• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

دینداری و عمل به اصول دینی رمز شجاعت و مقاومت شهداست

  • کد خبر : 13332
  • 09 آبان 1397 - 9:09

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه شجاعت، مقاومت و ولایتمداری از ویژگی های شهداست گفت: دینداری و عمل به اصول دینی رمز شجاعت و مقاومت در شهیدان است.

به گزارش کیشوند نیوز از  کیش پرس، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در دیدار دانش آموزان بسیجی به مناسبت گرامی داشت هفته بسیج دانش آموزی با تسلیت اربعین سرور و سالار شهیدان و گرامی داشت یاد و خاطره ۳۶ هزار شهید دانش آموز در دفاع مقدس اظهار کرد: اینکه یک روز را به نام روز یا هفته بسیج دانش آموزی نامگذاری کنیم خوب است اما باید در طول سال جوانانی را که در راه دفاع از اهداف نظام انقلاب اسلامی و حراست از کیان مرزهای ایران اسلامی جانانه دفاع کردند یاد کرده و آنان را فراموش نکنیم.

وی با بیان اینکه باید به ارواح طیبه آنان درود بفرستیم به نقش سازنده دانش آموزان در دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: این انسان های بزرگ با داشتن سن کم با شجاعت و مقاومتی که از خود نشان دادند گام های بزرگ و سازنده ای در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس برداشتند.

امام جمعه کیش با اشاره به اینکه شهید فهمیده در زمان شهادت تنها ۱۳ سال داشت اما با شجاعت تمام نارنجک به کمر بست و برای جلوگیری از پیشروی دشمن به زیر تانک رفت ادامه داد: این نوجوان در زمان پیروزی انقلاب اسلامی تنها ۱۰ سال داشت اما به وجود سن کم از شجاعت بسیاری برخوردار بود به گونه ای که در دوران اختناق و فشار رژیم پهلوی اقدام به توزیع اعلامیه های امام کرده و از پیشگامان مبارزه برعلیه ظلم و بیداد بود.

وی با تاکید بر اینکه شهید فهمیده نمونه بارز یک انسان ممتاز و انقلابی بود، فهم و اندیشه دینی، شجاعت، مقاومت و ولایتمداری را از ویژگی های این شهید بزرگوار برشمرد و افزود: رمز این شجاعت و مقاومت دینداری و عمل به دین است.

حجت الاسلام حسن زاده بسیج را راهی روشن و نورانی برای دستیابی به دین خواند و افزود: شجاعتی ارزشمند است و انسان را در مسیر روشن قرار می دهد که منشآ دینی داشته باشد.

وی تصریح کرد: دستیابی به افتخارات تنها در سایه دین امکان پذیر است پس دین را در سرلوحه فعالیت ها و کار خود قرار دهید امروز دشمن به دنبال این است که شجاعت و مقاومت را از شما گرفته و شما را از درون تهی کند و برای دست یابی به این هدف خود دین شما را نشانه گرفته است.

امام جمعه کیش افزود: اگر می خواهید شما هم مانند این شهدای بزرگوار به درجات عالی دست یابید باید دیندار و عامل به دین باشید پس باید به نماز بسیار اهمیت داده و دستورات دین را اطاعت کنید.

وی با تاکید بر اهمیت علم و علم آموزی خاطر نشان کرد: قدر لحظه های جوانی را بدانید که زمان اوج پیشرفت علم و دانش و کسب فضائل است و تا می توانید در این عرصه کوشا باشید.

سرگرد ابراهیم خادمی زاده نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هفته بسیج دانش آموزی از ۷ تا ۱۳ آبان با همکاری آموزش و پرورش و بسیج سپاه کیش در جزیره برگزار می شود برخی از ویژه برنامه های هفته بسیج دانش آموزی در کیش را تشریح کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13332
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.