• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

کیش اینوکس فرصت اتصال فعالان اقتصادی به بازار سرمایه را فراهم می سازد

  • کد خبر : 13247
  • 29 مهر 1397 - 15:35

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه کیش اینوکس فرصت اتصال بازار سرمایه و فعالان اقتصادی است گفت: یکی از مهمترین مولفه های مهم در برگزاری این نمایشگاه تعامل و ارتباط نهادها و فعالان این عرصه با بازارهای داخلی وخارجی است.

به گزارش کیشوندنیوز از  کیش پرس، محمدرضا سعیدی معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری که به مناسبت اطلاع رسانی در رابطه با برگزاری نمایشگاه کیش اینوکس برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی و دهمین دوره نمایشگاه بین المللی معرفی فرصت های سرمایه گذاری با رویکردی نوین و قدرتمندانه تر از دوره های پیشین اظهار کرد: ما در جهان پیچیده ای زندگی می کنیم که روز به روز بر پیچیدگی های آن افزوده می شود؛ در این میان نیاز به ارتباط و گفتگو بیش از گذشته احساس می شود و کیش اینوکس این فرصت را در عرصه های داخلی و خارجی ایجاد می کند.

سعیدی با اشاره به حضور ۳۶۰ شرکت در این رویداد بین المللی از شرکت ۲۵ سخنران ارشد بین المللی و یکصد سخنران برجسته داخلی همچنین حضور ۵۰ دیپلمات از کشورهای مختلف جهان  و برگزاری ۲۸ نشست تخصصی در حاشیه این نمایشگاه خبرداد.

وی با بیان اینکه از ۳۱ کشور جهان مشارکت کنندگان در این دوره از نمایشگاه حضور یافته اند تاکید کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کنونی جهان و کشور تلاش شد تا این نمایشگاه نسبت به دوره های قبل با موقعیت برتر و قدرتمندانه تر از نظر کمی و کیفی برگزار شود.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد کیش از انعکاس اخبار این نمایشگاه با حضور بیش از یکصد خبرنگار داخلی و خارجی خبرداد و افزود: این نمایشگاه در فضایی به وسعت ۲۱ هزار متر مربع  و با ظرفیت کامل برگزار می شود.

وی بررسی نقش سرمایه گذاری خارجی، تمرکز بر توسعه ارتباطات بین المللی و گسترش بازار سرمایه، تعامل بیشتر شرکت های حاضر در نمایشگاه در بخش های داخلی وبین المللی، توسعه کارآفرینی و رشد صادرات، آشنایی با ظرفیت های سرمایه گذاری داخلی، معرفی فرصت های سرمایه گذاری در مناطق آزاد به ویژه جزیره کیش و جذب سرمایه گذار، بررسی راهکارهای برون رفت از مشکلات و چالش های اقتصادی روز را از جمله موضوعات مورد بررسی در پنل های تخصصی حاشیه پنجمین نمایشگاه بیمه، بورس، بانک و خصوصی سازی و دهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری عنوان کرد.

سعیدی با تاکید بر اهمیت شناخت فرصت های سرمایه گذاری در کیش و اشاره به اینکه جزیره کیش دارای قابلیت ها وظرفیت های فراوانی برای جذب سرمایه گذار است که باید شناسایی شود افزود: جمع آوری ۳۶۰ ایده سرمایه گذاری در جزیره کیش و انتخاب ۵۰ عنوان فرصت شاخص پس از بررسی و پیمایش های صورت گرفته و گردآوری آن ها در کتاب فرصت های سرمایه گذاری جهت ارائه در نمایشگاه پیش رو از تلاش هایی است که در این راستا صورت گرفته است.

وی با اشاره به نقش مناطق آزاد در کشور به ویژه در کیش ادامه داد: مناطق آزاد می تواند نقش مهمی در یادگیری سازمانی فرآیندها و فرصت های تاثیرگذار در توسعه اقتصادی این مناطق و کشور داشته باشد.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: هسته اصلی کیش اینوکس ۲۰۱۸ شبکه سازی است زیرا حل مشکلات و چالش های بزرگ امروز با تعامل و اتحاد استراتژیک امکان پذیر است.

وی همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار کیش پرس در رابطه با نوع بسته های سرمایه گذاری آماده شده جهت معرفی در نمایشگاه گفت: برخی از طرح ها از گذشته طراحی و آماده شده بود اما بسیاری از طرح ها جدید و متفاوت از طرح های معرفی شده در دوره های گذشته نمایشگاهی است مانند سرمایه گذاری در بخش آموزش،ITS  و طرح های گردشگری.

سعیدی بازاریابی و تبلیغات را از مهمترین گزینه های معرفی فرصت های سرمایه گذاری عنوان کرد و در رابطه با مشوق ها و تسهیلات ویژه جهت ترغیب سرمایه گذاران به مشارکت در طرح های ارائه شده نیز افزود: ذات منطقه آزاد و قوانین این مناطق شرایط و تسهیلات ویژه ای برای سرمایه گذاران قائل شده است که در این طرح ها نیز پیش بینی های لازم در این خصوص صورت گرفته و علاوه بر این تسهیل برخی قوانین در یک سال گذشته در رابطه با فعالان اقتصادی نیز در رابطه با طرح های یاد شده منظور می شود.

وی متذکر شد: برای دست یابی به مطلوب های تسهیل سرمایه گذاری و ایجاد زیرساخت های لازم برای جذب سرمایه گذاران در حوزه های مختلف فاصله باقی است.

در نظر گرفتن فرصت ها و چالش های اقتصادی کشور با تمرکز بر محورها و موضوعاتی نظیر گسترش تعاملات بین المللی بازار سرمایه، تمرکز بر راهکارهای تامین مالی پروژه ها، افزایش تولید داخلی، توسعه کارآفرینی و رشد صادرات کشور از طریق مشارکت بازار سرمایه، توانمند سازی شرکت های بخش خصوصی در مواجه با چالش های اقتصادی پیش رو، کوچک سازی دولت از طریق واگذاری بنگاه های دولتی به بخش خصوصی، تقویت حوزه دانش بنیان، مباحث مربوط به ارزهای دیجیتال، چگونگی و نحوه تراکنش های بین المللی در فضای جدید پیش رو، تبیین جایگاه مناطق آزاد و ویژه اقتصادی کشور در توسعه تجارت و جذب سرمایه گذاری داخلی و خارجی، مدیریت فنی-حقوقی مراودات بین المللی در سایر محدودیت های تجاری، بررسی روش های همکاری بنگاه های کوچک و متوسط ایرانی با شرکای خارجی  محورهای اصلی برگزاری این دوره از نمایشگاه است.

دهمین نمایشگاه معرفی فرصت های سرمایه گذاری کشور و پنجمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی سازی از ۳۰ مهر در فضایی به وسعت ۲۱ هزار مترمربع در مرکز نمایشگاههای بین المللی کیش آغاز می شود و تا ۳ آبان ادامه دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13247
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.