• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

راهیابی ۱۱۸ اثر به مرحله نهایی جشنواره ادبی کیش

  • کد خبر : 12183
  • 15 مرداد 1397 - 22:34
راهیابی ۱۱۸ اثر به مرحله نهایی جشنواره ادبی کیش

مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: ۱۱۸ اثر شعر و سرود به مرحله داوری نهایی چهارمین جشنواره ملی کیش راه یافت.

سعید یکه دهقان در جمع خبرنگاران افزود: در مجموع ۳۵۲ اثر توسط شاعران سراسر کشور در قالب های شعر کلاسیک، طنز، ترانه و شعر نو به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد.
وی اظهار داشت: از مجموع کل آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره ۱۸۱ اثر شعر کلاسیک و غزل، ۱۲۰ اثر در حوزه شعر نو ، ۳۸ اثر در قالب شعر ترانه و ۱۳ اثر ادبی طنز می باشد.
دهقان گفت: چهارمین جشنواره ملی شعر و سرود کیش در راستای برنامه‌های فرهنگی سال ۹۷ این جزیره به ترتیب با موضوع صلح و مهربانی، کیش و خلیج فارس، هجدهم و نوزدهم مردادماه جاری برگزار می گردد.
وی افزود: صلح و مهربانی اصلی‌ترین موضوع آثار جشنواره چهارم است که در قالب کارگاه ها و جشنواره های متعدد قصد داریم به این موضوع مهم بیشتر پرداخته شود.
دهقان اظهار داشت: همچنین در جشنواره چهارم از پوستر اولین جشنواره موسیقی کیش نیز رونمایی خواهد شد.
وی یادآور شد: از طرفی کتاب شعر کیش با بهره گیری از اشعار منتخب جشنواره سوم و چهارم و کتاب خلیج فارس تا پایان امسال به چاپ خواهد رسید و کتاب شعر صلح و مهربانی نیز هم اینک در حال تدوین است.
دهقان تاکید کرد: در جشنواره چهارم به سه نفر برگزیده هر موضوع علاوه بر جایزه نقدی لوح یادبود و تندیس جشنواره اهدا خواهد شد.
مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: موسی بیدج در بخش شعر نو، ناصر فیض در حوزه طنز، عبدالجبار کاکایی در بخش ترانه و افشین علا در شعر کلاسیک و غزل داوری بصورت گروهی آثار جشنواره چهارم را عهده داشتند.
دهقان اضافه کرد: همچنین در این جشنواره چهار اثر برگزیده شاعران کیشوند نیز معرفی و مورد تقدیر قرار خواهد گرفت.
مدیر فرهنگی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: جشنواره شعر کیش به یک اتفاق ادبی مطرح در کشور مبدل گردیده و مورد توجه فعالان عرصه شعر و ادب قرار گرفته است.
نخستین جشنواره شعر و سرود کیش در سطح این شهر، دومین دوره آن در سطح مناطق آزاد کشور و سومین و چهارمین دوره این جشنواره به صورت ملی برگزار گردیده است./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12183
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.