• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

افزایش زایمان طبیعی در بیمارستان کیش

  • کد خبر : 11361
  • 30 خرداد 1397 - 1:04
افزایش زایمان طبیعی در بیمارستان کیش

ضمن برگزاری دوره های آموزشی منظم و برنامه ریزی شده برای مادران باردار طی سال های اخیر گرایش مادران به زایمان طبیعی رشد فراوانی داشته است.

به گزارش کیشوند نیوز از سازمان منطقه آزاد کیش، بنا بر این گزارش درصد عمل سزارین در اسفندماه سال ۹۱ رقم ۷۵ در صد بوده است که با شرکت دادن مادران باردار در کلاسهای حین بارداری که توسط اساتید، متخصصین زنان و ماماهای مجرب تا به امروز نیز در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش برگزار می شود؛ در اسفند ۹۶ این رقم به ۵۶ درصد کاهش یافته است. این آمار تاثیر افزایش آگاهی مادران را بر افزایش درصد زایمان طبیعی نشان می دهد.

گفتنی است طی سال گذشته حدود ۱۱۵۰ نفر-ساعت، کارگاه و دوره آموزشی حین بارداری در بیمارستان کیش و کلینیک امام علی (ع) برگزار شد این دوره ها که هر چهارشنبه در سالن همایش بیمارستان کیش برگزار می شود رایگان بوده و مراجعه کنندگان هزینه ای بابت آن نمی پردازند. در ضمن شایان ذکر است موارد زایمان طبیعی انجام شده که با تاثیر این دوره ها رشد قابل توجهی داشته در سال گذشته در کیش تعداد ۲۹۲ مورد ذکر شده است.

فواید زایمان به صورت طبیعی چه برای مادر و چه برای نوزاد، بدون در نظر گرفتن عوارض بیهوشی و سایر مشکلات گزارش شده از جراحی و سزارین، به حدی است که در پیشرفته ترین بیمارستان های جهان متخصصین زنان و زایمان مادران را به روی آوردن به زایمان طبیعی تشویق می کنند.

همچنین از مزایای زایمان طبیعی برای نوزادمیتوان به مواردی از جمله تکامل جنین، کاهش مشکلات تنفسی، گردش خون بهتر جنین، تکامل سیستم ایمنی، تکامل هورمونی، عدم تجربه عوارض دارویی، رشد بهتر و طبیعی تر مغز و برخی آثار مثبت روانی در نوزاد اشاره کرد.

گفته می شود مادرانی که زایمان طبیعی انجام می دهند نیز از برخی فواید نظیر: عدم نیاز به تزریق برخی داروها و بواسطه آن عدم تجربه عوارض جانبی دارویی، بهبودی سریعتر و دوره نقاهت کوتاه تر، عدم تجربه خطراتی مانند زخم شدن و عفونت در زایمان های بعدی و مقرونه به صرفه تر بودن بهره مند می شوند.

در بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش تعداد ۴ کارشناس مامایی، ۲  متخصص زنان ساکن در جزیره و یک متخصص به صورت پروازی به مراجعه کنندگان خدمات درمانی ارایه می دهند و به طور میانگین هرروز ۲ عمل زایمان در این حوزه درمانی انجام می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11361
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.