• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

انجام ۱۲۷ عملیات و ۹۰ اطفاء حریق در ۳ماهه توسط آتش نشانی کیش

  • کد خبر : 11547
  • 11 تیر 1397 - 21:47

طی سه ماه نخست سال ۹۷ اداره آتش نشانی و ایمنی کیش عملیات گسترده ای در پیشگیری از حوادث و امداد رسانی در جزیره کیش انجام داده است.

به گزارش کیشوند نیوز از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش، مهدی اسدی زنوز رئیس اداره آتش نشانی و ایمنی جزیره کیش با بین اینکه این اداره در قالب سه ایستگاه فعال اطفاء و نجات با ۶۰ نفر پرسنل در دو شیفت کاری به خدمات رسانی می کنند، در خصوص فعالیت های این اداره گفت: آتش نشانان کیش اهدافی چون مهار و اطفاء حریق و حفاظت از افراد و شرکت های عمومی و خصوصی در مقابل آتش سوزی، عوارض و سوانح ناشی از آن، ارایه آموزش های لازم در امور آتش نشانی و خدمات ایمنی در سطوح مختلف، را دنبال می کنند.

وی افزود: ایجاد توسعه ایستگاه های مورد نیاز و بهره برداری از آنها، انجام اقدامات لازم جهت مقابله و کاهش آثار سوء ناشی از حوادث، سوانح طبیعی و غیر طبیعی، نظارت و کنترل بر تحقق شرایط ایمنی و استانداردهای تجهیزاتی ساختمان ها در مقابل سوانح گوناگون آتش سوزی، زلزله، برق گرفتگی و سیل از دیگر اقدامات این اداره است.

رئیس آتش نشانی کیش ضمن اشاره به اینکه آتش نشانان ضامن ایمنی و سلامت افراد جامعه هستند، در خصوص عملکرد سه ماهه نخست سال ۹۷ عنوان کرد: در این مدت ۹۰ مورد مهار و اطفاء حریق، ۱۶۸ مورد بازدید از اقدامات ایمنی اماکن، شرکت در ۱۲۷ مورد عملیات امداد رسانی از جمله سقوط از ارتفاع آوار، سقوط در چاه، خزندگان و حشرات موذی، محبوس شدن در منزل، امداد رسانی به خودرو،۳۴ مورد حوادث آسانسور و امور خانگی و ۱۳ مورد اقدامات مربوط به وقوع تصادف توسط این اداره انجام شده است.

اسدی زنوز آموزش نکات ایمنی و مقابله و پیشگیری از وقوع حوادث را برای تمام خانواده ها ضروری دانست و گفت: دوره های آموزشی جلوگیری از حادث شدن آتش سوزی در قالب کلاس های آموزشی رایگان در ایستگاه شماره یک مرجان به صورت روزانه برای ساکنان جزیره کیش برگزار می شود. این آموزش های مقدماتی به مدت یک ساعت و نیم تئوری و ۲ ساعت عملی است و شرکت کنندگان را قبل از هر چیز با خطرات موجود در محیط کار و زندگی که باعث به وجود آمدن حریق و سپس با عملیات واقعی با انواع خاموش کننده های دستی آشنا می کند.

وی از برپایی ۴۶۴ ساعت کلاس آموزشی برای کیشوندان در سه ماه نخست سال خبر داد و افزود: علاوه بر آموزش مقدماتی، ۲۸۴ ساعت کلاس های آموزشی تخصصی نیز برای کارکنان آتش نشانی کیش برگزار شد.

شایان ذکر است، در طول ایام بیست و یکمین جشنواره تابستانی کیش نیز اداره آتش نشانی کیش با استقرار یک خودرو امداد و نجات مقابل تالار شهر و همچنین بازدید روزانه از هتل ها و بازارها با حساسیت و دقت بیشتر، در خدمت گردشگران کیش هستند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11547
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.