• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

رویکرد پلیس فتا در مقابله با جرائم، پیشگیرانه است

  • کد خبر : 12205
  • 16 مرداد 1397 - 17:30
رویکرد پلیس فتا در مقابله با جرائم، پیشگیرانه است

فرمانده انتظامی ویژه کیش رویکرد پلیس فتا را در مقابله با جرائم سایبری، رویکردی پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: در پلیس فتا بحث پیشگیری از جرم، مقدم بر درمان آن بوده و پلیس فتا با استفاده از محیط های اجتماعی به دنبال تاثیر گذاری بر فرایند شکل گیری شخصیت کاربران می باشد.

 

به گزارش کیشوندنیوز از پلیس کیش ، فرمانده انتظامی ویژه کیش رویکرد پلیس فتا را در مقابله با جرائم سایبری، رویکردی پیشگیرانه عنوان کرد و گفت: در پلیس فتا بحث پیشگیری از جرم، مقدم بر درمان آن بوده و پلیس فتا با استفاده از محیط های اجتماعی به دنبال تاثیر گذاری بر فرایند شکل گیری شخصیت کاربران می باشد.

سرهنگ رحیم جهانبخش در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس با اشاره به افزایش کاربران و استفاده کنندگان از اینترنت و سایر فنّاوری های اطّلاعاتی، گفت: وظیفه پلیس فتا ایجاد امنیت و کاهش مخاطرات برای فعّالیّت های علمی، اقتصادی، اجتماعی در جامعه اطّلاعاتی، حفاظت و صیانت از هویت دینی و ملّی، مراقبت و پایش از فضای تولید و تبادل اطّلاعات می باشد.

وی افزود: از دیگر وظایف و مأموریت های پلیس فتا، پیشگیری از تبدیل شدن این فضا به بستری برای انجام هماهنگی ها و عملیات برای انجام و تحقّق فعّالیّت های غیرقانونی و ممانعت از تعرّض به ارزش ها و هنجارهای جامعه است.

این مقام مسئول خانواده را به عنوان مهمترین رکن در تربیت فرزندان معرفی کرد و تاکید کرد: در حوزه پیشگیری اجتماعی در جرائم سایبری اساس را پلیس فتا بر آموزش خانواده ها گذاشته است که بتواند شکاف اطلاعاتی این عزیزان را با فرزندانشان به حداقل برساند و اینکه در فضای سایبر چه تهدیداتی برای خانواده ها و فرزندانشان وجود دارد.

وی با اشاره به برگزاری دوره های آموزشی در مساجد، مدارس، ادارات، برگزاری کارگاه های آموزشی، شرکت در نمایشگاه ها ، گفت: در راستای ارتقاء سطح علمی خانواده ها در بخش تهدیدات و انواع جرائم سایبری مواردی همچون انتشار بروشورهای هشداری،تهیه انیمیشن و فعالیت های پیشگیرانه انجام گردید و نتیجه این اقدامات در فضای مجازی باعث افزایش سواد رسانه ای و آشنایی کاربران با تهدیدات فضای سایبر خواهد شد.

فرمانده انتظامی ویژه کیش با بیان اینکه بیشترین وقوع جرایم سایبری جزیره کیش در فضای مجازی، جرائم مالی تشکیل داده است، افزود: نه تنها در کیش بلکه وقوع جرائم سایبری در جهان با انگیزه های مالی رخ می دهد.

وی با اشاره به اینکه آمار پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا این فرماندهی نیز نشان می دهد، افزود: حدود ۷۰ درصد پرونده ها مربوط به جرائم اقتصادی، حدود ۳۰ درصد مربوط به جرائم اخلاقی مانند هتک حرمت و حیثیت و مربوط به سایر جرائم می باشد.

سرهنگ جهانبخش علت بالا بودن جرائم اقتصادی در فضای سایبر را اینگونه بیان کرد: ریشه بسیاری از جرائم کسب درآمد است و در عصر حاضر و با وجود مشکلات معیشتی موجود، فضای سایبر با توجه به اعتماد کردن بیش از حد کاربران و سهل انگاری آن، بهترین و راحت ترین فضا برای انجام اعمال مجرمانه برای کسب درآمدهای غیرمجاز می باشد و کاربران باید با هوشیاری و ارتقاء سواد رسانه ای و رایانه ای در دام مجرمین سایبری گرفتار نگردند.
فرمانده انتظامی ویژه کیش در پایان این گفتگو خاطرنشان کرد: از همشهریان عزیز درخواست داریم در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir با پلیس فتا در میان بگذارند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12205
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.