• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

دبیر هیئت فوتبال کیش: بانی گستر باید تابع قوانین باشد / تیم فوتبال بانوان نداریم

  • کد خبر : 1174
  • 08 آبان 1395 - 10:13
دبیر هیئت فوتبال کیش: بانی گستر باید تابع قوانین باشد / تیم فوتبال بانوان نداریم

معرفی آقای صالحی به کیشوندان، بررسی وضعیت نمایندگان کیش در لیگ های ۲ و ۳ کشوری، لیگ کیش، وضعیت فوتبال بانوان در کیش، پروژه های استعداد یابی در کیش و …. در مصاحبه اختصاصی سایت “کیشوند نیوز” با دبیر هیئت فوتبال کیش.

سایت “کیشوند نیوز” در نظر دارد گفت و گوی اختصاصی با افراد حقیقی یا حقوقی ساکن در جزیره کیش داشته باشد. این مصاحبه ها به منظور آشنایی هرچه بیشتر کیشوندان با این عزیران و در نتیجه رفع نیازها و خدمات رسانی هرچه بهتر به کیشوندان صورت می گیرد.

بدین منظور این هفته به بهانه‌ی آغاز لیگ فوتبال کیش گفت‌وگویی ویژه را با آقای حسن صالحی دبیر هیئت فوتبال کیش ترتیب دادیم که متن کامل این مصاحبه بدین شرح است:

  • جناب آقای صالحی در ابتدا خودتان را معرفی کنید و بگوئید که چند سال است در فوتبال کیش مشغول بکار هستید؟

ضمن عرض سلام و خوش آمد گویی به جنابعالی جهت حضور در هیئت فوتبال کیش، حسن صالحی هستم دبیر هیئت فوتبال منطقه آزاد کیش. از سال ۱۳۷۰ تا ۷۹ بعنوان بازیکن در فوتبال کیش حضور داشتم و از سال ۸۰ تا کنون نیز در هیئت فوتبال مشغول بکار هستم. در این چندین سال سمت‌های مختلفی در هیئت فوتبال داشتم که اخیراً بعنوان دبیر هیئت فوتبال کیش در خدمت جامعه فوتبال هستم.

صالحی دبیر هیئت فوتبال کیش

  • ترکیب هیئت فوتبال کیش چگونه است و از چه افرادی تشکیل شده است؟

در رأس هیئت فوتبال رئیس هیئت فوتبال یعنی آقای پازوکی قرار دارد و بعد از آن نایب رئیس اول و دوم که بترتیب آقای جمیلی و پازوکی هستند. معمولا هیئت فوتبال از ۱۴ عضو تشکیل شده است که تمامی این کمیته‌ها زیر نظر هیئت فوتبال فعالیت می‌کنند.

برخی از این کمیته ها و مسئولان مربوطه عبارتند از:

کمیته داوران آقای موسوی.

کمیته انضباطی آقای جمیلی.

 کمیته آموزش آقای شمس.

کمیته استعدادیابی آقایان اکبری، مسعود خون‌جهان و روح‌الله حدادی مقدم.

کمیته پیشکسوتان آقای محسن داوری.

کمیته بانوان خانم منصوری.

کمیته ساحلی جناب آقای بابک عسگری.

کمیته اخلاق حاج آقای سلمانی.

  • هیئت فوتبال کیش زیر نظر سازمان منطقه آزاد کیش هست یا فدراسیون فوتبال؟ و این دو چگونه با هم در تعامل هستند؟

ببینید هیئت فوتبال کیش زیر نظر موسسه ورزش و تفریحات سالم سازمان منطقه آزاد کیش هست و هیچ مشکلی بابت تعامل با فدراسیون فوتبال وجود ندارد و خوشبختانه با فدراسیون فوتبال تعامل خوبی داریم ولی خوب تمامی کارهای ما زیر نظر سازمان منطقه آزاد کیش هست.

