• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

توقیف لنج صیادی با ۲ تن صید غیر مجاز انواع ماهی در کیش

  • کد خبر : 11081
  • 10 خرداد 1397 - 3:01
توقیف لنج صیادی با ۲ تن صید غیر مجاز انواع ماهی در کیش

جانشین پایگاه دریابانی کیش از توقیف یک لنج صیادی حامل ۲ تن انواع ماهی شامل برخی گونه های در حال انقراض و دستگیری ۴ خدمه در حوالی سکوهای نفتی سلمان خبر داد.

سرهنگ علی اصغر جمالیسرهنگ “علی اصغر جمالی” در خصوص جزئیات عملیات توقیف یک فروند لنج صیادی اظهار کرد: پایگاه دریابانی کیش بر اساس وظایفی که در حوزه حفاظت از آبزیان، منابع دریایی و نظارت برنحوه صید و صیادی بر عهده دارد موفق به توقیف یک فروند لنج صیادی در آب های پیرامونی جزیره کیش شد.

وی افزود: این لنج صیادی که در حوالی سکوهی نفتی سلمان توقیف شده فاقد مجوز صید، دفترچه تردد بود که از بنادر جنوبی استان هرمزگان وارد آب های کیش شده است .

جانشین پایگاه دریابانی کیش اظهار کرد: از این لنج توقیف شده ۲ تن انواع ماهی و آبزیان شامل برخی گونه های در حال انقراض که ممنوعیت صید دارند و همچنین اداوات و تور ترال که استفاده از ان کاملاً ممنوع بوده به دست آمده است .

سرهنگ جمالی با بیان اینکه در این ارتباط چهار تن از خدمه این لنج دستگیر شده اند افزود: ارزش ریالی ماهی های توقیف شده ۴۰۰ میلیون ریال است .

وی استفاده از تورهای ماهیگیری ترال و منو فلامنت خلاف مقررات صیادی عنوان کرد و افزود: با استفاده ازاین تورها تمامی آبزیان ریز دریایی صید می شوند و به محیط زیست آسیب می رسد.

جمالی با اعلام اینکه صید با این نوع تورها مطابق با قانون جرم است،گفت: لنج هایی که اقدام به استفاده از این نوع تور کرده باشند توقیف و صیادان نیز دستگیر می شوند.

جانشین پایگاه دریابانی کیش حفاظت از منابع آبی پیرامون جزیره و محیط زیست را بسیار مهم عنوان کرد و گفت: اجازه استفاده از تورهای ماهیگیری منو فلامنت اسرائیلی و ترال را به صیادان که فعالیت غیر مجاز انجام می دهند نخواهیم داد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11081
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.