که ممکن است بدون برنامه ریزی درست تهدید قلمداد گردد. در همین راستا طرحی تحت عنوان تخصصی کردن بازارها توسط جامعه بازاریان در حال تدوین می‌باشد و امیدواریم در کنار فعالیت‌های سازمان منطقه آزاد کیش جهت هم افزایی در خصوص جذب گردشگر دغدغه‌های موجود مرتفع گردد.
وضعیت کلی بازارهای کیش قطعا مستثنی از شرایط کلی کشور نیست. اما با اقدامات مثبت انجام شده توسط سازمان و افزایش پروازها در حال عبور از رکود می‌باشیم.

 

– بازارها و بازاریان کیش چگونه و تا چه اندازه می‌توانند در جذب گردشگر کمک کنند؟

قطعا برای جذب حداکثری گردشگر می‌بایست تمامی صنوف و تشکل‌های بخش خصوصی تلاش کند. با توجه به فرهنگ خوب گردشگران همیشه یکی از اهداف سفر خرید بوده است و از این منظر بازارها هم می‌توانند با برگزاری مناسبت‌های ویژه نسبت به جذب حداکثری مشتری اقدام کنند.

 

– وضعیت رسیدگی به شکایات به چه صورت است؟ بیشترین میزان شکایت های مردمی راجع به چه موارد و تخلفاتی است؟

عمده شکایاتی که مطرح می‌شود توسط خریداران در بازارها می‌باشد و وقتی نارضایتی در خصوص کالای خریداری شده به وجود می آید ابتدا مسئله در دفاتر بازارها مطرح و معمولا حل و فصل می گردد. چنانچه به هر دلیل موضوع ادامه پیدا کند شکایت به جامعه بازاریان ارجاع شده و توسط کارشناسان مربوطه مورد بررسی قرار می‌گیرد و اگر لازم باشد شورای حل اختلاف جامعه نسبت به صلح سازش طرفین اقدام می‌نماید.

 

– در قرینه‌ی سیاست‌های تنبیهی برای واحدهای متخلف، آیا سیاست‌هایی برای تشویق واحدهای نمونه و قانون‌مدار هم دارید؟

واحد نظارت و بازرسی جامعه بازاریان توسط بازرسی‌های منظم نسبت به تخلفات صنفی تذکر و اقدامات لازم را به انجام می‌رساند و چنانچه لازم به برخورد جدی باشد موضوع از طریق مدیریت محترم بازرگانی سازمان پیگیری می شود.
در ضمن سالانه تعدادی از غرف تجاری که از سوی بازارها به‌عنوان غرف برتر معرفی و مورد بررسی قرار گرفته و پس از تایید به آنها لوح سپاس تعلق می گیرد.

 

– یکی از بحث‌هایی که گردشگران از آن گلایه‌مند هستند گرانی کالا در جزیره کیش است. آیا با این حرف موافقید یا خیر؟

به طور مطلق خیر. اینکه بگوییم همه کالاها در کیش گران عرضه می‌شوند صحیح نمی باشد، ممکن است بعضی از کالاهای خاص گرانتر از سرزمین اصلی باشند اما اکثریت غرفه داران با درک شرایط اقتصادی با پایین ترین حاشیه سود در حال فروش کالای خود می باشند. حتی در لوازم خانگی و پوشاک که به‌صورت برند در حال عرصه شدن هستند تفاوت قیمتی خیلی زیادی با سرزمین اصلی دارند.

 

– چه پیشنهادی برای ایجاد رونق اقتصادی در بازارهای کیش دارید؟

برنامه ریزی برای ایجاد رونق در بازارها بدون حضور گردشگر ممکن نیست. امیدواریم با طرح های پیش بینی شده جهت جذب مسافر و در کنار آن اقدامات مدیران بازارها برای ارائه امتیاز ویژه به خریداران بتوانیم اتفاقات خوبی را شاهد باشیم.

 

– از آقای دکتر انصاری لاری مدیرعامل جدید سازمان منطقه آزاد کیش چه انتظاراتی دارید؟

خدا را شاکریم پس از سال‌ها شاهد حضور مدیری توانمند و لایق هستیم انتظار بخش خصوصی صرفا نگاه کارشناسی به مسائل و اخذ مشورت از نمایندگان بخش خصوصی می باشد که الحمدا… از این موضوع رضایت داریم.

 

– و حرف آخر…

از زحمات شما و از وقتی که برای این مصاحبه صرف نمودید سپاسگزارم. امیدوارم از طریق ارتباطی که با خوانندگان و مخاطبین شما برقرار می‌کنیم بتوانیم به کاستی‌ها و نواقص کار خود پی برده و نسبت به رفع آن تلاش کنیم.
ضمنا جامعه بازاریان همیشه و در همه حال بعنوان پاسخگو در خدمت اعضاء و مخاطبین این خبرگزاری وزین و محبوب می باشد.

 

مصاحبه گیرنده: جواد جعفری

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=8651
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.