  • وضعیت نمایندگان کیش در لیگ دسته ۲ و ۳ کشور (بانی گستر و سرخ پوشان) چگونه است؟

همانطور که می‌دانید امسال بانی گستر کیش در لیگ ۲ حضور دارد که پارسال به اسم شاهین توسعه کیش فعالیت می‌کرد. بدلیل بدهی‌هایی که مالک شاهین توسعه کیش داشت و نتوانسته بود آنرا پرداخت کند، مجبور شد تیم را واگذار کند. این واگذاری بدون داشتن اطلاعات کافی مالک جدید از قوانین موجود و وضعیت باشگاه و همچنین عدم هماهنگی لازم با هیئت فوتبال کیش صورت گرفت که خوشبختانه هیئت فوتبال به موقع وارد عمل شد و بخشی از قرارداد را قبول نکرد تا اینکه قرار شد بدهی‌ها و قراردادهای پیشین کادر فنی را پرداخت کنند و بتوانند بصورت باشگاه حرفه‌ای فعالیت کنند. در حال حاضر بانی گستر کیش فعالیت خودش را شروع کرده و تقریبا مشکلاتش حل شده و با ۷ امتیاز در رده‌ی هفتم جدول قرار دارد.

نماینده لیگ ۳ هم که آب و برق بود انصراف داد و در حال حاضر اسم این تیم در فدراسیون فوتبال  با نام سرخپوشان فعالیت می‌کند و از ۳ بازی ۱ برد دارد و ۲ باخت که مشکل خاصی ندارد.

  • در حال حاضر وضعیت همکاری شما با باشگاه بانی گستر چگونه است و آیا بین شما مشکلی وجود دارد؟ چون آقای حسینی مدیر عامل بانی گستر نسبت به عدم همکاری هیئت فوتبال گله‌مند بودند و اعتراض داشتند.

ببینید آقای حسینی اگر گله‌مند بود در واقع به قوانین گله دارند چون ما قانون را داریم اجرا می کنیم. قانون به ما می‌گوید که شرکت بانی گستر کیش در درجه اول باید قراردادی در هیئت فوتبال داشته باشد و آنها باید این شرکت را در کیش به ثبت برسانند و تا زمانی هم که این شرکت را ثبت نکنند هیئت فوتبال هیچ مسئولیتی در قبال آنها ندارد. این شرکت در تهران ثبت شده است و باید در کیش ثبت شود و فعالیتش را باید به کیش انتقال دهد. تیم در حال حاضر در تهران تمرین می‌کند. قانون می‌گوید که امتیاز این تیم لیگ دویی متعلق به کیش است و حتی تمریناتش را هم باید در اینجا برگزار کند و کلاً باید برنامه‌شان را با کیش تنظیم کنند. ما مشکلی با آنها نداریم و خط و مشی‌های لازم را به آنها گفته ایم، این کارها را انجام بدهند ما در خدمت آنها هستیم. ما داریم با آنها همکاری می‌کنیم و بازی‌هایشان را درکیش برگزار می کنیم و آنها هم قول دادند که این هفته که به کیش می‌آیند شرکت ثبت کنند و بدهی بازیکنان را هم پرداخت کنند.

  • لیگ کیش از چه زمانی آغاز می‌شود و چند تیم در لیگ کیش حضور دارند؟ وضعیت این تیم‌ها چگونه است؟

لیگ کیش امسال را با ۶ تیم شروع کردیم و این بازی‌ها از تاریخ ۷ آبان شروع شده است. در سال‌های گذشته بدین صورت بود که مسابقات لیگ کیش تا سال بعد ادامه پیدا می‌کرد اما بازی‌های امسال تا بهمن ماه به پایان خواهد رسید که تصمیم داریم جام حذفی را بعد از این بازی‌ها آغاز کنیم. این شش تیم تمرینات خود را حدود ۲ ماه هست که آغاز کرده‌اند و از وضعیت خوبی برخوردارند. در حال حاضر خیلی از بازیکنان ثبت قرارداد شده‌اند

  • به نظر شما قهرمان لیگ کیش و لیگ برتر در فصل جاری چه تیم‌هایی هستند؟

در رابطه با قهرمان لیگ کیش که چون بازی‌ها شروع نشده است نمی‌توان اظهار نظر کرد.  همچنین در رابطه با لیگ برتر هم صحبت از قهرمانی خیلی زود است ولی احتمالا قهرمان بین یکی از تیم‌های تراکتور، پرسپولیس و استقلال است.

  • خود شما طرفدار کدام تیم لیگ برتری و اروپایی هستید؟ بازیکن مورد علاقه شما چه کسی هست؟

طرفدار تیم خاصی در ایران نیستم. در بین تیم‌های اروپایی هم معمولا بازی‌های چلسی را بیشتر نگاه می‌کنم و بازیکن مورد علاقه‌ام “دروگبا” است.

  • برای استعداد یابی در رشته فوتبال در جزیره کیش چه اقداماتی صورت گرفته است؟ آیا برنامه‌ای برای کشف این استعدادها در شهرهای همجوار کیش دارید؟

ما امسال یک سال خیلی خوبی را در زمینه استعدادیابی آغاز کردیم. برای اولین بار در جزیره کیش لیگ جوانان برگزار شد که همین جمعه گذشته اولین دوره این مسابقات به پایان رسید. در طی این مسابقات چند نفر از استعدادیاب‌های جزیره کیش این بازی‌ها را زیر نظر گرفتند که یک تیم را بعنوان تیم منتخب جوانان کیش تشکیل دهند و این تیم وارد لیگ جوانان کشوری شود. تیم نوجوانان کیش هم در لیگ یک کشوری حضور خواهد یافت.

امسال ۲ فستیوال برای تیم‌های زیر ۱۲ سال گذاشتیم. یک تیم ۱۴ نفره زیر ۱۲ سال را به بازی‌های رامسر انتخابی تیم ملی اعزام کردیم. خوشبختانه بچه‌ها نتایج خوبی را گرفتند. ما نمی‌توانیم از لنگه و بستک و … استعدادیابی کنیم و بیاوریم کیش، چون شرایط و امکاناتش را نداریم. ولی در خود جزیره کیش ما در حال حاضر ۱۲۲ بازیکن نوجوان داریم و ۱۴۰ بازیکن نیز در رده سنی جوانان در ۲ مدرسه فوتبال مشغول به فعالیت هستند. عمده فعالیت هیئت فوتبال در رده سنی پایه هست بطوری که در آخر همین آبان ماه مسابقات لیگ نوجوانان استارت می‌خورد. خوشبختانه امسال با برنامه‌ریزی صورت گرفته بخوبی می‌توان این استعدادها را در جزیره کیش کشف کرد.

  • تاکنون چه فوتبالیستی از کیش به تیم ملی یا تیم‌های لیگ برتری راه یافته است؟

ببینید ما “پیمان میری” را داشتیم که برای تیم ملی امید رفته بود. “مهدی مناری زاده” را داشتیم که به لیگ برتر راه یافته بود. امسال هم “پویا انصافی” به عضویت تیم ملی نونهالان زیر ۱۲ سال کشور درآمد.  یک تا دو دیگر هم بوده‌اند که به لیگ‌های دسته ۱ رفته اند و در حال حاضر حضور ذهن ندارم. البته در حال حاضر هم ۲ بازیکن داریم که در تیم امیدهای صبا باتری توپ می‌زنند.

  • آیا فوتبال بانوان در کیش فعالیت می‌کند و چه برنامه‌ای برای آن دارید؟

ما فوتبال بانوان نداریم ولی فوتسال بانوان داریم و فعال هستند که اتفاقا امروز جلسه‌ای با آنها داشتیم. روزهای فرد از ساعت ۵٫۵ تا ۷ عصر در سالن تمرین دارند. این سومین سالی هست که آنها وارد مسابقات لیگ کشوری می‌شوند. مسابقات تیم فوتسال بانوان از ۲۰ آبان در اصفهان شروع می‌شود.

  • وضعیت زمین‌های شماره ۱ و ۲ مجموعه ورزشی المپیک به چه صورت است؟

زمین شماره ۱ ما که یک زمین بسیار عالی هست و زمین شماره ۲ هم مشکلی برای تمرین کردن در آن وجود ندارد. معمولا زمین شماره ۲ برای تمرین و زمین یک برای مسابقات است. تیم‌های لیگ برتری هم که به کیش می‌آیند چون معمولا مدت زمان اردویشان یک هفته‌ای است،  ۳ روز را در زمین شماره ۲ تمرین می‌کنند و ۳ روز را در زمین شماره یک.

  • در پایان اگر حرف خاصی دارید بفرمائید:

جا دارد یک تشکر ویژه از شما کنم که بعنوان حامی ورزش جزیره کیش فعالیت می‌کنید. همچنین تشکر ویژه‌ای خدمت رئیس هیئت فوتبال آقای پازوکی دارم. چون برنامه‌هایی بسیار عالی برای امسال تدارک  دیده‌اند و همیشه بعنوان پشتوانه‌ای برای اعضای هیئت فوتبال بوده اند و در این چند مدت هم که بنده بعنوان دبیر هیئت فوتبال فعالیت می‌کنم، جناب آقای پازوکی به هر طریقی از ما حمایت کرده است و از این لحاظ من از ایشون تقدیر و تشکر دارم. ان‌شالله که بتوانیم همین روند را در سال ۹۶ داشته باشیم و بچه‌ها هم به اون چیزی که حقشان در فوتبال هست برسند.

خبرنگار: جواد جعفری

 

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=1174
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۶
  1. آقا صالحی رو عشق است

  2. تشکر از سایت خوب کیشوند نیوز، مصاحبه خوبی بود

  3. تشکر از جناب صالحی دبیر هیئت فوتبال و تشکر از سایت کیشوند نیوز

  4. سلام این اقای ح. ح در بانی گستر از بعضی از بازیکنان جوان و در حد سهمیه امید مبلغ کلانی گرفته برای وارد شدن به این باشگاه و ثبت قرارداد در هیات فوتبال کیش. هیچکدوم از این کارها را که انجام نداده و به هیچ صورت هم پاسخ گو نیست. لطفا یکی در هیات فوتبال کیش بگه این بازکنان چکار باید بکنند و پولهای خودشونو پس بگیرند

    • باسلام خدمت جناب صالحی دبیرهیئت فوتبال کیش .اقایان حسینی که تیم توسعه کیش رادراوایل فصل دراختیارداشتن بادریافت مبالغ هنگفت وکلانی چندبازیکن رادراختیارگرفتند ولی اقدام به ثبت درهیئت فوتبال کیش ننمودند‌.حالا این بازیکنان که بلاتکلیف به سرمیبرند چکارکنندکه بااین مشکل مواجه شدندازشما خواهشمندم که رسیدگی کنین واینکه ماباید چه کارانجام بدیم تابه حق خودمان برسیم.ممنون میشم ازشما

  5. سلام آقای صالحی واقعا کیش که ازلحاظ امکانات بهترین امکانات را دارد چرا تیمی درلیگ دو یا سه کشوربزرگسالان ندارد اگرهم داشته باشد متاسفانه ازبازیکنان کیش استفاده نمی شود به اسم کیش اما تمام بازیکنان را ازبیرون کیش می آورند وبه جا پیشرفت .تیمها اوت می شوندودچاربدهی . من فوتبالیستم اما هیچ کدام ازمسولین کیش ما را درک نکردند که جای تعجب دارد یه کمی واقعی وخالصانه برای فوتبال کیش کارکنید . تا یه انتقادی هم صورت بگیرد سریع از دست ما ناراحت شده وباعث دشمنی می شود درحق من . که بازجای تعجب دارد دوست دارم فوتبال م را ادامه بدهم . لطفا برای فوتبال کیش واقعا کار کنید به خاطر نبودن مسافرامسال حداقل با فوتبال و ورزش تیمهای لیگ برتریا یک در کیش اردو بزنند تا جبران شود زیرا چرخه اصلی کیش توریست می باشد که باید بهترین مدیریت را انجام داد درجذب توریست . کاش یه نفرفوتبال ما را درک میکرد تا ما به فوتبال حرفه ایمان ادامه بدهیم با تشکر مهدی هیودی من هیچ نیستم